Gå til innhold

Nettleverandør må betale erstatning etter nedetid


Anbefalte innlegg

Mange ISP-er sier de leverer "inntil 20mbit" for eksempel og viser til en liten tabell som viser teoretisk hastighet ved diverse avstander - men dersom man bor innenfor disse avstandene og fremdeles ikke får det man betaler for, hva gjør man da? Jeg bor omlag 1700 meter fra vår sentral og får kun 10mbit. Tidligere hadde vi ISDN-linje og etter vi sa opp den har vi tapt 5-6mbit i hastighet.

 

 

Det er ikke nødvendigvis oppsigelse av ISDN-linje som er årsaken. Hadde samme opplevelsen her at jeg tidligere fikk 14-15Mbps og så plutselig over natta, når det var vedlikehold på sentralen, så falt hastigheten ut til 8-9 Mbps. De byttet enkelt og greit ut utstyret på sentralen til noe som tydeligvis var dårligere (og sikkert billigere). Siden jeg får mer enn minimumshastigheten så gidder de ikke ta noen klager på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-jDflNq
Virker som altibox gjør rent bord på stabilitet. Begynn å legg mere press på de gutta, så alle får fiber!
Hmm hørt mye bra om de, min mor bor i en av strøkene som nettopp har fått infrastrukturen og hun har massive problemer med det, nedetid på både TV og internett, får nesten 50% lavere hastighet en hva som er betalt for og TV bildet kan lugge i perioder.

 

Men har hun klaget og hva har de isåfall svart?

Lenke til kommentar

Dukker ikke flybagasjen opp innen 4 timer får man erstatning, selv om den dukker opp senere. Mister man strømmen så får man erstatning hvis utfallet er langvarig nok. (Var det minst 4 timer?). En nettforbindelse blir stadig viktigere for folk og det burde bli en erstatning for utfall der også, men jeg synes man bør tåle minst 24t før det man får erstatning.

 

Det lønner seg å ha mobilt "bredbånd" i bakhånd slik at man ikke er helt lamslått om linjen går ned noen timer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er vi visst litt anderledes enn andre. I andre land annonseres det med minimum hastighet, men i Norge får mann altså annonsere et fantasi-maksimum.

Ingen offentlig interesse for fiber til folket.

 

Tror ikke norske politikere tenker så mye på (internett) innbyggerne.

 

 

Har du fått forklaring på dette?

 

Forklaringen var at ISDN-bokser øker spenningen på linja hvorav da høyere hastighet.

 

Da må du flytte huset nærmere sentralen, eller slutte å klage.

 

Hva er dette for et svar? Feil fot i dag kanskje? Jeg klager ikke, jeg informerer om hva jeg har opplevd.

Endret av Joachim Vadseth
Lenke til kommentar
Hva om nettet er ustabilt, faller ofte ut og som følge avbryter det du driver med. Spesielt irriterende for de som spiller online. Det ville jo ikke kommet under ditt 24t forslag?

Godt poeng. Mange og korte avbrudd kan være veldig plagsomt. Det samme gjelder elendig ping. Det burde vært krav til maks ping.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Den tiden jeg hadde tele2 derimot, å herregud det var mer nedetid enn oppetid.

Det har ofte med hvor du bor, men Altibox har ihvertfall et solid rykte og med mindre du er skikkelig uheldig så skal du ikke ha problemer lenge om det skjer noe.
Lenke til kommentar

Inspirert av denne artikkelen, sendte jeg en beskjed til nextgentel, så får vi se hva svaret blir.

 

 

Til den som leser, hei.

 

Som langtids bruker av deres tjenester, vil jeg si vi har hatt våre opp og nedturer, dessverre.

Det er sikkert flere grunner til det, vennligst sjekk hvor ofte jeg har vært i kontakt med dere.

I den forbindelse ville jeg be om en liten kompensasjon for tapt nedetid og dyre mobil-samtaler.

Om dette ikke skjer, er det ikke noen katastrofe, da jeg fremdeles lever på å være første person som fikk kontakt sist jeg ringte inn, ingen ventetid.

Vil også nevne at jeg betaler for et abonement som dere aldri har klart å levere, men en nedgradiring er et ikke tema, da linjen er dårlig nok som det er.

 

Når alt er oppe og går, så er jeg meget fornøyd. Også fornøyd med den støtten jeg har fått når jeg har snakket med deres medarbeidere, når jeg endelig kommer frem.

 

På forhånd takk.

 

Lenke til kommentar

Jeg følger opp med svaret jeg fikk:

 

 

Vi beklager de problemer du har opplevd med tjenesten fra NextGenTel.

 

Faktura nummer 14187133 har blitt kreditert med kr. 488. Beløpet gjelder 1 gratis måned grunnet problem med tjenesten. På bakgrunn av krediteringen er du nå registrert med tilgodehavende kr. 488.

 

Tilgodesaldo kan du trekke opp mot fremtidige faktura, eller ta kontakt med oss pr. telefon 07979 for utbetaling av beløp.

 

Ta gjerne kontakt igjen dersom du skulle ha flere spørsmål.

 

 

Med vennlig hilsen

Øystein

NextGenTel

 

Så det nyttet å ta kontakt, en mindre regning.

 

atlef

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...