Gå til innhold

Koble til ett ekstra grafikkort for moro skyld?


Zander91

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et litt eldre grafikkort (ATI Radeon HD 5770 1GB, brukt i under 2 år) liggende i en pc som aldri brukes og fikk ideen om å slenge det inn i min nåværende doning:

 

Motherboard: ASUS P8Z77-V Z77 S-1155 ATX IVY

CPU: INTEL CORE I7 3770K 3.5GHZ 8MB S-1155 IVY

RAM: 16GB

Skjermkort: SAPPHIRE RADEON HD7850 2GB PCI-E DVI/HDMI/DP

 

 

Er det noe vits å prøve engang?

Har crossfire kabel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når man crossfirer 2 ati kort, så vil ikke kortene bli begrenset av hverandre. Mange blander crossfire med sli. Dvs, hvis man kjører 7970 og 7950, så vil ikke 7970 bli klokket ned. Begge kortene vil kjøre med sine begrensninger, og yte sitt beste. Man kan fint kjøre 7970 klokket 1200/1700 og 7950 klokket 1100/1500 sammen. Ingen nedklokking her.

Lenke til kommentar

når man crossfirer 2 ati kort, så vil ikke kortene bli begrenset av hverandre. Mange blander crossfire med sli. Dvs, hvis man kjører 7970 og 7950, så vil ikke 7970 bli klokket ned. Begge kortene vil kjøre med sine begrensninger, og yte sitt beste. Man kan fint kjøre 7970 klokket 1200/1700 og 7950 klokket 1100/1500 sammen. Ingen nedklokking her.

 

Ja, men lite poeng å kjøre ett 7970 sammen med ett 7750, right?

 

Dessuten kan man ikke kjøre crossfire med forskjellige serier.

Lenke til kommentar

Ja, men lite poeng å kjøre ett 7970 sammen med ett 7750, right?

Dessuten kan man ikke kjøre crossfire med forskjellige serier.

 

Snakket ikke om å kjøre forskjellige serier. Kun at crossfire virker annerledes enn sli, kortene blir klokket separert. Tidligere post sa at det kraftigere kortet ville bli klokket ned til det dårligere. Men det er jo feil informasjon. Jeg ville bare påpeke det.

 

Har jeg nevnt å crossfire 7970 og 7750?

Endret av samye83
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snakket ikke om å kjøre forskjellige serier. Kun at crossfire virker annerledes enn sli, kortene blir klokket separert. Tidligere post sa at det kraftigere kortet ville bli klokket ned til det dårligere. Men det er jo feil informasjon. Jeg ville bare påpeke det.

 

Har jeg nevnt å crossfire 7970 og 7750?

 

Bare jeg som missforsto, hehe. Helger er teite, altfor slitsomme :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...