Gå til innhold

Nå går det bedre med The Old Republic (Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet mitt med dette spillet er at dem nå bare fokuserer på cartel market, nesten alt nytt gear som kommer blir lagt ut der, hvor man må bruke ekte penger på å kjøpe de. Ellers er det for det meste den samme regla som alle andre MMO spill når man kommer til end game. Raids, Flashpoints, PvP eller daily quest grind.

 

Men det beste er jo historie delen. Jeg har aldri laget mange alts i MMO spill, siden jeg ikke ser noen grunn til det. Men i SWTOR så er det faktisk det beste med spiller, er å lage alts og spille dems historie. Enda det kan bli litt repetivt.

 

Men jeg er ganske lei disse theme park MMO spillene. Vil ha et nytt MMO hvor jeg kan gjøre noe annet en å bare slåss og sånt.

Lenke til kommentar

Problemet mitt med dette spillet er at dem nå bare fokuserer på cartel market, nesten alt nytt gear som kommer blir lagt ut der, hvor man må bruke ekte penger på å kjøpe de. Ellers er det for det meste den samme regla som alle andre MMO spill når man kommer til end game. Raids, Flashpoints, PvP eller daily quest grind.

 

Men det beste er jo historie delen. Jeg har aldri laget mange alts i MMO spill, siden jeg ikke ser noen grunn til det. Men i SWTOR så er det faktisk det beste med spiller, er å lage alts og spille dems historie. Enda det kan bli litt repetivt.

 

Men jeg er ganske lei disse theme park MMO spillene. Vil ha et nytt MMO hvor jeg kan gjøre noe annet en å bare slåss og sånt.

 

Holder meg unna Pay2win spill, takk for svaret ;)

Lenke til kommentar
Problemet mitt med dette spillet er at dem nå bare fokuserer på cartel market, nesten alt nytt gear som kommer blir lagt ut der, hvor man må bruke ekte penger på å kjøpe de. Ellers er det for det meste den samme regla som alle andre MMO spill når man kommer til end game. Raids, Flashpoints, PvP eller daily quest grind.Men det beste er jo historie delen. Jeg har aldri laget mange alts i MMO spill, siden jeg ikke ser noen grunn til det. Men i SWTOR så er det faktisk det beste med spiller, er å lage alts og spille dems historie. Enda det kan bli litt repetivt.Men jeg er ganske lei disse theme park MMO spillene. Vil ha et nytt MMO hvor jeg kan gjøre noe annet en å bare slåss og sånt.
Holder meg unna Pay2win spill, takk for svaret ;)

 

Det er ikke pay to win, Afarin glemte å skrive at det som blir lagt ut på cartel markedet er bare kosmetiske gjennstander. enten utens stats som du må modde selv eller low lvl stats.

Lenke til kommentar
Det er ikke pay to win, Afarin glemte å skrive at det som blir lagt ut på cartel markedet er bare kosmetiske gjennstander. enten utens stats som du må modde selv eller low lvl stats.

 

Det beste med SWTOR er fremdeles gratis, nemlig story delen.

 

Installer, spill det som KOTOR 3 "light" til endes og så slutt.

Endret av MrLee
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet mitt med dette spillet er at dem nå bare fokuserer på cartel market, nesten alt nytt gear som kommer blir lagt ut der, hvor man må bruke ekte penger på å kjøpe de. Ellers er det for det meste den samme regla som alle andre MMO spill når man kommer til end game. Raids, Flashpoints, PvP eller daily quest grind.Men det beste er jo historie delen. Jeg har aldri laget mange alts i MMO spill, siden jeg ikke ser noen grunn til det. Men i SWTOR så er det faktisk det beste med spiller, er å lage alts og spille dems historie. Enda det kan bli litt repetivt.Men jeg er ganske lei disse theme park MMO spillene. Vil ha et nytt MMO hvor jeg kan gjøre noe annet en å bare slåss og sånt.

 

Dette er da helt feil. Du får kun cosmetic gear på Cartel Market .. Ingenting kan kjøpes der som er brukbart for en level 50. Det finnes kun en del items til å hjelpe med leveling.

Lenke til kommentar

Når jeg først lærte om MMO-sjangeren i 2000, trodde jeg det skulle tilby muligheter for en slags selvrealisering og "bragging-rights" ved å gjøre og oppdage ting som få hadde vært borti før.

WoW og spesielt SWG tilbød dette til en viss grad, men i SWToR tilbys svært lite frihet og det forventes at du gjør A, B og C i den spesifikke rekkefølgen. Hvis du ikke gjør akkurat det samme som alle andre gjør I SWToR, er du en noob og progresjonen din vil stoppe opp.

 

Hvis du liker en arcade-approach til MMO-sjangeren, og en repetering av de samme dailiesene dag inn dag ut, og samtidig har en aversjon mot frihet og risiko, så er SWToR for deg.

Lenke til kommentar

Kan noen anbefale å prøve dette? hvordan fungerer F2P modellen her?Gadd aldri å plukke det opp siden det virket som en døgnflue på MMO markedet, som AgeOfConan var.

 

F2P modellen gir er veldig godt innblikk i spillet, og for førstegangsspillere som er interessert i alle quests osv så er det en god mulighet. Selvfølgelig, det å være subscrieber gir en rekke fordeler, slik som mer xp og flere costumizing alternativer, hvor du stort sett kan se skikkelig crappy ut uten disse mulighetene.

 

Når det er sagt bør du like historiefortelling viva la klassisk Bioware style som i Mass Effect og Dragon Age. Det kan bli tøft å grinde/kjøre instancer til lvl 50 ellers.

 

Når det er sagt er end game tatt seg opp betraktelig det også, hvor dungeon finder gjør ting mye mer likt WoW, bare at alt er bedre.

Lenke til kommentar

Kan noen anbefale å prøve dette? hvordan fungerer F2P modellen her?

Gadd aldri å plukke det opp siden det virket som en døgnflue på MMO markedet, som AgeOfConan var.

Jeg synes historien var veldig bra, og man kan lett spille spillet som "single player" om man vil, og få mye ut av det som rent rpg, om man bare driter i mmo delen.

Lenke til kommentar

Kan noen anbefale å prøve dette? hvordan fungerer F2P modellen her?Gadd aldri å plukke det opp siden det virket som en døgnflue på MMO markedet, som AgeOfConan var.

 

Litt usikker, personlig syns jeg spillet er absolutt søppel og ville egentlig aldri anbefale det....MEN, kan hende du liker det.

Prøv ut Free-to-Play en liten stund og så gjør opp din mening er det jeg vil si...bare vær oppmerksom på at EndGame i SWToR er ikke noe annet enn en eneste stor grind.

 

PvP er veldig opp og ned, noen ganger var det veldig kult, andre ganger var det helt idiotisk...1/3 av kampen stod du der "stunned" med fingern oppi rumpa uten å kunne gjøre noe som helst, 1/3 og du står å venter på å komme ut i kampen igjen og den siste 1/3 er du faktisk ute i kampen.

 

Nå skal ikke jeg lage en smørbrødliste over alle tingene, men prøv spillet SKIKKELIG før du putter en eneste krone i det.

Spillet er så generisk og "ikke SW" som det går an.

Lenke til kommentar

Holder meg unna Pay2win spill, takk for svaret ;)

Nå har du blitt feilinformert. Det er på ingen måte P2W. Riktignok gir Cartel markedet deg muligheter til å kjøpe dill men det ingen items der som gir deg bedre stats enn folk som ikke kjøper noe der. Det er kosmetisk dill, dall.

 

Den eneste bi-effekten er at det av og til dukker opp kosmetiske rare-items som gjør at du kan tjene en del ingame valuta om du får kjøpt og solgt det til rett tid.

Jeg anbefaler deg absolutt story biten som kan gi deg hundrevis av timer med unik Star Wars morro. Selv sa jeg opp abbet nå siden jeg har mistet interessen etter ca. 6 måneder. Endgame er og blir kjedelig for meg i de aller fleste MMOs da det til slutt ender opp i grinding for bedre gear i en evig loop etc.

 

Men, story-mode biten er en juvel! At den er gratis er helt utrolig og alle som har den fjerneste interesse for universet bør teste den. Selv om det ikke er hardcore trofast mot George Lucas universet i alle aspekter er det så mye gøy og flott å være med på at det var oppslukende i Story mode.

 

Til sammenligning gikk jeg lei av GW2 etter en trialweekend.

 

PvP er veldig opp og ned, noen ganger var det veldig kult, andre ganger var det helt idiotisk...1/3 av kampen stod du der "stunned" med fingern oppi rumpa uten å kunne gjøre noe som helst, 1/3 og du står å venter på å komme ut i kampen igjen og den siste 1/3 er du faktisk ute i kampen.
Når spilte du det? Siste 6 måneder har jeg ikke opplevd noe slik i det hele tatt. Hvilket patchnivå spilte du på?

PvP er dog avhengig av 1 ting for å være moro, de som deltar i instansen.

 

 

MMO fremtiden (wall of text)

Når det gjelder MMOs generelt så har jeg tilgode å finne en eneste tittel som ikke bunner ut i enten endeløs grinding eller hysterisk PvP ala "how fast can you hit the right buttons while still thinking strategy and tactics" mot en horde Redbull rusa fjortiser. Mao. det gir liten mening med mindre du ønsker å være en av dem.

 

Inntil MMOs gir meg en interesant og givende opplevelse og samtidig kan lære meg mange ting jeg får bruk for utenfor MMOet så vil jeg igjen vurdere det. Gi meg eks. et "Klondyke" MMO som lærer meg alt om overlevelse i villmarken, jakt/garving, gullgraving og utvikling av små lokale samfunn hvor alle har en viktig rolle i økosystemet. Fremfor å være magiker eller jedi knight og den slags kunne man heller få prøve seg på forskjellige roller i det gjeldende samfunnet.

 

Eller et "The Colony" MMO basert på reality serien som handler om mennesker som må overleve etter en stor katastrofe og dermed må mestre mange overlevelsesaspekter. Og nei, DayZ, Fallout og alle disse har lite eller ingenting med å lære seg dette.

 

Gi noe med mening og som kan gi deg kunnskap som faktisk er nyttig. Av en eller annen grunn er det ikke et fokus selv om jeg tror det kunne blitt mange store hits av det. Ikke alle har muligheten til å dra på store eventyr i hverdagen, men det nest beste er å kunne gjøre det i et MMO.

 

Et "verdensrom" MMO som faktisk kan lære meg litt astronomi. Og hva hadde vel vært mer gøy enn om jeg kunne lære meg alt som var viktig for å bestå store deler av jegerprøver via kunnskap man har tilegnet seg i et spill?

 

"Hey, dette stoffet kunne du virkelig godt, men familien har ingen bakgrunn i jakt?"

"Stemmer, men jeg har spilt "The Hunter" i snart 2 år".

 

Eller for veldig mange tenåringer. Et GTA spill som også gir deg muligheten til å melde deg på trafikkskole og lære deg stoffet som er viktig for å ta lappen inkludert øvelseskjøring hvor man lærer teknikker, lese trafikken og det som er viktig der. Hvis man kunne senket terskelen for å ta førerkortet betraktelig ved å ha det gøy i et spill så tror jeg det kunne motivert mange.

 

Altså, kort og godt, gjør læring gøy via gode spill.

 

Hva om alle de timene man bruker globalt på elektronisk underholdning samtidig hadde gitt nyttig kunnskap. Mange ville nok sagt "ja men jeg vil ikke lære noe hele tiden, jeg vil koble av, slappe av". Vel, det du driver med når du spiller et spill er læring innenfor det universet, forskjellen er bare at du ikke merker like godt at du sitter å bruker tid på læring fordi det nettopp er gøy, motiverende eller oppslukende. Samt at det du lærer i omtrent alle tilfeller ikke har praktisk nytte utenfor det universet.

 

Achievements ville fått en helt annen betydning.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...