Gå til innhold

Anmeldelse: Metal Gear Rising: Revengeance (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er Øystein Furevik vanligvis stødig på hånden/pennen men her synes jeg de to første avsnittene føltes malplasserte. Det ville vært bedre å bake dem inn i teksten lenger ned, f.eks. ved avsnittene som har med gameplay og vanskelighetsgrad å gjøre, og la avsnittet med overskriften bitch slap soul brotha være innledningen.

 

Angående spillet så tviler jeg ikke på at det er et kult actionsspill, men jeg er veldig spent om det klarer å videreføre atmosfæren og historiefortellingen i MGS. Når jeg ser hvem som har utviklet spillet tenker jeg at det er lite sannsynlig og at vi her får mest overfladisk og overdreven moro. Greit nok det, men ikke 9/10 i min bok - basert på førsteinntrykket.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Da har vi altså seks spill så langt i 2013 som har fått karakter 9 (klassisk) eller bedre.

 

Det er vel tre av disse som er på PS3, hvor det er Ni no Kuni, DmC og nå dette. Jeg eier alle tre og er enig i at dette er bra spill. (Selv om jeg kanskje ville gitt Rising 8.5 pga. camera issues fra tid til annen.)

Lenke til kommentar

Best å velge xbox 360 versjonen da det kjører en del smoothere, cirka 10fps høyere i følge eurogamer.

 

PS3 versjonen er noe skarpere, ifølge Eurogamer

 

"Call it a tie overall: the performance nod goes to the 360 rendition of the game, often running with a 10FPS lead, while image quality purists are strongly advised to seek out the crisper PS3 version."

 

Det er uavgjort, samme hvem du velger, man blir fornøyd uansett!

Spillet har holdt min puls oppe siden jeg fikk det, heseblesende action!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Da har vi altså seks spill så langt i 2013 som har fått karakter 9 (klassisk) eller bedre, Anmeldelsene på Gamer er jo blitt en vits. Håper noen fra redaksjonen kan ta tak i dette. Hvordan skal man forholde seg til en side som har gitt 49 spill karakter 9 eller bedre siden Januar 2012?Dette er flaut, Gamer...

 

Jeg skal ikke forholde meg til hvorvidt det er flaut eller ikke, men i praksis er det snakk om 28 spill som er på samme premisser som dette, eller rett over to i måneden. Du har regnet med hver episode av The Walking Dead - som vi omtalte hver for seg, og tatt med alle mobilspillene fra samleartiklene våre (.. og nå sier jeg ikke at det nødvendigvis er feil, men det kan gi et skjevt bilde).

 

Det ble totalt gitt 462 karakterer (med noe dobbeldekning på republisering gjetter jeg på) siste tolv måneder, og 8 karakterer med 9 eller 10 hittil i 2013 (av 75).

Endret av fiskfisk
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Vil si at spillet kanskje fortjener mer rundt 8 i score. Fullverdig 9 syns jeg ikke. Det syns jeg spillet var litt for kort til. Fikk spillet på torsdag og spilte det litt i gangen og runda det ferdig på fredag. Brukte rundt 5.5 time, men da vel å merke på easy. Er kanskje litt lenger på Normal, men spillet er fortsatt bare 7 chapters lang. Annbefaler fans av MGS serien å kjøpe spillet, men til bare generelt actionspill fans så annbefaler jeg å vente til spillet er å få til 200kr på amazon.

Lenke til kommentar

9???... den var faen meg drøy ja... kansje for hardbarka mgs fans eller spillere som går for hard mode som demon/dark soul spillere. men for oss resten som spiller vanlig og ikke er så gira på storyen og gidder utforske allt 101%. så blir det bare ny rekord i button smashing og spillet runnes på 4 timer... med andre ord dette spillet er kun for spesielt interessert.

Lenke til kommentar

Da har vi altså seks spill så langt i 2013 som har fått karakter 9 (klassisk) eller bedre, Anmeldelsene på Gamer er jo blitt en vits. Håper noen fra redaksjonen kan ta tak i dette. Hvordan skal man forholde seg til en side som har gitt 49 spill karakter 9 eller bedre siden Januar 2012?Dette er flaut, Gamer...

 

Du burde være flau. Du gjør ikke annet enn å syte, finn deg en annen gaming side.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal ikke forholde meg til hvorvidt det er flaut eller ikke, men i praksis er det snakk om 28 spill som er på samme premisser som dette, eller rett over to i måneden. Du har regnet med hver episode av The Walking Dead - som vi omtalte hver for seg, og tatt med alle mobilspillene fra samleartiklene våre (.. og nå sier jeg ikke at det nødvendigvis er feil, men det kan gi et skjevt bilde).

 

Det ble totalt gitt 462 karakterer (med noe dobbeldekning på republisering gjetter jeg på) siste tolv måneder, og 8 karakterer med 9 eller 10 hittil i 2013 (av 75).

 

Jeg har gått ut ifra handleguiden på siden her, og tatt med alle spill som var listet opp på den. Ser at du prøver å nedjustere tallene noe, og det er forsåvidt greit. Men likevel, med de tallene du bruker var det altså 28 spill som var klassikere å regne i 2012. Altså mer enn to spill i måneden som man vil se tilbake på sammen med Super Mario 3, Final Fantasy VII, Wolfenstein, Planescape og System Shock 2.

 

Fra mitt ståsted har Gamer tre alternativer. Enten begynne å ta i bruk hele karakterskalaen. Det vil si at et gjennomsnittlig spill får karakter fem, i stedet for karakter syv eller åtte. Selv mener jeg hele opplegget med en skala fra en til ti er svært uheldig, da det ofte ender opp med at spill som får under karakter syv er helt uinteressante for de aller fleste.

 

Det bringer meg over til alternativ to. Kutt skalaen i to. Gå over til et fempoengsystem på samme måte som Giant Bomb. Det er i mine øyne det desidert beste alternativet.

 

Et tredje er jo rett og slett å endre beskrivelsen av en karakter. Synes det er utrolig vanskelig å ta et medie som har gitt klassikerstempelet til 49 (eller 28 hvis vi bruker dine tall) spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...