Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!


  

433 stemmer

  1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

    • Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30


Anbefalte innlegg

Nå har jeg da kjøpt s4 jeg også. Strålende fornøyd hittil,men jeg får ikke sendt eller mottatt mms. Det funket de første par timene, men etter en oppgradering av o.s. er det klin umulig. Har lastet ned mms-oppsett fra leverandør,slått av og på telefonen - men det går ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå inn på innstillingene for mobildata så ser du APN for internett og MMS der. Du kan sjekke innstillingene og se om de stemmer med oppsettet du skal ha. Alternativt bare sletter du de og prøver igjen.

 

Er flaut å fremstå så blåst, men har funnet mobildata men ikke hvor jeg legger inn manuelle innstillinger. Eneste alternativet jeg finner er å huke mobildata av og på. Har du en step-by-step forklaring? :rødmer:

Lenke til kommentar

Da fant jeg ut jeg skulle installere Cyanogenmod. Sitter og venter på at backupen i Clockwork Recovery skal bli ferdig. Gromt lang tid...

 

Spent på om det blir noe raskere, om batteritiden blir noe bedre, og om jeg blir å savne Samsung-funksjonene (og da spesielt kameraet).

 

edit: det gikk rakt åt helvetet. Kom en rask "error" noe når jeg skulle installere CM10.1 fra clockwork og så rebootet den uten at den kom lengre enn S4-logoen. Tok ut batteriet og gikk inn i CW igjen og fant ingenting på internminnet. I tillegg nekter den fortsatt boote opp,

 

Prøver flashe den med stock ROM igjen fra Odin, så prøver vi på ny... :s

 

Tror rett og slett det var fordi jeg glemte wipe cache og data.

 

Ganske viktig å wipe ja :p

 

Angående kameraet så klarer jeg ikke helt å bestemme meg om jeg savner samsung sitt eller ei. Brukte ikke noe av de spesielle funksjonene, men eneste er vel at den har en dedikert knapp til filming. Andre tester mener vel at samsungkameraet tar bedre bilder, men det et ikke jeg kyndig nok til å se.

 

Det Jeg derimot kunne ha savna, er dualwindow og "smart hvilemodus"

 

Batteritiden er tidvis bedre og tidvis dårligere. Kommer litt Ann på hvilken nightly. Heldigvis holder den jo (for meg) alltid en dag uansett.

 

Merkbart kjappere, samt at det er noe spesielt å vite at den nå ikke har et snev av unyttig bloatware :p

 

Et tips: jeg takla ikke stock android sin "nedfellingsmeny" . Ble aldri helt fornøyd med å ha notifications på en plass, og toggles på en annen. Lenge leve "power toggles" fra Painless death på Google play.

Lenke til kommentar

Ganske viktig å wipe ja :p

 

Angående kameraet så klarer jeg ikke helt å bestemme meg om jeg savner samsung sitt eller ei. Brukte ikke noe av de spesielle funksjonene, men eneste er vel at den har en dedikert knapp til filming. Andre tester mener vel at samsungkameraet tar bedre bilder, men det et ikke jeg kyndig nok til å se.

 

Det Jeg derimot kunne ha savna, er dualwindow og "smart hvilemodus"

 

Batteritiden er tidvis bedre og tidvis dårligere. Kommer litt Ann på hvilken nightly. Heldigvis holder den jo (for meg) alltid en dag uansett.

 

Merkbart kjappere, samt at det er noe spesielt å vite at den nå ikke har et snev av unyttig bloatware :p

 

Et tips: jeg takla ikke stock android sin "nedfellingsmeny" . Ble aldri helt fornøyd med å ha notifications på en plass, og toggles på en annen. Lenge leve "power toggles" fra Painless death på Google play.

 

Hjelper ikke i det hele tatt.

 

Får ikke installert cm10.1,

 

Har fra før av denne:

 

I9505XXUBMEA_I9505OXABMEA_DBT

 

Får installert CWM uten stress.

 

Så legger jeg 30/7 nightlien over på mobilen, wiper cache, wiper data, og installerer fra telefonen.

 

Så kommer det en error og telefonen rebooter til s4-logoen og står der til jeg tar ut batteriet.

 

Cant be done!

 

Har det noe med versjonen min fra før av å gjøre, at jeg må ha en annen versjon (feks I9505XXUBMF5) for å flashe nightlien over eller noe?

Endret av Slai
Lenke til kommentar

 

 

Er flaut å fremstå så blåst, men har funnet mobildata men ikke hvor jeg legger inn manuelle innstillinger. Eneste alternativet jeg finner er å huke mobildata av og på. Har du en step-by-step forklaring? :rødmer:

 

Gå inn på innstillinger - > flere nettverk - > mobilnettverk - > tilgangspunktnavn. Der finner du apn innstillingene. Jeg har bare en der som heter "Netcom mobil". Den styrer både mobildata og mms. Har Chess.

Endret av MAG8
Lenke til kommentar

 

 

Gå inn på innstillinger - > flere nettverk - > mobilnettverk - > tilgangspunktnavn. Der finner du apn innstillingene. Jeg har bare en der som heter "Netcom mobil". Den styrer både mobildata og mms. Har Chess.

 

Fant det ut. Takk. Har chess jeg også, men måtte legge inn nye manuelt.

Lenke til kommentar

Hjelper ikke i det hele tatt.

 

Får ikke installert cm10.1,

 

Har fra før av denne:

 

I9505XXUBMEA_I9505OXABMEA_DBT

 

Får installert CWM uten stress.

 

Så legger jeg 30/7 nightlien over på mobilen, wiper cache, wiper data, og installerer fra telefonen.

 

Så kommer det en error og telefonen rebooter til s4-logoen og står der til jeg tar ut batteriet.

 

Cant be done!

 

Har det noe med versjonen min fra før av å gjøre, at jeg må ha en annen versjon (feks I9505XXUBMF5) for å flashe nightlien over eller noe?

 

Jeg kom riktignok fra I9505XXUBMF5, og det fungerte smertefritt. Nå er ikke jeg så kjent på hva forskjellene på I9505XXUBMF5 og din I9505XXUBMEA_I9505OXABMEA_DBT er, men kan jo være det som er problemet. Prøv å flashe stock I9505XXUBMF5 ---> roote ----> cwm osv.. -----> CyanogenMod.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...