Gå til innhold

Los Bynett / Bynett Privat-tråden


Anbefalte innlegg

Hensikten med denne tråden er å utveksle erfaringer mellom oss som er kunde av LOS Bynett (firma) og/eller Bynett Privat som det nå heter for private husholdninger.

 

 

1. Er det flere enn meg som opplever veldig treg linje fredag 15. og lørdag 16. mars 2013? Jeg har en 50/50-linje som i går kveld og i dag yter 2-3Mbps. Dette har ikke skjedd tidligere. En kort periode i formiddag var den oppe på normal hastighet men nå er det like sirup igjen. Finner ingen problemer lokalt hos meg og lurer på om flere andre sliter med det samme.

 

2. Som dere sikkert vet er LOS Bynett / Bynett Privat kjøpt opp av Telenor:

 

http://www.telenor.c...-bynett-privat/

 

Hva tror dere om dette? Kan vi forvente bedre priser og produkter? Jeg fornøyd med Bynett så langt men synes det er litt stive priser. TV-delen (Homebase) er visst ikke så veldig bra etter det jeg har hørt, men jeg har det ikke selv.

 

Diskutér i vei :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sliter med det samme.

 

Har 25/25 og jeg får 4/20. Har snakket med telenor kundesupport men de kan ikke hjelpe. LOS kundesupport er ikke tilgjengelig i helgen :(

 

Homebase er ubrukelig. Sliter med hakking og de svarer ikke på support mail.

 

BR

Anders

 

Hei Anders,

 

OK, tipper det er en eller annen fellesmail for øyeblikket da. Regner med det løser seg mandag formiddag.

 

Nei, Telenor kundesupport kan nok ikke hjelpe. Det er en lang innfasingsprosess før Bynett Privat blir ordentlig integrert i Telenor. Om Bynett inkluderes i Telenors support eller om Bynett skal fortsette med egen support vet jeg ikke.

 

Ja, sånn er det å være privatkunde :confused: Ikke mye hjelp å få i helgene og det er ganske lang rettetid i forhold til bedrift. Men, vi satser på det løser seg til mandag.

Lenke til kommentar

Jeg har 50/50 og har samme problemet som dere nevner. Ganske så irriterende!

 

Har sendt et par mail til kundeservice. Syntes det er litt svakt at ikke de kan følge litt med i helgene også. Hadde det vært det samme om nettet hadde vært daut? De kunne i det minste bekreftet at det var et problem ved å skrive en driftsmelding.

 

Har vært en veldig fornøyd kunde frem til nå og håper dette blir et engangstilfelle.

Lenke til kommentar

Jeg har 50/50 og har samme problemet som dere nevner. Ganske så irriterende!

 

Har sendt et par mail til kundeservice. Syntes det er litt svakt at ikke de kan følge litt med i helgene også. Hadde det vært det samme om nettet hadde vært daut? De kunne i det minste bekreftet at det var et problem ved å skrive en driftsmelding.

 

Har vært en veldig fornøyd kunde frem til nå og håper dette blir et engangstilfelle.

 

Hey, helt enig med deg! Søndag morgen 08:30 har jeg normal hastighet igjen, men det samme opplevde jeg en KORT periode i går formiddag. Får håpe det er stabilt normalt fremover igjen nå.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hombase og HD-hakking?
Har du Los Bynett/Bynett Privat og Homebase har du kanskje opplevd tilsvarende: jeg har helt siden HD-kanalene kom i 2009 hatt hakking i lyd og bilde på disse kanalene. Homebase klarte først like før jul å fikse det.
Etter fire år med klaging viste det seg at nye dekodere gjorde susen (Homebase byttet dem, siden de leies). HD-kanalene ble helt fine, og navigering med fjernkontrollen ble dessuten mye raskere. Har du tilsvarende problem er det mao bare å be om at dekoderen(e) blir byttet.
For ordens skyld: bredbåndet fra Bynett Privat har ingen skyld i dette, og kundeservice hos Bynett var mye mer på hugget enn Homebase. Det triste er at Bynett lar Homebase ha monopol i fiberen.
I følge Homebase sine vilkår (§4.2) har kunden rett på forholdsmessig fradrag i vederlaget dersom tjenesten er dårlig i mer en 2 dager (og man har gitt beskjed). Jeg har derfor prøvd å kreve delvis refusjon, men bare møtt arroganse og uriktige påstander.
Tenkte derfor det kunne være interessant å få tilbakemelding dersom det er flere som har hatt tilsvarende problem og som kanskje kunne tenke seg å vurdere å gjøre felles sak mhp. kompensasjon. Send i så fall gjerne en e-post til [email protected].

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...