Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Neverwinter_logo.jpg

 

Jeg har kikket litt på dette tidligere, men ikke blitt overbevist. Men etter å ha sett mer oppdatert materiale, har jeg blitt mer og mer interessert. Jeg har ikke spilt et D&D-spill på en stund nå, og selv om jeg synes D&D Online var ok, var det ikke Forgotten Realms. Kanskje litt av grunnen til at jeg er spent på hvordan Neverwinter blir, er at det er i Faerûn. Det skal bli godt å komme tilbake.

 

http://www.youtube.com/watch?v=ocCfzfb42gY

 

 

The Foundry:

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt for likt WoW for min del. :p

Jeg er igrunn uenig. Jeg har aldri likt WOW, så jeg ble lei av SWTOR (som var mitt store MMO-håp før det kom ut) siden det igrunn hadde samme spillmekanikk som WOW. Guild Wars 2 likte jeg ganske bra siden det hadde en mer action-fokusert spillmekanikk, og ikke side opp og side ned med quickslots. Neverwinter er enda mer "hands on", hvor du har direkte kontroll over karakteren din hele tiden, og du har ikke muspeker i det hele tatt.

 

Hvordan er det alt for likt WOW?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har vel egentlig lagt denne sjangeren på hylla, men det her så jo faktisk interessant ut (så kun preview). Kampene har potensialet til å faktisk bli interessante og engasjerende, og om ikke annet kan en jo prøve seg på å lage content. Aurora (toolset) fikk om lag like mange timer som NWN husker jeg.

 

@Orwandel

UI er jo tåelig likt WoW, uten at det er negativt eller positivt, men utover det ser heller ikke jeg noen stor likhet.

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Etter at både SWTOR (lei av quickslot rotasjon-baserte spill, og historien, som skulle være det store trekkplasteret, var ikke i nærheten av KOTOR) og GW2 (alt for generisk setting, lite stemning, men bedre combat) feilet for min del, har jeg funnet ut hva som er viktigst med slike spill for meg.

 

Jeg har spilt NWN multiplayer på persistant world servere mer enn noe annet spill, og de hadde ikke noen form for hovedhistorie eller plot. Det var settingen (Forgotten Realms) og stemningen som holdt interessen oppe. Du samlet en gjeng, dro på eventyr, og det var en ny, uavhengig historie for hver "dungeon". Gjerne krydret med en DM som kontrollerte motstanderne. Jeg håper at Neverwinter greier å få noe av denne følelsen tilbake, og den direkte kontrollen av karakteren virker bra.

 

Jeg har også brukt mer tid med toolsettet til NWN enn jeg vil innrømme, og håper Neverwinter har et toolset som er robust nok til å lage det jeg ønsker, selv om jeg skjønner at det neppe blir like kraftig som Aurora.

 

Det er noe av denne stemningen jeg håper å få oppleve på nytt:

http://www.youtube.com/watch?v=vU0HNfq8zsQ&list=PLB1BB3574656C8DC4&index=1

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Folka her må huske på at wow var/er kanskje den største klonen/kopien/tyven av alle mmorpg spill der ute. Når det kom ut var ikke mmorpg noe ALLE holdt på med og dermed såg ikke alle at wow stjal og kopierte alt fra pvp til ui fra spill som, age of camelot, anarchy online, everquest osv.

Lenke til kommentar

Det blir mest sansynnlig random drop av loot.

 

Man finner en build/gruppesammensetning som er veldig rask til å drepe monster X, så putter man haugevis av monster X inn i oppdrag Y.....også profit.

 

Nå kjenner vi ikke til detaljer i spillet, men si f.eks. at en klasse kunne bygge for masse flamme beskyttelse og har en kraftig område fysisk skade magi, så lager man et quest med hundre flammesalamandere som bare gjør flamme skade og ikke har mye beskyttelse mot fysisk skade. Det betyr da ikke noe om loot er random, da man vil drepe så mye så fort at man uansett vil få random loot i større hastighet enn ved å gjøre noe som helst annet.

 

Det er da hvis ikke de lager alle mobs gå gjennomsnittlige og kjederlige at man ikke kan utnytte svakheter hos de, eller gjør spillerklassene så gjennomsnittlige og kjederlige at man ikke kan utnytte styrker til klassen.

 

De kan også gjøre XP/loot såpass lite for spiller genererte oppdrag at det ikke er verdt det, men da sitter man igjen med en spillfunksjon som bare en veldig liten del av spillerbasen vil benytte.

Lenke til kommentar

Kanskje man ikke kan repetere quests ad nauseam?

 

Og man lager 10 like quests for å komme seg forbi den begrensingen, så blir andre type quests tvunget enda lengre ned på listen. Problemet er frihet, gi spilleren et verktøy og han vil bruke det, men verktøy kan brukes for godt og vondt. Enten gjør du verktøyet ubruklig eller så vil spilleren bruke verktøyet til å gjøre så stor skade han kan.

 

Jeg forstår hva de prøver å gjøre med fondry, og det er en fantastisk ide, desverre er det ikke kompitabelt med et MMO spill.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...