Gå til innhold

Anmeldelse: Crysis 3 (Win)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv takler jeg spillet glatt på High med litt lavere AA. Problemet mitt er VRAM.

 

Ellers er jeg meget fornøyd med Crysis. Som vanlig er det veldig mange muligheter for å nå et mål, selv om jeg ville ha hatt enda mindre scriptede events. Noe som ville gjort det artigere å spille gjennom flere ganger.

 

Skulle også ønske de hadde enda et vanskelighetsnivå over det høyeste. Føler fortsatt at det ikke er noe spesielt vanskelig å ta seg gjennom spillet om man bruker riktig augment til riktig tid. Hittil føler jeg Adapt stadiet i spillet er stealth mot mennesker og full on armor mode mot aliens. Enda en ting jeg ikke liker er at aliens har så få weak points. Humans merker man skill mot da man bare trenger ett skudd i hodet. Aliens krever som oftest et flertall av skudd i hodet før de dør. Mangelen på et weakpoint gjør at hele alien delen av spillet blir run and gun.

 

Når det kommer til snike elementet i spillet er det jo enda større fokus på det nå. De har lagt til en bue som ikke bryter stealth og en nano-suit upgrade som gjør at du ikke blir synlig når du stikker kniven i en fiende. Dette spillet er ikke laget slik sniking i Dishonored er laget. Det er i all hovedsak et skytespill der man kan bruke kniven når sjansen byr seg. Utenom det har man en veldig veldig sterk bue man kan ta i bruk. Pilene til denne buen kan i tillegg plukkes opp igjen. Jeg fatter ikke hvordan snikingen kan snakkes ned på i dette spillet. Bare fordi anmelderen ikke innehar ferdighetene til å utnytte det betyr ikke det at det er fraværende.

Endret av Refsa
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skal helt klart kjøpe dette spillet, har ikke prøvd BETA da jeg tenkte det ikke var noe vits. Gleder meg veldig til å spille det en god del fremover :) Aldri vært noe særlig fan av Crysis serien, men synes det alltid har vært underholdene og morsomt så må jo prøves!

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

Jo, faktisk. Eller mener du Crysis 3 burde få full pott fordi det er bra grafikk?

 

Sier ikke at det bør få full pott, men i forhold til Aliens har Crysis faktisk noen gode elementer. Multiplayeren er meget bra, syns jeg i hvertfall, og grafikken er ikke så viktig, men det gjør selve opplevelsen av spillet litt bedre. Aliens har veldig dårlig SP, veldig dårlig MP og utrolig dårlig grafikk i forhold. Du må også tenke på hvor mye bang for the buck du får med hvert spill.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jo, faktisk. Eller mener du Crysis 3 burde få full pott fordi det er bra grafikk?

 

Er du helt ute? Det er to vidt forskjellige kvalitetsnivåer mellom Crysis 3 og Aliens. Om du prøver å si at nivådesign, opplevelse, innlevelse og utførelse annet enn grafikk ikke er bedre i Crysis 3 enn Aliens så vet jeg ikke hva som er feil med deg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det jeg sier er at Crysis 3 kanskje ikke fortjener en 7/10, noe det heller ikke ville fått om grafikken bare var middels. Aliens på sin side fortjener heller ikke slakt, og spesielt ikke når et spill som Crysis 3 får så høy score. Si hva du vil om Aliens, men at single-player og multiplayer er dårlig er svært subjektivt. Jeg liker begge to, og multiplayer er mye av det samme som i alle andre spill av denne typen. Det er ikke perfekt, men langt fra så dårlig som mange vil ha det til. Tvert imot er det mange bra elementer der. Å spille som aliens er uvanlig (og kaller man de svake har man ikke skjønt hvordan de bør spilles), og det gjør mye som få andre spill gjør. Man kan for eksempel ikke bare velge hvilke våpen man vil ha med seg (som i mange andre FPSer), men man åpner opp diverse modifikasjoner (lasersikte, større magasin osv) når man går opp i level. Disse kan man velge fritt i når de er åpnet, så man kan velge å ha hagle, granatkaster eller flammekaster på en rifle, for eksempel.

 

Poenget er at Aliens gjør veldig mye bra mange ser ut til å overse, og Crysis 3 gjør mye dårlig mange ser ut til å overse. Resultatet er at de slettes ikke er så forskjellig som mange vil ha det til. Grafikken i Aliens er teknisk sett dårliger enn i Crysis 3, men den er også i en helt annen stil. Det er som å si grafikken i Castlevania: Mirror of Fate er bedre enn den i New Super Mario Bros U. Begge er 2D plattformspill, men de har en helt forskjellig grafisk stil som ikke direkte kan sammenlignes. AIen i Aliens er også ganske bra til tider. Aliensene er ikke de smarteste, men det har de da aldri vært i filmene heller. Joda, aliensen i Alien 1 og 3 drepte mange folk på egenhånd, men de var mer eller mindre forsvarsløse. Aliensene i Aliens var til tider stokk dumme. Eller hva sier man til en alien som angriper en tanks full av marinesoldater på egenhånd? :p Det er menneskelige fiender i Aliens: Colonial Marines også, og disse er betydelig smartere enn aliensene. Her har vi alt fra å flanke deg til å gjemme seg bak en kasse eller hjørne og skyte i blinde.

 

Igjen, poenget er at Aliens: Colonial Marines og Crysis 3 slettes ikke er så forskjellige at det ene fortjener slakt, og det andre svært høy karakter. Det er lett å se om man ikke er blendet av grafikken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er dårlig grafikk en grafikkstil? De går for en realistisk stil og her er Crysis 1000 ganger bedre. Du kan ikke bortforklare grafikken i Aliens med grafikkstil. Banene i Aliens er helt forjævlig kjedelige. De går en vei og det er rett frem til neste nivå. Du kan ikke velge å flanke fienden eller andre valg. Det eneste du kan gjøre er å bevege deg i en korridor som er 5 meter bred og til tider ut til sidekorridorer som også er 5 meter brede. Det er ingenting som er spennende med map designet i Aliens. Dette trekker karakteren til Aliens ned med 5 poeng alene.

 

Men hvorfor sammenligne to spill der det ene er 5 meter brede korridorer og det andre 500x500 meter og større områder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...