Gå til innhold

Anmeldelse: StarCraft II: Heart of the Swarm (Windows)


Anbefalte innlegg

Til gjengjeld så har du latterlig mye innhold i ekspansjonen her, faktisk langt mer enn et fullverdig spill. Alt med Starcraft er 100% polert og har et online system utav en annen verden og latterlig mye innhold i singleplayer også.

 

Så hvordan dette kan få 8/10, samme som SimCity stiller jeg meg uforståelig til, men har gitt opp norske anmeldelser for lenge siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til gjengjeld så har du latterlig mye innhold i ekspansjonen her, faktisk langt mer enn et fullverdig spill. Alt med Starcraft er 100% polert og har et online system utav en annen verden og latterlig mye innhold i singleplayer også.

 

Så hvordan dette kan få 8/10, samme som SimCity stiller jeg meg uforståelig til, men har gitt opp norske anmeldelser for lenge siden.

 

Latterlig mye innhold? Rammeverk er allerede lagd, ett par nye units per rase, og 24 eller hva et var, missions er ikke "latterlig mye innhold"

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Til gjengjeld så har du latterlig mye innhold i ekspansjonen her, faktisk langt mer enn et fullverdig spill. Alt med Starcraft er 100% polert og har et online system utav en annen verden og latterlig mye innhold i singleplayer også.Så hvordan dette kan få 8/10, samme som SimCity stiller jeg meg uforståelig til, men har gitt opp norske anmeldelser for lenge siden.
Latterlig mye innhold? Rammeverk er allerede lagd, ett par nye units per rase, og 24 eller hva et var, missions er ikke "latterlig mye innhold"AtW

 

Skal være enig at det ikke er latterlig mye innhold men given de siste års utgivelser med mindre innhold enn dette for samme eller høyere pris så er det helt greit.

Lenke til kommentar

Ble akkurat ferdig med story delen av spillet, og jeg er stor fornøyd. Veldig god og målrettet historie synes jeg, gleder meg allerede til Legacy of the Void.... Har aldri vært veldig fan av å spille Zerg, men dem har virkelig klart å gjøre det mye mer morsomt i HoTS.

 

Starcraft 2 kommer nermere og nermere til å bli mitt favoritt RTS, vertfall når det gjelder singleplayer campaign. Men den er ikke perfekt, det er alt for mange oppdrag med tidspress. Jeg liker helst å ta ting med ro når jeg spiller slike RTS. Bygge base og forsvar før jeg gir meg ut på tokt.

Lenke til kommentar
Til gjengjeld så har du latterlig mye innhold i ekspansjonen her, faktisk langt mer enn et fullverdig spill. Alt med Starcraft er 100% polert og har et online system utav en annen verden og latterlig mye innhold i singleplayer også.Så hvordan dette kan få 8/10, samme som SimCity stiller jeg meg uforståelig til, men har gitt opp norske anmeldelser for lenge siden.
Latterlig mye innhold? Rammeverk er allerede lagd, ett par nye units per rase, og 24 eller hva et var, missions er ikke "latterlig mye innhold"AtW

 

Wings of Liberty hadde 26 oppdrag, mens HoTS har 27... Nå er noen av disse kortere, men mange av hoved oppdragene er også mye lenger en mange av oppdragene i WoL.... Også masse cutscenes, story scener etc etc... Hvis ikke dette er en ekspansjon med latterlig mye innhold så vet ikke jeg hva du forventer....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det irriterer meg stort at eg ikkje kan finne ut kvifor eg meiner å ha lest at spelet foregår meir eller mindre rett etter WoL. Altså lest det ein stad inne i spelet. Det er det einaste som gjer meining i mine auge, men det kan jo også vere derfor eg trur eg har lest det...

Lenke til kommentar
Til gjengjeld så har du latterlig mye innhold i ekspansjonen her, faktisk langt mer enn et fullverdig spill. Alt med Starcraft er 100% polert og har et online system utav en annen verden og latterlig mye innhold i singleplayer også.Så hvordan dette kan få 8/10, samme som SimCity stiller jeg meg uforståelig til, men har gitt opp norske anmeldelser for lenge siden.
Latterlig mye innhold? Rammeverk er allerede lagd, ett par nye units per rase, og 24 eller hva et var, missions er ikke "latterlig mye innhold"AtW
Wings of Liberty hadde 26 oppdrag, mens HoTS har 27... Nå er noen av disse kortere, men mange av hoved oppdragene er også mye lenger en mange av oppdragene i WoL.... Også masse cutscenes, story scener etc etc... Hvis ikke dette er en ekspansjon med latterlig mye innhold så vet ikke jeg hva du forventer....

 

i praksis er det bare 20-21 fullverdige oppdrag og mange av dem var over på 10-15 min og MYE lettere ein WoL, evulusjon oppdragen er ikkje direkte "oppdrag" men litte snut om kva dei forsjelige gjorde

 

men syvende og sist, jeg er fornløyd med HoTS, så får folk som AtW klage så mye dei vil, dei kan besteme selv kva dei vil bruke penger på.

 

men er litt skuffende at fleste nye unitene blei fjernet og meta fra WoL ble ikkje store endringer på, så kan skjønne folk synest dei fekk lite for pengene

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

Ferdig med Campaignen, helt fantastisk uten tvil. Digger loren i StarCraft universet og gleder meg til mer. Brukte ihvertfall rundt 15 timer på å grave meg igjennom alt, men gjorde de fleste achievements også.

 

God anmeldelse, sett bort ifra klisjé biten. Skjønner ikke hvorfor klisjeer er en negativ ting? De er jo basert i sannhet, men antar det går på fantasien og følsomheten til mottaker. Uansett blir utrolig lett investert i Blizzard sin lore :)

Lenke til kommentar

i praksis er det bare 20-21 fullverdige oppdrag og mange av dem var over på 10-15 min og MYE lettere ein WoL, evulusjon oppdragen er ikkje direkte "oppdrag" men litte snut om kva dei forsjelige gjorde

 

men syvende og sist, jeg er fornløyd med HoTS, så får folk som AtW klage så mye dei vil, dei kan besteme selv kva dei vil bruke penger på.

 

men er litt skuffende at fleste nye unitene blei fjernet og meta fra WoL ble ikkje store endringer på, så kan skjønne folk synest dei fekk lite for pengene

 

Klager jeg? Synes HoTS virker som ett greit kjøp, men at det gir latterlig mye for pengene eller har noen god story stiller jeg mer tvilende til.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg ble skuffet over campaign i heart of the swarm.

 

Spilte kun gjennom en gang.

 

Jeg likte storyen i wings of liberty mye bedre, og i tillegg syntes jeg de tok en del rare valg.

 

1) Leveling på Kerrigan fungerte svært dårlig syntes jeg ... likte mye bedre pengesankingen i wings of liberty, der du kan velge hva du vil oppgradere og bruke penger på. Her var det akkurat 70 levels tilgjengelig, og maks 70 levels å få, og ingen problemer med å klare å få de 70 levels. Jeg måtte ikke spille en eneste mission på nytt for å få maks levels, og det uten å bruke noen guider, walkthroughs, hint, eller noe, bare ved å spille normalt.

 

2) Det var ingenting som var vanskelig. Greit nok at jeg sikkert har en fordel i og med at jeg rundet wings of liberty på brutal og var mange sesonger i midten / lavere nivåer av master league og hovedrasen min er zerg, men ... det føltes ut som brutal enveiskjøring og aldri som om det var noe spørsmål om 'hva bør jeg gjøre her' - spilte ingen rolle hva du gjorde, det var lett uansett.

 

3) Jeg misliker hvordan de utviklet Kerrigan. Hvorfor i svarte helvete må hun 'reddes' av Raynor på slutten? Dette er dama som liksom skal styre en rase som er fullt ut kapabel til å utrydde menneskeheten, og så klarer hun ikke drepe en tullete diktator alene men må få hjelp av en mannlig helt? Hva slags tullete heltinne er dette? Skulle latt henne ordne opp på egenhånd ...

 

Jeg ser at dette er helt og holdent kun en mening, men jeg syntes det gjør storyen vesentlig svakere. I wings of liberty var det aldri noen tvil om at det var Raynor som ordnet opp. Her er det på ingen måte slik. Kerrigan blir reddet av Raynor, manipulert av Zeratul, klarer ikke ta hevn på egenhånd, forventer å tape en kamp hun løper til på slutten uten at vi har peiling på hvordan det går ... det er liksom ikke Kerrigan som ordner opp for å si det sånn.

 

4) Hele kampanjen var en innledning til noe som vi ikke får vite noe om. Flott ... wings of liberty var mye mer avsluttende og helhetlig. Her er det jo mer som om hele storyen er innledningen til en episk kamp som ... vi ikke vet noe om.

 

5) Det er færre 'valg' i kampanjen enn i wings of liberty. I wings of liberty kunne du tross alt velge litt hvem du ville støtte ... protoss eller kolonien, nova eller tosh ... her var det også færre planeter å velge mellom så du kunne i mindre grad bestemme rekkefølgen selv.

 

Alt i alt var jeg svært svært fornøyd over kampanjen i wings of liberty, og mer skuffet over kampanjen i heart of the swarm.

 

Det sagt, så er multiplayer fantastisk, og det er egentlig det som er virkelig starcraft, så ... det spiller ikke så stor rolle.

Lenke til kommentar

Spørsmålet mitt, er det verdt å kjøpe for kun singleplayer? Jeg er totalt uinteressert i multiplayer av SC2, det toget er kjørt for lengst.

 

Ja, og muligens nei? Det er artig og absolutt å anbefale, om det er verdt 300 er vanskelig for meg å si. Jeg stortrivdes. Og jeg gleder meg sykt til å se hva moddere greier å få til av custom campaigns, det er alt noen ute til WOL.

Lenke til kommentar

Spørsmålet mitt, er det verdt å kjøpe for kun singleplayer? Jeg er totalt uinteressert i multiplayer av SC2, det toget er kjørt for lengst.

 

Det er verdt det, særlig om du likte Wings of Libertys kampanjedel. Selv om jeg ikke er stor fan av historien og manuset, er den bombastiske formidlingen og variasjonen i oppdragene stor nok til å være verdt en gjennomspilling.

Lenke til kommentar
Rekord lang tid på en expansion pack, aldri sett noen bruke 3 år på og lage nytt innhold på et ferdig spill.
Nei, det er jo også noe som underbygger at det var en dårlig ide å dele det inn etter rase, istedet for å ha 30T, 30Z og 30P burde de hatt 10T10Z10P 3 ganger.AtW

Helt enig i at 10TZP x3 er bedre enn 30T+30Z+30P.

 

Samtidig vil jeg forsvare Blizzard når det kom til hvor lang tid de brukte på expansionen - det kommer rett og slett av online-delen som er en stor e-sport.

 

HotS har vært i beta kjempelenge, først og fremst for å finne ut hvilke units de kunne putte inn uten å ødelegge den særegne balansen spillet har med tre forskjellige raser med svært forskjellige mekanikker. Det er ganske utrolig hvor bra de har klart å balansere spillet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

*stønn* Driver å legger inn WoL og HoTS nå...WoL gikk rimelig raskt, men hva i *sterkt sensurert!* er det HoTS-installeren driver med?!?

 

Tar jo *sensurert* evigheter før det skjer noe: bare står der på 0.7% mens den laster ned noe fra nettet, og det "noe" burde være unødvendig for det er jo det jeg har en DVD til!

StarCraft II bør søren meg være verdt all denne ventetiden på tilsynelatende ingenting (står jo ikke engang skrevet hva det er den laster ned, selv om det er opplagt at det er oppdaterte spill-filer).

 

...og jeg som ikke er interessert i annet enn campaign-delen.

 

 

Selv om jeg ikke er stor fan av historien og manuset...

 

Skjønte det:

http://www.diskusjon...owtopic=1496076

 

:green:

 

 

Føler fortsatt for å ha en alvorsprat med hvem det enn var i den podcasten som klarte å si at Xel'Naga lagde Protoss for å passe på Zerg... :glare:

 

 

Edit:

Og det var første timen med VENTING(!) på HoTS-installeren... :nei:

Blizzard får en time til, og er jeg ikke ingame innen da, så sender jeg dem en mail med misnøye.

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...