Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Anbefalte innlegg

Fra jeg var liten har jeg blitt plaget av bekymring. Mor sier det ligger i familien, og når jeg spør henne om det kan være "angst" som i "anxiety disorder" sier hun det er antagelig bare større grad bekymring. Jeg er en relativ opptimistisk person, smiler mye sammen med venner og får jeg en 2er i karakter så flipper jeg ikke helt ut. Jeg tar egentlig livet relativt rolig på områder andre kanskje ville følt seg mer stresset. Men så er det andre ting, som død, helse, men kanskje spesielt hobbien min jeg bekymrer meg for. Hobbien betyr ALT for meg, og hjernen min kommer alltids opp med nye grunner som kan gjøre at jeg aldri vil kunne holde på med det igjen. Jeg har puttet så mye tid inn i denne kunstformen, og føler at uten den er livet meningsløst. Jeg bekymrer meg for "tøvting" har jeg skjønt selv, men det gjør tydeligvis ikke tankene mine. Selv lykkelige stunder kan bli sørgelige siden hjernen min kommer alltids på med hva som kunne gått galt eller hva som kan skje i framtiden, worst-case senario osv. Bekymringen kan variere fra dag til dag, men jeg går ofte ikke en dag uten og noen gang har det innflytelser på handlingene mine og selvfølelsen. Er dette angst eller en litt mer ekstrem versjon av normal bekymring? jeg føler jeg bekymrer meg mer enn en normal person (jeg er en 16 år gammel gutt, hvis det har noe å si) Hva kan jeg gjøre for å slutte evnt.? Jeg trenger hjelp til å leve i nåtiden!

Ytterligere detaljer:

Hver så snill og ikke svar med "pesimisme kan føre til hjerteproblemer" elns. Jeg er fult klar over det og det kommer ikke til å hjelpe meg noe videre med å slutte og tenke på det. Eller tar jeg i mot alle svar og forslag med glede!

Endret av En_annen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 år senere...

"Jeg har hatt mange bekymringer i løpet av et langt liv, men de fleste ble de ikke noe av"

 

Hvis du bekymrer deg så spiller du ut negative muligheter i framtiden. Noen av disse er som regel fornuftige og mange av dem er ganske så unødvendige.

 

Dette er en god bok hvis du vil jobbe litt med dette.

http://www.angst.im/

Kan du gi et eksempel på en "fornuftig bekymring"? Jeg kommer ikke på noen, men kanskje vi bare forstår begrepet på litt forskjellige måter.

 

En_annen: Det er faktisk mulig å ta dette opp med legen hvis det er slitsomt for deg. Det må du vurdere selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...