Gå til innhold

Kjør Windows-programmer på Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, denne ideen var jo bare like idiotisk som wine til Ubuntu. Dersom jeg vil ha og bruke windows programmer kjøper jeg et windows nettbrett,

 

Skal jeg kjøpe en sokk, så kjøper jeg ikke en genser.

Så hvis du mangler en Windows app så kjøper du en ekstra telefon/nettbrett? Du slår meg som en meget dum person.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg sier nå ja takk til denne utviklingen, ville vært meget artig og se om man kunne fått kjørt noen eldre spill med et slikt program.

 

Skulle nå vel helst sett en eller annen DOS emulator til Android da jeg ville tippet av DOS spill burde kjøre greit på nyere enheter.

 

Men men, er vel mulig og få prøvd andre spill/programmer med dette og.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Så hvis du mangler en Windows app så kjøper du en ekstra telefon/nettbrett? Du slår meg som en meget dum person.

Det er ikke det han skriver, men din tolkning av det han skriver, gjør at du synes han er dum.

Hva om det er du som er dum og tolker hans utsagn feil? Burde du ikke da be han om unnskyld for din dumskap?

Lenke til kommentar

Ja, denne ideen var jo bare like idiotisk som wine til Ubuntu. Dersom jeg vil ha og bruke windows programmer kjøper jeg et windows nettbrett,Skal jeg kjøpe en sokk, så kjøper jeg ikke en genser.

 

Hva om du skal ha et kamera, en GPS-navigator, en musikkspiller eller en håndholdt spillemaskin da?

Lenke til kommentar
Ja, denne ideen var jo bare like idiotisk som wine til Ubuntu. Dersom jeg vil ha og bruke windows programmer kjøper jeg et windows nettbrett,Skal jeg kjøpe en sokk, så kjøper jeg ikke en genser.
Hva om du skal ha et kamera, en GPS-navigator, en musikkspiller eller en håndholdt spillemaskin da?

 

Da kjøper han en sekk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dagens mobiler/nettbrett er på høyde med pc'ene fra noen år tilbake, og f.eks. eldre versjoner av MS Office kan derfor forventes å kjøre riktig greit med en god implementasjon av Wine. Hvis en ikke skal kjøre mange programmer fra en plattform, er jo emulator eller virtuell maskin ofte helt greie valg, mye greiere enn å skaffe/sette opp ytterligere en enhet.

 

På PC foretrekker jeg Windows i virtuell maskin, men på nettbrett kan Wine godt vise seg som et bra alternativ. Og prosessorene blir jo stadig kraftigere.

 

Jeg har kjørt statistisk analyse i R på roota Nexus 7 med en million cases, så dagens brett kan gjøre masse bare en gir dem litt tid til å tenke seg om ;-)

 

Lenke til kommentar

Dagens mobiler/nettbrett er på høyde med pc'ene fra noen år tilbake

 

Dette er rett og slett ikke riktig.

 

 

I alle fall ikke dersom man regner Galaxy Tab 10.1 som "dagens".

 

Jeg har en sånn liggende på nattbordet, og så har jeg en tablet PC fra 2003 eller deromkring liggende under nattbordet. Stadig vekk bytter jeg over til den tyngre, mer upraktiske PC'n fordi en Galaxy Tab rett og slett er treig, svak, sliter med multitasking og rett og slett ikke når en hvilken som helst vanlig PC opp til knærne.

 

Jeg gjentar dette så det skal være helt klart: Min ca. 10 år gamle ultraportable PC gruser et nettbrett fullstendig i ytelse selv på enkle oppgaver som å bruke flere tabs i en nettleser. Det virker utrolig, men mobilprosessorer er fortsatt mobilprosessorer.

 

Hvis du begrenser utsagnet til "...og nettbrett er på høyde med netbooks", skal jeg si meg enig, men en PC er en PC og hverken min firekjernes mobil eller nettbrettet mitt kan måle seg med en PC når oppgavene begynner å bli bittelittegrann utfordrende.

 

Så har naturligvis nettbrett andre åpenbare fordeler, som gjør at jeg tross alt bruker laptopen bare når tålmodigheten tar slutt.

Lenke til kommentar

Dette er rett og slett ikke riktig.

 

 

I alle fall ikke dersom man regner Galaxy Tab 10.1 som "dagens".

 

Jeg har en sånn liggende på nattbordet, og så har jeg en tablet PC fra 2003 eller deromkring liggende under nattbordet. Stadig vekk bytter jeg over til den tyngre, mer upraktiske PC'n fordi en Galaxy Tab rett og slett er treig, svak, sliter med multitasking og rett og slett ikke når en hvilken som helst vanlig PC opp til knærne.

 

Jeg gjentar dette så det skal være helt klart: Min ca. 10 år gamle ultraportable PC gruser et nettbrett fullstendig i ytelse selv på enkle oppgaver som å bruke flere tabs i en nettleser. Det virker utrolig, men mobilprosessorer er fortsatt mobilprosessorer.

 

Hvis du begrenser utsagnet til "...og nettbrett er på høyde med netbooks", skal jeg si meg enig, men en PC er en PC og hverken min firekjernes mobil eller nettbrettet mitt kan måle seg med en PC når oppgavene begynner å bli bittelittegrann utfordrende.

 

Så har naturligvis nettbrett andre åpenbare fordeler, som gjør at jeg tross alt bruker laptopen bare når tålmodigheten tar slutt.

 

 

Tja. Jeg vil _ikke_ kalle Galaxy Tab 10.1 for _helt_ "dagens" i denne sammenhengen: Jeg tenkte på 4-kjerners/2 GB RAM, det er Note 10.1 som er min referanse. Og jeg lurer på "testmetodikken". Her er det MANGE parametre. Egen observasjon: Det er kjempeforskjell på Acer A700, Nexus 7 og Galaxy Note 10.1 når det gjelder ytelse med Chrome. A700 har rett og slett ikke grafikkmuskler nok for skjermoppløsningen, og prosessoren går lett varm. At det iflg spesifikasjonene skal være omtrent samme Tegra3 i den og Nexus 7, og like mye (lite) RAM, skulle en virkelig ikke tro.

 

Og Nexus 7/Chrome viser for meg ingen påfallende stor forskjell til en eldre vanlig, rimelig, PC m/Firefox. Men PC er jo ikke PC heller, en ultraportabel maskin kan godt være utstyrt med en kjapp prosessor. Og skjermoppløsningen kan bety ganske mye - jeg kjører gjerne mot ekstern HD-skjerm, som gjerne sinker endel.

 

Ytelsesforskjeller mellom Android-enheter i dag går dessuten ikke minst på Chrome/Android-versjonen. Så lista over forklaringer blir dermed veldig lang.

 

For å komme nærmere den rå prosessorytelsen, jamførte jeg kjøretida på en beregnings- og minnesintensiv oppgave i R på (roota) Nexus 7 og en bærbar PC med i5-2410M og nok RAM for oppgaven. PCen kjørte 10-12 ganger raskere, det svarer etter min erfaring til forskjellen til en vanlig bærbar PC fra ca 2000. Jeg har holdt på så lenge at "noen år" for meg sikkert er "mange år" for endel andre ;-)

 

Jeg hadde ikke venta at brettet skulle gjøre det så bra, nettopp fordi mobilprosessorer fortsatt er mobilprosessorer. Noe av forklaringen kan være at system-overheaden er større enn vi tror, når det bare er Linux-kjernen og C-biblioteker og kompilert kode som kjører, sparker det bra unna. Og som A700 og Nexus 7 viser meg: Tegra3 er ikke Tegra3 heller.

 

Men jeg burde ha presisert, og skrevet at

 

Dagens mobiler/nettbrett kan være på høyde med pc'ene fra noen år tilbake.

 

Sida ytelsene øker såpass fort, vil det jo være masse enheter i bruk som ligger langt bak - men dette endrer seg, og gårsdagens Windows-programmer kan snart kjøre greit i Wine. DAGENS vil kanskje aldri gjøre det, men de går gjerne dårlig på gamle PCer også.

Endret av SNratio
Lenke til kommentar

Det skal sies at min "referanse-PC" er oppgradert til SSD, og de færreste PC'er fra ca. 2000 har i utgangspunktet dette. For en centrino-basert laptop fra 2003 vil bytte av harddisk til SSD utgjøre en relativt viktig andel av ytelsesforskjellen til en atom-basert netbook fra nyere år.

 

Ytelsen på min godt spekka "Tablet PC Edition"-maskin har i grunnen holdt seg godt, siden man ikke snakker om spill og prosessering av regneoppgaver, altså. Med en vekt på 1.3 kilo kan den ikke sammenlignes med en tablet til håndholdt bruk, men jeg legger altså fra meg hardware-tab'en når jeg blir lei av at den skal bruke flere sekunder på å skifte nettleser-tab. Det tar også bare noen sekunder.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...