Gå til innhold

Sniktitt: Samsung Galaxy S4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trenger en ny telefon (sitter på en første generasjons galaxy s, med android 4.2.2 vel å merke), og jeg har et dilemma:

Foretrekker utseende på HTC One fremfor GS4, men digger teknologien til GS4 alt fra skjermen, til utskiftbar batteri (rom for ekstra batteri i nødtilfeller), og utvidbar minne.

 

Jeg ventet lenge på denne telefonen og føler meg noe skuffet, ikke over teknologien, men utseende!

 

Hva gjør jeg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samsung i Skandinavia valgte å ødelegge det aller kuleste ved denne telefonen.

Istedetfor å levere en telefon med Cortex A15 velger de en hinsides mye dårligere SoC-løsning i Snapdragon 600, kun for å få med LTE.

 

LTE er fullstendig ubrukelig på en mobiltelefon. Er det virkelig verdt å levere med veldig mye dårligere hardware bare for å få noe som spiser batteri og ingen utnytter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke akkurat imponert over Samsungs Kies og Samsung Bada.

 

Så når dere sier:

På skjermen er det en ny utgave av Samsungs Touch Wiz-menyer som flyter. Den flyter for det meste svært godt, men vi merket tidvis at det stokket seg litt. Med såpass kraftig innmat som vi snakker om her, regner vi med dette skyldes uferdig programvare. Det er rundt halvannen måned til telefonen er på markedet, og vi regner med Samsung har hastigheten på stell innen den tid.

 

Er det så sikkert?

Lenke til kommentar
*

*

Hva gjør jeg?

Kommer ann på hva du er mest ute etter, overfladisk utseende eller ytelse.

 

For min del, har utseende ikke stor inflytelse på valg av telefon, om teknologien er god nok, så "blir" telefonen pen i mine øyne uansett hvordan den ser ut ;)

 

Noen som vet om den kommer med gorilla glass 3 ?

Det gjør den, ifølge GSMArena.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg trenger en ny telefon (sitter på en første generasjons galaxy s, med android 4.2.2 vel å merke), og jeg har et dilemma:

Foretrekker utseende på HTC One fremfor GS4, men digger teknologien til GS4 alt fra skjermen, til utskiftbar batteri (rom for ekstra batteri i nødtilfeller), og utvidbar minne.

 

Jeg ventet lenge på denne telefonen og føler meg noe skuffet, ikke over teknologien, men utseende!

 

Hva gjør jeg?

 

Kjøp Xperia Z.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er nytt fra HTC nå? Må si at Sony Xperia Z frister vesentlig mer.

 

HTC One er siste skrik fra HTC, samme SoC som Galaxy S4 og Xperia Z i Norge. Den har 4,7" Full HD skjerm, alu chasis og Optisk bildestabb.

Krait i de nye snapdragon CPUen er meget lik A15 CPUen så mer enn nok kraft.

Angående AMOLED så har vel LCD skjærmer stort sett bedre lysstyrke, mens OLED er uslåelig på kontrast. Uansett så vil en OLED med pentile slite med å oppnå like bra fargekalibrering som en god IPS LCD.

Uansett så begynner nok topmobilmarkede å bli mer og mer finnpussing til noen kommer med noe helt nytt og revolusjonerende. Nå er det en smaksak og hvis jeg skulle valgt så hadde nok HTC eller Sony kommet forran på grunn av bggematerial og ikke minst Sony sitt fokus på vanntette og støv sikre mobil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...