Gå til innhold

Anmeldelse: Proteus (Win)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når man først skal gi så mange 9ere på Gamer, så var det godt at det endelig kom en til et spill som faktisk på papiret har potensiale til å fortjene det.

 

Håper spillet får mye mer oppmerksomhet nå, og at karakteren er fortjent, for dette er på lista mi av spill som må kjøpes!

 

Bra anmeldelse i alle fall, når man ser på teksten isolert.

 

Edit: Også veldig bra at spillet faktisk ble anmeldt! Dekningen av spill sålangt i år har vært veldig bra. Stor ros til Gamer for akkurat det. Håper det fortsetter!

Endret av radiohodet
  • Liker 2
Lenke til kommentar
End of discussion.
For et utrolig klysete svar. Gratulerer, du ble dagens douchebag!

 

Over finner du en anmeldelse som redegjør for hvordan dette produktet fungerer teknisk, og teksten forteller om opplevelsen av det.

Det blir spesifisert i anmeldelsen at det kan oppleves som "diffust og vagt" for gamerz med en enorm forkjærlighet for erkeklassiske eksempler på hva spill skal være.

 

"Klysete" opplever jeg i all generell forstand å være "harde" utsagn som ikke begrunnes med annet enn et eventuelt, imaginært utropstegn bak. Eksempelvis ting som dette:

 

"For en jævlig useriøs anmeldelse"

"Å kalle dette et spill er å dra det alt for langt"

"Kall det heller interaktiv kunst"

"Gratulerer, du ble dagens douchebag!"

 

Har du spilt det? Har du en opplevelse utenom fordommene dine rundt dette som du har lyst til å dele med resten av oss?

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

"For en jævlig useriøs anmeldelse"

"Å kalle dette et spill er å dra det alt for langt"

"Kall det heller interaktiv kunst"

"Gratulerer, du ble dagens douchebag!"

 

Har du spilt det? Har du en opplevelse utenom fordommene dine rundt dette som du har lyst til å dele med resten av oss?

 

Til tider kan jeg kanskje "glemme" at "spill"-anmeldelser er subjektive saker. Jeg opplever ikke Proteus som noe spill i ordets tradisjonelle forstand. Det har ingen utfordringer eller oppgaver som man finner i "ordinære" spill.

 

Jeg skal være enig at mitt utbrudd "For en jævlig useriøs anmeldelse" ikke var på sin plass. Men 9/10?

 

Jeg mener fremdeles at opplevelsen ikke klassifiserer som spill, og jeg har sett meg litt lei på pompøse spillanmeldere og forstå-seg-på-ere (ikke nødvendigvis bare her på gamer.no) som hevder noe annet.

 

Jeg gjør oppmerksom på at dette er mine subjektive meninger.

Lenke til kommentar

@TomRay74: Nå skal ikke jeg frese avgårde med mer off-topics under her utenom dette. Jeg var sikkert unødvendig kvass selv, men det hender seg at jeg får sure oppstøt utifra alle sinte meninger som folk kommer med uten et minimum av utgreiing om hvorfor.

 

Eller er jeg helt enig med deg i at det har gått sport i å kaste ut toppkarakterer over en lav sko, men det er sikkert en diskusjon vi kan ta et annet sted ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å tolke karakterene som gis her blir vel en jobb i seg selv. Man kan argumentere for og mot på så mange måter. Prisklasse, sjanger, og den klassiske "man må ta det for det det er". Hvis du skal ta alt for det det er, burde alle spill fått 10/10 fordi de nettopp er det de er. Da kan du si "end of discussion" og være dagens douchebag.

 

Man kan spørre hvordan dette verket fikk 9/10, mens (for eksempel) siste XCOM fikk 8/10. Kvern det ned til det helt grunnleggende; en spillanmeldelse, så spør du noen hvilket spill folk synes er best. Flertallet, inkludert anmelder, tror jeg sier XCOM.

 

Spør om de synes Proteus er helt på linje med Far Cry 3. Njæææ!

 

Dette er en vandring med lyd. Bildene er ikke på langt nær like vakre som de man får hvis man tar seg en tur ut i naturen, og lydene ikke på langt nær like flotte som de man har tilgjengelig gjennom for eksempel spotify på mobilen.

 

Pjåt det sammen til "noe annerledes", nemlig en interaktiv kreasjon. Noe ingen har tenkt på å lage akkurat på denne måten før. Da blir det så spesielt at det kun kan tas for det det er. Men, det når ikke egentlig så høyt på skalaen for orginalitet som man skulle tro. Altfor mange kunstspill der ute til det. Spill med merkelig grafikk og meditasjonslydspor finnes fra før av. Spill uten særlig mål og mening også. Dette er et middelmådig, gjerne litt selvhøytidelig, fjas.

 

Spør du meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man kan spørre hvordan dette verket fikk 9/10, mens (for eksempel) siste XCOM fikk 8/10. Kvern det ned til det helt grunnleggende; en spillanmeldelse, så spør du noen hvilket spill folk synes er best. Flertallet, inkludert anmelder, tror jeg sier XCOM.

 

Spør om de synes Proteus er helt på linje med Far Cry 3. Njæææ!

 

Elendig argument. Flertallet synes også Justin Bieber er bedre enn Pink Floyd og at Transformers er en bedre film enn Amour. Anmeldere skal være eksperter på spill. At folkedypet er sinte på at andre ting enn Se & Hør og Melodi Grand Prix blir sett på som kvalitetskultur får så være. Folk flest er ikke interessert i å lese om andre ting enn at de spillene de heier på får best karakter uansett. Det er noen poster i denne tråden også et tydelig tegn på.

 

At Proteus ikke skal være bedre enn det middelmådige Far Cry 3 har jeg forøvrig vanskeligheter med å tro.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...