Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Fjerne herdet fugemasse på fliser


Anbefalte innlegg

Hei

 

 

I forbindelse med flislegging av kjøkkenveggen så sliter jeg med en ganske så stort problem. Den som satte opp fliser for meg gjorde en tabbe. I forbindelse med påføring av fugemassen bommet han totalt på tiden det skulle ta før den herdet, og lot det overflødige fugemassen ligge igjen på flisene. I det han oppdaget det så var det for seint. Nå har mye av fugemassen herdet på flisene og jeg trenger hjelp med å vite en måte å få dette av på, uten å påføre flisene noe skade.

 

Fint om folk med erfaring kan svare på det.

Endret av manna420
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

 

I forbindelse med flislegging av kjøkkenveggen så sliter jeg med en ganske så stort problem. Den som satte opp fliser for meg gjorde en tabbe. I forbindelse med påføring av fugemassen bommet han totalt på tiden det skulle ta før den herdet, og lot det overflødige fugemassen ligge igjen på flisene. I det han oppdaget det så var det for seint. Nå har mye av fugemassen herdet på flisene og jeg trenger hjelp med å vite en måte å få dette av på, uten å påføre flisene noe skade.

 

Fint om folk med erfaring kan svare på det.

 

Skrubbe skrubbe... ;-) http://www.ifi.no/flisene-er-fulle-av-fugemasse

Lenke til kommentar

En bekjent av meg påtok ansvaret for det, så han gjorde det egentlig som en fortjeneste, vet ikke om jeg kan kalle det en fortjeneste lenger :-)

 

Skrubbe er vel litt for tidskrevende og jeg har i mellomtiden funnet ut følgende:

 

http://www.youtube.com/watch?v=EKOvpvf_VbM

 

Lurer bare på om det er mulig å få tak i sånn nylon børste for boremaskin i Norge som vist i videon over.

Endret av manna420
Lenke til kommentar

Tror ikke dette her vil fungere, jeg trenger sårt hjelp med å finne hvor jeg kan få tak i en slik nylonbørste for boremaskin. Se vedlagt bildet. Dette er altså en nylonbørste som er CUP formet, og er av mykere type enn normalt.

 

Har du Dremel burde det ikke være umulig å få bort dette.

 

Hei.

 

 

Hvor kan jeg få tak i en slik en????

post-27512-0-57713200-1363030582_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...