Gå til innhold

Samsung Series 7 Chronos 770Z5E


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si at denne laptoppen har fått alt for liten oppmerksomhet. Alt er veldig bra med den.

Hvor skal jeg starte.

Skjerm: Jeg er vant til ips skjerm, men syns fortsatt denne skjermen er veldig bra (Har den matte varianten). Skjermen har gode skarpe farger og god insynsvinkel.

 

Vekt: helt utrolig lett med tanke på størelse og maskinvare

 

Kjøling: Helt vanvittig hvor stille den er når man surfer. Lyden tar seg litt opp når man spiller, men til gjengjeld er kjølingen topp.

 

ytelse: Helt vanvittig+ 256gb ssd. Har en Asus g75 som er ca like rask og dobbelt så tung

 

Batteritid: Jeg tror samsung bruker magi. Batteritiden er helt usansynlig bra med tanke på vekt og ytelse, og sammenlignet med nesten alle andre bærbare. Jeg ventet på haswel men gadd ikke mer når jeg leste anmeldelsen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes visst noen uoffisielle drivere. (Jeg har ikke prøvd)

Betadriverne til ati har til nå fungert helt ypperlig for meg. Jeg har ikke så mye erfaring med optimus til nvidia, men jeg må si jeg liker den automatiske grafikkbyttefunksjonen til samsung. F.eks kan jeg stille den inn til å huske at cesar 3 ikke trenger å bruke amd 8800, men intel sin integrerte grafikk. Slipper dermed å trykke på en knapp når man starter spill for å velge riktig skjermkort. Synes til nå at ytelsen er konsekvent fin, med tanke på at driverne ikke er optimalisert enda.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette må jo være det nærmeste man kommer en komplett laptop! Hvertfall etter mine ønsker!

 

Eneste som mangler er at de lanserer den med Haswell. Noen som har lest om eventuelt når de lanserer en haswell-versjon?

 

Videre så må jeg bare få overtalt meg selv med at min nåværende laptop, i5 3210m og 630m, ikke holder til mitt bruk....

 

Edit: Div skrivefeil

Endret av MeFF
Lenke til kommentar

De kommer jo sikkert med en Haswell versjon mot august eller noe. Vet at det tok litt tid siden denne maskinen ble lansert til den var tilgjenglig overalt.

Uansett er det utrolig morsomt å lese tester av Haswell laptopper hvor de ikke slår batteritiden til denne laptoppen.

En stor grunn til at batteritiden på denne laptoppen er så bra er på grunn av skjermen som tydligvis går på luft og kjærlighet. Så også en test av samsung 840 ssd som er i den matte versjonen. Den brukte 1/10 av strømmen til Intel sin 335 ssd.

Hvis du ikke har noe umidelbart behov for å bytte nå kan det jo være noe å vente og se om samsung lanserer en series 7 med haswell, men hvis du kjøper nå tror jeg neppe du vil angre.

Lenke til kommentar

De kommer jo sikkert med en Haswell versjon mot august eller noe. Vet at det tok litt tid siden denne maskinen ble lansert til den var tilgjenglig overalt.

Uansett er det utrolig morsomt å lese tester av Haswell laptopper hvor de ikke slår batteritiden til denne laptoppen.

En stor grunn til at batteritiden på denne laptoppen er så bra er på grunn av skjermen som tydligvis går på luft og kjærlighet. Så også en test av samsung 840 ssd som er i den matte versjonen. Den brukte 1/10 av strømmen til Intel sin 335 ssd.

Hvis du ikke har noe umidelbart behov for å bytte nå kan det jo være noe å vente og se om samsung lanserer en series 7 med haswell, men hvis du kjøper nå tror jeg neppe du vil angre.

 

Ja batteritiden virker jo som den er tatt av en annen verden.

Kommer til å vente på haswell. Da jeg eeeegentlig ikke har noe behov for bedre spesifikasjoner enn det jeg allerede har. Men er jo alltid gøy med kraftigere + bedre batteritid!

 

Sliter også denne versjonen med UEFI-boot problemene?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt denne snart en måned og har vært veldig fornøyd. Likevel sitter jeg nå å lurer på om jeg skal levere den tilbake (30 dagers åpent kjøp :)) og heller vente på ASUS G750JX. Først og fremst pga ytelse på grafikk, ettersom jeg har planer om å følge med på spillfronten noen år til.

 

Samsung har penere design (subjektivt), bedre batteri (vil jeg tro) og veier mindre.

Asusen er kraftigere, Haswell, større skjerm (men hvor god er den i forhold til Samsungen?) og yter veldig bra i spill må man tro.

 

Noen med kloke tanker rundt dette?

Endret av XmasB
Lenke til kommentar

Jeg har hatt denne snart en måned og har vært veldig fornøyd. Likevel sitter jeg nå å lurer på om jeg skal levere den tilbake (30 dagers åpent kjøp :)) og heller vente på ASUS G750JX. Først og fremst pga ytelse på grafikk, ettersom jeg har planer om å følge med på spillfronten noen år til.

 

Samsung har penere design (subjektivt), bedre batteri (vil jeg tro) og veier mindre.

Asusen er kraftigere, Haswell, større skjerm (men hvor god er den i forhold til Samsungen?) og yter veldig bra i spill må man tro.

 

Noen med kloke tanker rundt dette?

 

CPUen er jo sikkert litt bedre, men ikke så altfor mye. Haswell er bedre på batteritid, men så har jo Chronosen eksepsjonelt bra batteritid fra før. Hehe.

Så hovedforskjellen mtp ytelse er jo på skjermkortet.

 

770m ytelse: http://www.notebookc...0M.88995.0.html

 

8870m (din nåværende) ytelse: http://www.notebookc...0M.86798.0.html

 

Vi snakker 5000 poeng i 3dmark 11 GPU performance vs 3000 poeng (3300 i andre tester). Så er jo en del å hente der!

 

Du kan jo selv sammenlikne diverse tester på spill nedover på siden.

 

Edit: Sjekka review på den asusen. Batteritid ved nettsurfing via wlan: 4t 10m. vs 10t og 40 min på chronosen :p

 

Så ja, du får en del bedre spillytelse i Asusen, men prisen du må betale er fysisk større (og subjektivt styggere) pc med mye dårligere batteritid.

Endret av MeFF
Lenke til kommentar

CPUen er jo sikkert litt bedre, men ikke så altfor mye. Haswell er bedre på batteritid, men så har jo Chronosen eksepsjonelt bra batteritid fra før. Hehe.

Så hovedforskjellen mtp ytelse er jo på skjermkortet.

 

770m ytelse: http://www.notebookc...0M.88995.0.html

 

8870m (din nåværende) ytelse: http://www.notebookc...0M.86798.0.html

 

Vi snakker 5000 poeng i 3dmark 11 GPU performance vs 3000 poeng. Så er jo en del å hente der!

 

Du kan jo selv sammenlikne diverse tester på spill nedover på siden.

Har selv hatt begge linkene oppe siden jeg postet innlegget. :)

Tror konklusjonen er ganske grei. For spill er det ikke mye å tenke på.

 

I tillegg kommer skjermstørrelsen, ekstra diskplass (min SSD fylles fort - en ekstra sekundær disk for foto og annen data er savnet), mer minne.

 

Det som taler imot er det faktum at Chronos har en bedre skjerm og er dertil bedre egnet for foto. I tillegg til pris selvsagt. Mange vil nok argumentere sterkere for vekt og design, men ingen av delene er spesielt tungtveiende for min del. Den kan gjerne være slepbar, innenfor rimelighetens grenser. :)

Lenke til kommentar

Har selv hatt begge linkene oppe siden jeg postet innlegget. :)

Tror konklusjonen er ganske grei. For spill er det ikke mye å tenke på.

 

I tillegg kommer skjermstørrelsen, ekstra diskplass (min SSD fylles fort - en ekstra sekundær disk for foto og annen data er savnet), mer minne.

 

Det som taler imot er det faktum at Chronos har en bedre skjerm og er dertil bedre egnet for foto. I tillegg til pris selvsagt. Mange vil nok argumentere sterkere for vekt og design, men ingen av delene er spesielt tungtveiende for min del. Den kan gjerne være slepbar, innenfor rimelighetens grenser. :)

 

Ser definitivt behovet for mer plass! Har selv tatt ut DVDrommen for å få plass til SSD + HDD.

Får man virkelig full refusjon ved å levere tilbake en laptop innenfor 30 dager? Trodde dette nærmest kun var salgsgimmick, og kun var gjeldende om man så og si kun hadde sett på produktet. Hvertfall ikke brukt det :p

 

Men ja, om valget ditt skulle ende på ASUSen, så kan det jo kanskje være aktuelt å sjekke neste generasjon av Multicom sin Kushan. Ikke at jeg har sjekket specs, men her pleier man å få mye for pengene. Selv om de kanskje ikke ser ser like bra ut som ASUSen, (og ikke i nærheten av Samsungen).

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...