Gå til innhold

Jobbmuligheter med praktisk-pedagogisk utdanning (Matte + Fysikk)


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en mastergrad i fysikk og vurderer å ta praktisk-pedagogisk utdanning, hvor fordypning i matematikk og fysikk virker mest passende. (jeg har ingen utdanning i biologi eller kjemi, så fordypning i naturfag er nok ikke så passende for meg). Så vidt jeg kan se oppfyller jeg kravet om 60 studiepoeng i hvert av fagene.

 

Det jeg lurer på er hvordan mulighetene er for å få 100 % stilling er i norsk skole (helst videregående skole) når man kun er kvalifisert til to fag? Jeg snakket med en jobbkonsulent som mente det kunne være veldig vanskelig å finne 100 % stilling hvis man ikke kunne undervise i flere fag enn dette, men det skurrer litt for meg siden PPU vanligvis tas med kun ett eller to fag.

 

Ut ifra beskrivelsene til PPU på hjemmesidene til diverse universiteter og høgskoler så sier de jo (selvfølgelig kanskje) at jobbmuligheten i skolen er gode, men jeg tør ikke helt stole på dette, spesielt siden en jobbkonsulent altså sa jeg burde være forsiktig med dette.

 

Jeg ønsker selvfølgelig ikke å nærmest kun være kvalifisert til diverse deltids-vikariater så hvis noen har kunnskap om dette (evt. vet hvor man kan spørre for å få litt nøytral informasjon) så er jeg veldig interessert i å høre om det :).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan jeg ikke se for meg at stemmer. På min videregående, som var svært liten, var det en fulltidsansatt lærer som underviste alle tre trinn i yrkesfagsmatte + naturfag. På en større skole med realfag vil du vel kunne undervise i både fysikk 1, fysikk 2, 1t, s1, s2, r1 og r2? Det høres mer enn nok ut for meg. Min partner gikk lærerutdanning og på det programmet fikk man undervisningskompetanse i bare norsk og historie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...