Gå til innhold

Anmeldelse: Dead Space 3 (PS3, Win, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spilte demoen av dette og fant ut at det ikke er noe særlig spennende. Virker som utviklerne har spilt Gears of War, CoD og Uncharted og tenkt: "Hei, dette må vi også ha, denne funksjonen her og glem ikke den funksjonen der". Dessverre er det ikke det fansen av det originale Dead Space likte så godt, men derimot det unike som skilte Dead Space fra disse andre spillene. De burde bygd videre på det istedet for å inkorpere elementer som egentlig ikke hører hjemme i Dead Space.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det sitter vel noen pamper i EA og har lest om Gears of War.

 

Det som irriterer meg mer er at anmelder ikke har nevnt noe om DLC systemet dette spillet visstnok skal ha. Slik jeg har forstått det skal en få tilbud om å kjøpe komponenter til våpen/ammunisjon hver gang en går inn i ett av "utstyrskapene".

 

Dette høres EKSTREMT stemninsbrytende ut, og for ett spill som lever og ånder på atmosfære høres det ut som en fantastisk dårlig idé, og noe som raskt kan påvirke min avgjørelse om å kjøpe eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Demoen imponerte meg ikke noe særlig. Det som gjorde Dead Space til det fantastiske spillet det er ar at du følte deg totalt alene. Du var ikke annet enn en stakkar som hadde forvillet seg inn i noe som var langt utenfor hans egentlige ekspertise. Aldri før har jeg følt meg like ensom i et spill. DS2 var også bra, men jeg slet litt med å forstå at Isac i det hele tatt ville tilbake til helvete. Dette derimot blir for actionfylt for min del. Sikkert et bra actionspill, men føler de har gått litt i fotsporene til Resident-serien.

Jeg skal selvfølgelig kjøpe det og gi det en real sjangs, men jeg er hakket mer skeptisk enn jeg burde være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Påfallande stort gap mellom den litt labre entusiasmen i det som er skrive og karakteren.

 

Kamp mot unitologistane er "generisk og kjedelig", Visceral makter berre å gjenskape "deler av den klaustrofobiske ensomheten, følelsene av isolasjonen og desperasjonen", monstra i skapa (eller ventilasjonsgangane) klarer ikkje overraske, "Necromorphenes forutsigbare bevegelser ødelegger stemningen," sjefsmonstre var ofte "et antiklimaks som var for enkle sammenlignet med størrelsen og hva det var jeg faktisk kjempet mot", også vidare.

 

Ros kommer alltid sammen med et lass caveats:

Der Visceral derimot har truffet blink er historien, stemmeskuespill og lydeffekter. Til tross for enkelte problemer med tempo og progresjon i historien i noen partier ...
, eller
Noen av birollene er så som så, og samarbeidskamerat Carver er en ensidig, stereotypisk muskelmilitær som i de fleste tilfeller tilfører lite annet enn irritasjon. Uansett er birollene generelt sett gode, og bidrar bra til historien ...

 

Konklusjonen er til og med fullstendig medvite om at Dead Space 3 ikkje har noko av det som gjorde Dead Space 1 interessant.<

 

Jaja. Om du har lyst på Gears of War med Isaac Clarke i hovudrolla er dette sikkert flott. Var sjølv ikkje overtyda av demoen, og heile mikrotransaksjonskalaset kvalifiserer ikkje til stjerne i boka.

 

Er forresten sikkert lov å nedjustere karakteren, om han ikkje uansett var ein typo. Det kjem til å sjå mindre flaut ut med ein, tja, 6/10 eller noko når ei samla presse om nokre år tar ein post mortem på 2013-spela og i etterpåklokskapens klåre lys konkluderer med at Dead Space 3 var eit av de verste eksempla på ei tidlegare interessant serie som vart drepen av risikofrykt og sjangerhomogenisering som neppe burde ha fått meir enn 3-4.

Endret av Zealuu
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Spilte Dead Space 1 i høst og ble totalt hekta. Jeg har aldri vært veldig fan av horror-spill, men dette var right up my alley. Hele stemningen og settingen funket veldig bra for meg. Gikk derfor til innkjøp av Dead Space 2 og ble egentlig noe skuffet. For mye action gjorde at mye av det som gjorde 1`eren så utrolig bra for meg forsvant litt i 2`eren. Etter å ha spilt demoen til Dead Space 3, så blir nok ikke dette et kjøp før det kommer på billigsalg.

Endret av Zahl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

selv om det er fint å være kritisk, skal jeg vente til noen fans av orignale spillene som faktisk har spillet kommenterer før jeg gjør en endelig avgjørelse. Er overveldende mye negativitet som sprutes ut fra folk som ikke engang har spilt eller runda spillet.. Microtransactions får bare være for de som benytter seg av det, hvis jeg kjøper det blir det ikke noe slikt på meg. Demoen var grei nok syntes jeg men kke nok til å overbevise helt enda!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enda et eksempel på reklamering for dem som bare ser på karakter og ikke leser tekst. Dette er dårlige greier. Spillet er verdig 5-7 i karakter. Selv synes jeg til og med 7 er for snilt. For all del, om man liker gears of war og vil ha en liten horror følelse er dette sikkert greit, men om du er fan av de 2 første, så er dette helt forferdelig.

 

Du har alltid kontakt med noen over com system og de prøver å skremme deg noen ganger, og hver ganger failer det helt. Dette er definitivt et ikke verdig spill i Dead Space serien.

Lenke til kommentar

Påfallande stort gap mellom den litt labre entusiasmen i det som er skrive og karakteren.Kamp mot unitologistane er "generisk og kjedelig", Visceral makter berre å gjenskape "deler av den klaustrofobiske ensomheten, følelsene av isolasjonen og desperasjonen", monstra i skapa (eller ventilasjonsgangane) klarer ikkje overraske, "Necromorphenes forutsigbare bevegelser ødelegger stemningen," sjefsmonstre var ofte "et antiklimaks som var for enkle sammenlignet med størrelsen og hva det var jeg faktisk kjempet mot", også vidare.Ros kommer alltid sammen med et lass caveats:

Der Visceral derimot har truffet blink er historien, stemmeskuespill og lydeffekter. Til tross for enkelte problemer med tempo og progresjon i historien i noen partier ...
, eller
Noen av birollene er så som så, og samarbeidskamerat Carver er en ensidig, stereotypisk muskelmilitær som i de fleste tilfeller tilfører lite annet enn irritasjon. Uansett er birollene generelt sett gode, og bidrar bra til historien ...
Konklusjonen er til og med fullstendig medvite om at Dead Space 3 ikkje har noko av det som gjorde Dead Space 1 interessant.<Jaja. Om du har lyst på Gears of War med Isaac Clarke i hovudrolla er dette sikkert flott. Var sjølv ikkje overtyda av demoen, og heile mikrotransaksjonskalaset kvalifiserer ikkje til stjerne i boka.Er forresten sikkert lov å nedjustere karakteren, om han ikkje uansett var ein typo. Det kjem til å sjå mindre flaut ut med ein, tja, 6/10 eller noko når ei samla presse om nokre år tar ein post mortem på 2013-spela og i etterpåklokskapens klåre lys konkluderer med at Dead Space 3 var eit av de verste eksempla på ei tidlegare interessant serie som vart drepen av risikofrykt og sjangerhomogenisering som neppe burde ha fått meir enn 3-4.

 

Her var det mye bitterhet og selvforhøyelse. Kvalmt.

 

Selve spillet er forsåvidt helt greit. Den første tredjedelen av spillet er akkurat hva du forventer fra Dead Space. Synes det er helt greit at de prøver noe nytt også. Crafting-systemet er forøvrig et av de aller beste i noe spill jeg har vært borti, så det skal de ha honør for.

 

Når det gjelder mikrotransaksjonene vil du aldri få bruk for de, og jeg ville vært overrasket om noen skulle trenge å bruke de. Kampene er bedre enn noen gang, sett bort fra de svært sjeldne tilfellene der du spiller mot mennesker.

 

Greit spill, 3/5.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor gir man 8/10 til spill som er middels? Dette skal jo være svært gode spill?

 

Er dette spilelt virkelig nyskapende? Hvor mye?

 

Mener det burde hatt 6/10 eller i beste fall 7/10.

 

EDIT: Noen som vet om en spillside som tør å kritisere?

 

Simcity blir vel og få 9/10 lett, og bf4 9/10 og neste cod 8/10....

 

tør å vær litt kritisk... hva har dere å tape? Ingenting...

Vinne? Flere og mer fornøyde lesere.

 

Føler vi som brukerne blir tråkket mer på tærne av anmeldere enn det utviklere blir.

Endret av PcAj
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...