Gå til innhold

Ekstremt støl etter treningsøkt. Som varer over lang tid.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har hatt ca 2års pause fra styrketrening og trening generelt pga jobb osv. (Har aldri vært den mest seriøse trenings-narkomanen, men har synes det er fint å trene et par ganger i uken)

 

Så jeg tenkte for 4 uker+ siden; at nå skal jeg begynne igjen. Mandag hadde jeg bryst og triceps, og på tirsdag hadde jeg biceps og skuldre. (Hadde ganske hard og lang økt både på mandag og tirsdag)

 

På Onsdagen var jeg så sykt støl at jeg nesten ikke kunne leve et normalt liv. Kunne så vidt røre på meg, måtte ha hjelp av venner til alt mulig jeg skulle gjøre. Men det største problemet var at stølheten ga seg ikke. Etter ca 2 & halv uke kunne jeg endelig strekke ut armen helt igjen, fordi jeg var så sinnsykt støl i biceps(men kjente det fortsatt, at jeg var støl), og etter ca 3&halv uke ble ENDELIG brystet mitt kvitt smertene og jeg kunne albuen over hodet(Men merket jeg her også at jeg var ganske støl fortsatt, hvis jeg tok armen "litt for høyt").

 

Så nå som det endelig hadde gitt seg, etter 5 nye uker med pause tok jeg en veeeeldig "snill" økt med bryst og triceps på mandag(Tok en brystøvelse 12x3 og en tricepsøvelse 12x3 og KUN det, siden jeg ikke ville ende opp som forrige gang); og nå er jeg "på'n igjen" virker det som. Helt ødelagt. Kan fks ikke strekke ut armen fordi jeg er støl fra toppen av triceps(Ved skulderen) og helt ned og forbi albuen og litt på undersiden av underarmen. Og brystet er helt kake; enkle ting i hverdagen som å kjøre bil, løfte ting, ligge normalt i senga osv er vanskelig/gjør veldig vondt. Nå har det allerede gått 3, snart 4 dager og er helt lik som jeg var "dagen derpå" etter treningsøkten.

 

Har aldri hatt noe lignende stølhet, når jeg har trent før. Har vært ganske aktiv når det kommer til sport hele livet. Men har hatt en liten pause pga jobb osv.

 

Er dette normalt? Noen som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg blir utrolig støl og det kommer av at jeg trener for lite. Det blir ikke så ille som du beskriver det, men en gang klarte jeg å fucke opp brystmuskelen på den ene siden så jeg ikke kunne trene den på 3-8 uker.

 

Brukte et apparat for push-ups hvor jeg klarte kanskje 90kg og tenkte 70kg var greit nok. Det funka ikke og måtte ned på 20kg som ikke gjør mer enn å aktivere musklene etter et par uker med det 2-3 ganger i uka så kunne jeg begynne å trene normalt igjen.

 

Hadde jeg vært deg så hadde jeg gitt meg selv en "oppvarmingsperiode" på 2-3 uker med 2-3 treninger i uka hvor du løfter latterlig lette vekter. Da mener jeg 1/3 eller noe sånt at det du klarer, rett og slett for å unngå skader. Etter en sånn periode så tipper jeg du kan begynne å trene normalt.

 

Btw, 12x3 på triceps er ikke noe "snill" start. Det er en bittelite muskel som du neppe bruker mye til vanlig og er sikkert mer belastning enn du har der på et par uker til vanlig hvis du ikke har en fysisk jobb. Tenker du hadde hatt godt av øvelser som aktiverte større muskelgrupper som chins, knebøy, osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...