Gå til innhold

Anmeldelse: StarCraft II: Heart of the Swarm (Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har såvidt rukket å spille siden jeg fikk spillet igår, så langt er jeg veldig fornøyd! Par små ting, men det er ikke noe som trekker ned direkte.

 

Noen av brettene er litt...merkelig (andre brett på char for eksempel). De gir ikke mye praktisk mening, men de tilbyr spennende gameplay og til syvende og sist er det det som er spennende.

 

Det andre er hvor mye bakhistorien har forandret seg siden 1'ern, er litt usikker på hva som fortsatt er canon og hva som ikke er. En forbedring, gleder meg til resten av oppdragene og til slutt multiplayer, med både ladder og custom maps :)

 

ATW, der er vi nok veldig forskjellige. Spilte igjennom remaken av SC1 for litt siden og det var utrolig tregt til tider syns jeg, men ser godt at noen kunne like det. Kan gi deg lenke til de om du vil ha litt god gammeldags starcraft i ny drakt!

 

Må ha expansionen for å bruke de nye unitene online, og ha WoL fra før.

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar

Det står nevnt at dette spillet er en utvidelse til Wings of Liberty. Da lurer jeg på to ting:- MÅ man ha Wings of Liberty for å spille Heart of the Swarm, eller står HotS på egne ben?- Trenger jeg HotS for å spille med de nye unitene online?

 

Man må ha WoL for å spille spillet, ja.

 

Jeg har ikke prøvd det, men jeg regner med at enhetene fungerer på samme måte som i WarCraft III. Hadde du ikke utvidelsen spilte du kun med andre som heller ikke hadde mer enn hovedspillet.

Lenke til kommentar

"Tråden plukkes opp et par år etter Wings of Liberty" Mener å huske fra intro-scenen at det var 3 uker etter Wings of Liberty....

 

Så gjennom introen igjen nå, og kan ikke se at det nevnes hvor lang tid som har gått. Min tidslinje er hentet fra preview-info.

Lenke til kommentar

Det står nevnt at dette spillet er en utvidelse til Wings of Liberty. Da lurer jeg på to ting:- MÅ man ha Wings of Liberty for å spille Heart of the Swarm, eller står HotS på egne ben?- Trenger jeg HotS for å spille med de nye unitene online?

 

1) Fra tekst: Skal du begi deg ut på nettet bør du dog ha en grei forståelse for spillet, utover det å anmasse zerglinger og kjøre på. I lys av at Heart of the Swarm er en utvidelsespakke som krever hovedspillet Wings of Liberty

2) ja

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så gjennom introen igjen nå, og kan ikke se at det nevnes hvor lang tid som har gått. Min tidslinje er hentet fra preview-info.

 

Etter CGI-filmen, då du ser laboratoriet første gongen, meiner eg det står noko om "X weeks after" eller noko.

 

Har ikkje spelt så mykje endå, men er foreløbig på ingen måte overbevist av verken historie eller stemmeskodespel. Den tekniske kvaliteten på mellomsekvensane verkar betre enn i WoL, men det hjelp lite på innhaldet.

 

Ser ut som eg må vente til å AoE2 HD for å kunne slappe av med litt basebygging av den gamle sorten. Det er jo kjekt med varierande gameplay, men det kan også vere ganske stressande. Kan sjølvsagt skru ned vanskegrada, men då blir jo spelet pinleg lett.

Lenke til kommentar

Synest ikkje akkurat stemmeskdespelet var top notch heller - samtalane til Kerrigan og Raynor i starten av spelet er cringeworthy heile veien.

 

I NEVER GAVE UP ON YOU (utan infleksjon)

DON'T YOU DARE GIVE UP ON US (litt sint)

 

Heile historia er ganske hammy, men eg har det kjekt med kampanjen likevel. Er meir WC3-throwback enn WoL fordi Kerrigan er ein mykje meir nyttig hero unit enn Raynor. "Klassisk basebygging" har vel aldri vore den store greia i SC2?

 

Sjølv ikkje meir baseorienterte RTS-ar som AoE(2) er ideelle for basedilldall, då er det betre å finne fram igjen Stronghold Crusader eller Caesar 3 eller noko.

 

Kan rapportere etter å ha sett på ein del turneringar at HoTS har nokre små grep som gjer tilskoderopplevinga betre. Widow Mines er ein crowd-pleaser. :p

 

Realzi: Mesteparten av både alpha- og betatestinga har handla om mengdetesting av endringane i multiplayer, inkludert rekonseptualisering (jamfør lista av nye units som faktisk er med kontra ei liste over planlagte nye units - Warhound vart til dømes droppa frå multiplayerdelen fordi han dominerte alle matchups) og iterasjon. Kampanjen tok sikkert ikkje så lang tid, men dei valte no jamvel å sleppe både kampanje og MP-endringar samstundes.

 

Er bruken av "verdensveven" ironisk i teksten? Fordi det er greitt å seie "internett" no.

Endret av Zealuu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synest ikkje akkurat stemmeskdespelet var top notch heller - samtalane til Kerrigan og Raynor i starten av spelet er cringeworthy heile veien.I NEVER GAVE UP ON YOU (utan infleksjon)DON'T YOU DARE GIVE UP ON US (litt sint)Heile historia er ganske hammy, men eg har det kjekt med kampanjen likevel. Er meir WC3-throwback enn WoL fordi Kerrigan er ein mykje meir nyttig hero unit enn Raynor. "Klassisk basebygging" har vel aldri vore den store greia i SC2?Sjølv ikkje meir baseorienterte RTS-ar som AoE(2) er ideelle for basedilldall, då er det betre å finne fram igjen Stronghold Crusader eller Caesar 3 eller noko.Kan rapportere etter å ha sett på ein del turneringar at HoTS har nokre små grep som gjer tilskoderopplevinga betre. Widow Mines er ein crowd-pleaser. :p

 

Synes dialogen du siterer var rimelig grei. Jim Raynor har jo en stemmeprakt av de sjeldne. Er definitivt noe cheese her og der, men for det meste funker det helt fint.

Lenke til kommentar

Synest ikkje akkurat stemmeskdespelet var top notch heller - samtalane til Kerrigan og Raynor i starten av spelet er cringeworthy heile veien.

 

I NEVER GAVE UP ON YOU (utan infleksjon)

 

DON'T YOU DARE GIVE UP ON US (litt sint)

 

Heile historia er ganske hammy, men eg har det kjekt med kampanjen likevel. Er meir WC3-throwback enn WoL fordi Kerrigan er ein mykje meir nyttig hero unit enn Raynor. "Klassisk basebygging" har vel aldri vore den store greia i SC2?

 

Sjølv ikkje meir baseorienterte RTS-ar som AoE(2) er ideelle for basedilldall, då er det betre å finne fram igjen Stronghold Crusader eller Caesar 3 eller noko.

 

Kan rapportere etter å ha sett på ein del turneringar at HoTS har nokre små grep som gjer tilskoderopplevinga betre. Widow Mines er ein crowd-pleaser. :p

 

Realzi: Mesteparten av både alpha- og betatestinga har handla om mengdetesting av endringane i multiplayer, inkludert rekonseptualisering (jamfør lista av nye units som faktisk er med kontra ei liste over planlagte nye units - Warhound vart til dømes droppa frå multiplayerdelen fordi han dominerte alle matchups) og iterasjon. Kampanjen tok sikkert ikkje så lang tid, men dei valte no jamvel å sleppe både kampanje og MP-endringar samstundes.

 

Er bruken av "verdensveven" ironisk i teksten? Fordi det er greitt å seie "internett" no.

 

Føler for å lempe skylden over på manus mer enn på stemmeskuespillerne i dette tilfellet. Både Robert Clotworthy og Tricia Helfer gjør etter min mening en så god jobb som mulig med det de blir servert.

 

Re: 'verdensveven'. Bruker det av og til når jeg føler det flyter bedre sammen med resten av setningen. Liker ordet, jeg. :)

Endret av Arodem
Lenke til kommentar

Enig i kleint stemmeskuespill og/eller manus. I WoL var det mye interaksjon og konflikt mellom de ulike mannskapene. Savner det her (skal dog legge til at jeg ikke er ferdig enda).

 

Noe annet som irriterer med er achievments. I WoL var det få, men gjennomtenkte achievements til hvert brett, som fikk meg til å pushe meg (og gjennomføre hele driten på brutal, bare fordi jeg ble hekta). Nå er det flere og mere CoD-aktige achievements som spretter opp for den minste ting man får til.

Lenke til kommentar

Har eg gjort noko galt med skrivinga, eller er det sitatfunksjonen som fjerner all formateringa i sitatboksane? :|

 

Mulig jeg kom borti noe. Har ikke sett det på andre poster fra deg tidligere. Skal redigere slik at det ser smekkert ut igjen.

 

EDIT: Kan ikke se å ha gjort noe galt på min side. Vi får følge litt med, kanskje det er et engangstilfelle.

Endret av Arodem
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...