Gå til innhold

Might & Magic X blir turbasert (Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De skal ha for at de i det hele tatt tør å prøve seg på kombinasjonen turbasert og old school når de nå gjenoppliver serien. Det er langt mer enn hva jeg ville trudd om de fleste utgivere.

 

Håper veldig på en verdig arvtager til MM6 og 7, foreløpig er det for lite informasjon til å dømme dette verken den ene eller den andre veien.

Lenke til kommentar

Jeg.... vet... nesten ikke hva jeg skal si. Dette må være en felle. DLC? Facebook? Ipad? Alltid online?! Noe må det være. Gode gamle UPlay må vel i alle fall være med.

 

Om det ikke er noen felle, og de selger spillet sitt DRM-fritt på f.eks GOG, så lover jeg nesten å ikke klage altfor mye når de dummer ned Beyond Good & Evil 2. Nesten....

 

Respekt til Ubisoft i alle fall for å sett hva som skjer nå med Kickstarter og hva Legend of Grimrock fikk til. Om ikke annet, så har de nå bevist at de er den smarteste av de store utgiverne.

 

Utviklerhistorien til Limbic Entertainment tyder vel kanskje ikke på at det blir tidenes beste spill, men vet ikke hvordan den tilleggspakken til Heroes 6 var.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv mener jeg dette blir elendig. Man kan se på historien av etter Ubisoft tok over 3DO. Ubisoft har så langt "melket" Heroes til ingen gidder å spille det mer.

 

Som Eks. Heroes nr 5 og 6 (muligens Heroes Online som kommer) de er ok, men ikke gode som de gamle 3DO sine som Might and Magic spillene. Spesielt Might and Magic VII som var en etterfølger av det populære Heroes III av 3DO.

 

Kort sagt: så lenge ikke 3DO lager Might and Magic X så kommer det til ikke bli bra som de andre M&M spillene. Til og med Might and Magic IX som de utga som var halvferdig siden spillerne ønsket det når de skulle legge det ned.

Lenke til kommentar

Selv mener jeg dette blir elendig. Man kan se på historien av etter Ubisoft tok over 3DO. Ubisoft har så langt "melket" Heroes til ingen gidder å spille det mer. Som Eks. Heroes nr 5 og 6 (muligens Heroes Online som kommer) de er ok, men ikke gode som de gamle 3DO sine som Might and Magic spillene. Spesielt Might and Magic VII som var en etterfølger av det populære Heroes III av 3DO.Kort sagt: så lenge ikke 3DO lager Might and Magic X så kommer det til ikke bli bra som de andre M&M spillene. Til og med Might and Magic IX som de utga som var halvferdig siden spillerne ønsket det når de skulle legge det ned.

 

Ingen gidder å spille Heroes mer? Jeg spiller Heroes 6 hele tiden, og tviler på at jeg er helt alene om det. Heroes 5 og 6 er begge solide spill, sekseren er jo det nærmeste man kommer HOMM 3 i moderne innpakning. Som gammel HOMM fan, så må jeg si jeg elsker spillet. Uansett, noen blir aldri fornøyd og vil alltid tenke at ingenting blir like bra som det var i gamle dager.

 

Noen burde kanskje bare holdt seg til å spille de gamle spillene, så slipper de å hisse seg så vanvittig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg.... vet... nesten ikke hva jeg skal si. Dette må være en felle. DLC? Facebook? Ipad? Alltid online?! Noe må det være. Gode gamle UPlay må vel i alle fall være med. Om det ikke er noen felle, og de selger spillet sitt DRM-fritt på f.eks GOG, så lover jeg nesten å ikke klage altfor mye når de dummer ned Beyond Good & Evil 2. Nesten.... Respekt til Ubisoft i alle fall for å sett hva som skjer nå med Kickstarter og hva Legend of Grimrock fikk til. Om ikke annet, så har de nå bevist at de er den smarteste av de store utgiverne. Utviklerhistorien til Limbic Entertainment tyder vel kanskje ikke på at det blir tidenes beste spill, men vet ikke hvordan den tilleggspakken til Heroes 6 var.

 

Hehe, jeg tenkte litt det samme. Blir litt skremt av slike nyheter. Det må ligge noe bak her!

Selv er jeg ikke så skremt av Limbic Ent., jeg likte meget godt Heroes 6, så hvis de holder samme kvalitet så tror jeg dette kan bli bra.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om det blir fullstendig turbasert eller om det bare blir en valgfri modus slik som i 6-7-8. En modus jeg selv aldri så noen grunn til å bruke.

 

Uansett så betyr navnet lite. Det som avgjør om dette blir M&M10 eller ikke er om de klarer å fange den gode stemningen og det avhengighetsdannende gameplayet fra 6-7-8, og glemmer den sørgelige episoden som kom etterpå. Noe av det jeg synes var aller best med Might&Magic-spillene sammenlignet med lignende spill som Elder Scrolls, er at spillene fant sted i et par dusin avgrensede områder der det faktisk var mulig å utforske alt og gjøre alle quests uten å bruke hundrevis av timer. Historien var riktignok aldri noe å skryte av, men det kan de jo gjøre noe med nå.

 

Jeg forstår ikke hvorfor gamle fans av HoM&M3 er så misfornøyde med Heroes 6. Jeg spiller det nå for tiden og spillet er laget så likt treeren som mulig. De har fjernet flere av nyvinningene fra Heroes 4 som jeg satte pris på, som at det ble lagt begrensninger på hvor ofte man kunne rekruttere nye helter og muligheten til å bruke heltene i kamp på samme måte som creatures.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...