Gå til innhold

Master i forming, kunst og håndverk - hjelp ang. problemstilling


Thomas-A

Anbefalte innlegg

Hei

 

Driver å skriver en prosjektbeskrivelse for masteroppgaven min i formgivning, kunst og håndverk.

 

Jeg er temmelig sikker på hva jeg skal gjøre rent praktisk, men har vansker med å formulere en forskbar problemstilling ut i fra det jeg skal.

Masterprosjektet går ut på å lage en fotomontasje i Photoshop basert på egne fotografier. Temaet er "magisk realisme" i grenseland mellom virkelighet og fiksjon.

Ideen for fotomontasjen er å ta utgangspunkt i et panorama fra mitt nærmiljø og skape et landskap i grenseland mellom virkelighet og fiksjon, hvor magisk realisme er inspirasjonsgrunnlaget.

Fotomontasjen skal være fotorealistisk i uttrykket, men innholdet skal ligge et sted i skjæringspunktet mellom virkelighet og fiksjon.

 

Den ferdige fotomontasjen vil måle omtrentlig 120X400 cm og skal stilles ut i en bue formet installasjon (se vedlagt bilde)

 

Noen som har forslag til en problemstilling(er) som kan passe et slikt tema? (skal være en didaktisk komponent med også)

 

Alle tips er velkomne :)

post-71656-0-15452300-1360017563_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er akademisk på master-nivå innenfor en nisje, ikke så lett for allmennheten og komme med innstill til noen som er langt over våres kompetansenivå.

 

Det er sant og har dannet meg en foreløpig problemstilling selv. Ser at dette er en personlig oppgave, så jeg har valgt å legge forskningen rundt prosessen - hvilke valg som fører meg frem til det endelige resultatet og hvordan disse valgene/virkemidlene fungerer.

 

Merker jeg gleder meg til å starte det praktiske og mindre til verbale formuleringer :)

Endret av Thomas-A
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...