Gå til innhold

Hvordan overclocke skjermkort?


Thomaasen

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Jeg tenker nå å kjøpe asus geforce gtx 680 OC edition pga jeg ikke gidder og venter på at top kommer på lager på komplett.

 

Derfor har jeg noen spørsmål:

 

Hvordan overclocker jeg et skjermkort stabilt, tenker og bruke gpu tweak. Vet at det kanskje er mye tester osv men hva må jeg se etter. er det en spesiell faktor jeg må gå etter, f. eks om du overclocker gpu klokken så og så mye så må du overlokke minne etter det ellns?

Og hva med volt osv?

 

Er du mulig og overclocke ett skjermkort permanent så jeg slipper og åpne gpu tweak og ticke en box hver gang PCen startes`?

 

PS. jeg tenker på og overclocke skermkortet mitt til ca. like mye som top edition om mulig med tenke på varme. 1201 mhz gpu

 

Setter stor pris på svar og tips :)

 

Mvh. Thomas

post-217313-0-97319100-1359147949_thumb.jpg

Endret av Thomaasen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det originale Crysis skal visstnok være effektivt på å belaste Kepler-kort, vil også anbefale å bruke MSI Afterburner eller EVGA Precision X til å overklokke med framfor ASUS GPU Tweak.

Boost-funksjonaliteten kan være krøkkete å overklokke med, ettersom den kan klokke opp og ned kortet ettersom temperaturer og strømtrekk stiger og synker.

 

Enkleste måten å finne ut om ting er stabilt er å spille spill.

Lenke til kommentar

Det originale Crysis skal visstnok være effektivt på å belaste Kepler-kort, vil også anbefale å bruke MSI Afterburner eller EVGA Precision X til å overklokke med framfor ASUS GPU Tweak.

Boost-funksjonaliteten kan være krøkkete å overklokke med, ettersom den kan klokke opp og ned kortet ettersom temperaturer og strømtrekk stiger og synker.

 

Enkleste måten å finne ut om ting er stabilt er å spille spill.

ok, takk for svar, alltid hyggelig :D
Lenke til kommentar

Må nesten slenge inn at det ikke er noe vits å kjøpe noe annet enn det vanlige 680 kortet fra ASUS. OC og TOP er fabrikkoverklokket, men når den medfølgende programvaren lar deg gjøre det selv på 20 sekunder synes jeg det er ganske greit å spare noen hundrelapper på noen minutter. Selv har jeg det vanlige og kjører på 1250/6400, og det er allerede bedre enn TOP versjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...