Gå til innhold

Get fjernkontroll og hjemmekino-reciver


Anbefalte innlegg

Er det noe som har erfaring med bruk av Get HD PVR og hjemmekinoreciver? Jeg har fjernkontrollskrekk og vil helst slippe unna å bruke enda en fjernkontroll som i praksis bare vil bli brukt til å endre kilde og av og til tweake lyd. Er det mulig å programmere Gets fjernkontroll til å skru av og på en reciver samt endre kilde? Get fokuserer bare på TV i sine bruksanvisninger men teknisk sett er det jo ingenting i veien for at fjernkontrollen kan kodes til en reciver også for disse funksjonene.

 

Dersom det er mulig, fungerer det greit i praksis uten å måtte dra fram kontrollen til recieveren i tide og utide?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Som regel kan man legge inn noen av funksjonene på receiverens fjernkontroll.

 

Men vil nok anbefale deg en Logitech Harmony universalfjernkontroll. Den er relativ enkel å sette opp, og gjør livet mye mye enklere med sine aktivitetsknapper. Eneste minuset er at du ikke finner Get er som Get, men som PVR produsenten Kaon. Men dette er lett å finne ut av egentlig.

 

Det fine med aktivitetene på fjernkontrollen er at med 1 trykk, så setter den på komponentene som trengs, TV, receiver, dekoder osv. Og setter de til riktig inngang. Dermed funker den som 1 fjernkontroll på alle komponenter.

 

Det er noen små tilvendinger osv. Og det anbefales en av de med skjerm, da man kan legge knapper som ikke finnes på kontrollen der, i stedet for å legge dem på noen som heter noe annet og må huskes.

Lenke til kommentar

Jeg hadde håpet å slippe alt som heter Harmony. Hele husstanden har fjernkontrollskrekk og dersom jeg kan gjennomføre et regime med bedre lyd uten å endre på interface er det det beste.

 

Så jeg lurer fortsatt på om scenariet mitt er gjennomførbart eller ikke :-)

Lenke til kommentar

Hvis det ikke er oppgitt koder for slikt hos Get så går det nok ikke.

 

Harmony fjernkontrollene er jo laget for dem med fjernkontroll skrekk. Den gjør absolutt alt man trenger på 1 trykk. Og man andrer volum på riktig sted, bytter kanal på riktig sted osv. Det eneste er programmeringen, men det er bare så enkelt som å svare på noen enkle spørsmål så er alt for det meste satt opp. Og sitter man fast finner man alltid noen som kan hjelpe, da andre lett kan logge seg på for å hjelpe, da innstillingene ligger på nettet.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Problemet er at Get oppgir type 6 koder for Sony, 4 for Samsung, etc og kaller det programmering av TV. Jeg antar at kodene mest sannsynlig vil fungere for hjemmekino også fra en av produsentene Get har koder til, men hadde ønsket meg feedback fra andre med tilsvarende oppsett.

 

Og Harmony er vel tatt ut av produksjon? Det slår meg som dårlig timing å ta i bruk et slikt system på.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...