Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Trenger hjelp.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg vet ikke egentlig hva jeg skal skrive men beskriver det så godt jeg kan. Jeg har i det siste noen ganger blitt veldig forbanna. Altså jeg er en ganske normal person, og har en del venner, og går greit på skolen, men noen ganger så kan jeg få disse nesten, hva skal jeg si, syke aserianfallene. For å gi et eksempel: Jeg er ganske ung og bor hjemme, og for ikke så lenge siden hadde jeg en ganske tøff krangel med min mor. I starten var det vanlig hvor jeg bare var lettere iritert, men på et punkt kom det til at jeg dyttet henne ganske kraftig ut av rommet, slang igjen døra. Alene er jo ikke dette oppsiktsvekende men det som så skjedde.. Vel jeg hadde denne rare føelsen at jeg ikke helt var i min egen kropp, og at jeg måtte angripe noe på en måte. Fikk en føelse av at jeg måtte slå noen eller knuse et vindu eller noe slikt, samtidig som jeg kunne føle pulsen øke, og se for meg at jeg kappet av hode til min egen mor (noe som selvfølgelig er utenkelig i en annen situasjon) det endte med at jeg kastet stolen min gjennom rommet, før jeg flere ganger slo i døre for full kraft, bare så jeg ikke skulle skade noen på en måte... Det rare er at jeg kan ikke helt huske hva som skjedde heller, eller jeg kan ikke huske alt av en eller annen grunn.

 

Er det noen andre som har opplevd dette?

Noen råd der ute? Anonym poster: bd3f8d2612e5d2770073fa7c37e74427

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hey...

 

Det er ikke kult å skade mamma, du må aldri slå mamma!

 

Seriøst... Hvis du føler at du har problemer å leve sammen med forelder, spesielt hvis både hun og du er enslige, så flytt ut. Du vil gjøre både deg selv og moren din en tjeneste.

 

Videre ville jeg oppsøkt hjelp i forhold til det med blackouts og voldsepisoder.. Igjen, det er ikke noe å spøke med.

 

Hjelpen oppsøkes naturligvis i første omgang hos lege og deretter sannsynligvis psykolog.

Lenke til kommentar

Du hadde et raserianfall sannsynligvis fordi du følte deg krenket på en eller annen måte. Du er neppe den første og neppe den siste til det. Føler man seg for presset når man har for mye indre trykk/stress så kan disse reaksjonene komme

 

Hvis du har store humørsvigninger som ikke gir seg så kan det være lurt å finne noen å lufte det med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du hadde et raserianfall sannsynligvis fordi du følte deg krenket på en eller annen måte.

Det er som oftest tilfellet, det.

 

Du er neppe den første og neppe den siste til det.

Ja, dette er svært vanlig.

 

Føler man seg for presset når man har for mye indre trykk/stress så kan disse reaksjonene komme

Det gjelder å slappe av, og å ta det rolig.

 

Hvis du har store humørsvigninger som ikke gir seg så kan det være lurt å finne noen å lufte det med.

Oppsøke profesjonell hjelp, det er tingen.

Endret av Danek
Lenke til kommentar

Det var nok ganske enkelt et raserianfall. Det svartner på en måte, en kan føle en del angst rett før utbruddet kommer. Det kan eksempel komme av at du føler at du ikke blir forstått og er ganske følsom når det kommer til at folk ikke forstår deg, blant annet. Det er også godt mulig at du opplever det på en helt annen måte en hvordan jeg beskriver det her.

 

- Som nevnt, helsesøster/fastlege, greit å få litt støtte i en slik turbulent tid, siden du er ung.

Lenke til kommentar

Du har nok opplevd det som heter å klikke i vinkel.

Ganske normalt, men det å miste besinnelsen kan være veldig farlig.

Du bør nok finne en måte å lære deg å takle sinnet ditt, noe som er lettere sagt en gjort.

En kilde til inspirasjon er at hver gang du mister besinnelsen mister du også den rasjonelle og oppgående deg i den tiden du er fly forbannet. Noe som kan bli sett på som et nederlag.

 

Siden du sier du har fått disse raserianfallene i det siste, pass på å ikke bruke for mye rusmidler

det er sjelden en god kombinasjon.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...