Gå til innhold

Ubisoft hinter om Might & Magic X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vært bedre vist de hadde laget en remake av 6 og 7'ern, som fortsatt er noe av det beste jeg har spillt noen sinne.Prøvde og laste det ned her en dag, men fikk det ikke til siden det ikke er kompitabel med Win7.Men uansett, krysser fingrene for at de får det til. 9'ern sugde balleskumm, så har ikke så stor tru. :p

 

Hjelper kanskje hvis du kjører det med Win98/XP compatibility?

 

Quote fra Gamespot: I have M&M7 from the Millenium addition, and I have gotten it to run on Windows 7. The trick is to run it in compatibility mode for either XP or 98, and play around with the graphics setup until it works. It can get a bit buggy, so save often, because there is nothing more frustrating than losing 30 min worth of work when it locks up.

 

 

Lenke til kommentar

Har vært bedre vist de hadde laget en remake av 6 og 7'ern, som fortsatt er noe av det beste jeg har spillt noen sinne.Prøvde og laste det ned her en dag, men fikk det ikke til siden det ikke er kompitabel med Win7.Men uansett, krysser fingrene for at de får det til. 9'ern sugde balleskumm, så har ikke så stor tru. :p

 

Jeg kjører begge de spillene uten problem i win7. Kjøpte de på GOG. Enig i at det er noe av det beste som er laget til PC!

Lenke til kommentar

Har vært bedre vist de hadde laget en remake av 6 og 7'ern, som fortsatt er noe av det beste jeg har spillt noen sinne.Prøvde og laste det ned her en dag, men fikk det ikke til siden det ikke er kompitabel med Win7.

 

GOG selger versjoner som funker fint i Win7.

 

http://www.gog.com/gamecard/might_and_magic_6_limited_edition

http://www.gog.com/gamecard/might_and_magic_7_for_blood_and_honor

Lenke til kommentar

Jeg kjører begge de spillene uten problem i win7. Kjøpte de på GOG. Enig i at det er noe av det beste som er laget til PC!

Hmm, merkelig. Var det noe spessielt du gjorde da? Jeg har både M&M6 og 7 på CD men fikk ikke til å spille noen av de, selv om jeg kjørte de som kompitabel med XP/98.

 

Når jeg tenker meg om, så hadde jeg vell Win Vista når jeg prøvde det. Får ta å teste det igjen når jeg kommer hjem. ^^

Lenke til kommentar

Unnskyld meg om jeg ikke jubler, men kjenner man Ubisoft & co rett blir det vel nok et neddummet og lineært "rollespill" som bare bruker (sannsynligvis selektivt) settingen/bakgrunnshistorien fra serien men forkaster alt som gjorde de tidligere spillene bra.

 

Hadde det vært snakk om et kickstarter-prosjekt eller noe skulle jeg heller vært litt mer entusiastisk, men fra de store utgiverne forventer jeg ikke noe annet enn at de bøyer seg i støvet for konsoll-fjortisene og slipper en eller annen Skyrim/Dragon Age/<insert populær moderne "RPG"> klon med "god" grafikk, "episk" historie og tynt eller ikke-eksisterende gameplay.

Lenke til kommentar
Jeg kjører begge de spillene uten problem i win7. Kjøpte de på GOG. Enig i at det er noe av det beste som er laget til PC!
Hmm, merkelig. Var det noe spessielt du gjorde da? Jeg har både M&M6 og 7 på CD men fikk ikke til å spille noen av de, selv om jeg kjørte de som kompitabel med XP/98.Når jeg tenker meg om, så hadde jeg vell Win Vista når jeg prøvde det. Får ta å teste det igjen når jeg kommer hjem. ^^

M&M 6 og 7 fungerer både på XP og Windows 7. Er ikke så veldig mange år siden jeg spillte gjennom begge to - det var også midt i et skifte fra XP x64 til Windows 7 x64, så jeg spilte andre halvdel av MM7 i Windows 7.

 

Men selv om spillene kjører out-of-the-box må det en uoffisiell patch til for at de skal fungere bra.

 

Patchen jeg brukte finnes her:

http://www.celestialheavens.com/forums/viewtopic.php?t=9704

(denne er til MM6, men det ligger tråder for MM7 og 8 patcher av samme fyr i samme forumet)

 

Uten denne patchen installert var det diverse problemer med at man ikke bevegde seg like fort i alle retninger, og i noen tilfeller ikke bevegde seg i riktig retning i forhold til hvor man prøvde å gå, men med patchen installert og spillet kjørende som administrator kjørte det perfekt.

Lenke til kommentar

Correct me if i am wrong, men jeg mener å ha mest nylig at bruker sin egen verden i Might & Magic setting. Ashan tror jeg er verdenen som Ubisoft har skapt. Den samme som ble brukt i Dark Messiah (vet ikke om den ble brukt i noen heroes spill.) Men man kan jo håpe de bruker samme modell som fra før. Alt man trenger i M&M formelen er for øvrig grafisk overhaling, ny storyline som er passende og bare forbedringer/ekspanderinger av det som allerede er der. Meeeeen det blir vel noe en tiåring kan hakke seg igjennom med en tast.

Lenke til kommentar

<p><p>

Correct me if i am wrong, men jeg mener å ha mest nylig at bruker sin egen verden i Might & Magic setting. Ashan tror jeg er verdenen som Ubisoft har skapt. Den samme som ble brukt i Dark Messiah (vet ikke om den ble brukt i noen heroes spill.) Men man kan jo håpe de bruker samme modell som fra før. Alt man trenger i M&M formelen er for øvrig grafisk overhaling, ny storyline som er passende og bare forbedringer/ekspanderinger av det som allerede er der. Meeeeen det blir vel noe en tiåring kan hakke seg igjennom med en tast.

 

Ubisoft vil neppe klare å finne noen som kan gjennskape magien til New World Computing, og det er vel neppe det de prøver på heller. Kjøp heller en av de gamle klassikerne fra GOG om du ikke har spilt alle allerede ;-): http://www.gog.com/mix/might_and_magic_franchise

Endret av Mithridates VI
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...