Gå til innhold

Nytt skjermkort, holder det?


sportyboii

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på et nytt skjermkort, mitt begynner å bli endel år gammelt, men trenger ikke det beste.

Spiller spill som starcraft 2 og diablo 3, men skjermkortet jeg har nå må jeg spille på litt lavere oppløsning for å få en fin flyt i spillet.

Vil ikke bruke så altfor mye penger men når jeg først skal kjøpe et nytt skjermkort må det være endel forskjell på det.

Noen som kan gi meg en pekepinn på noen nye skjermkort jeg kan se på? Har lest litt rundt omkring og noen skjermkort trenger jeg en egen strømkabel til, evt er dette vanskelig å koble opp osv?

 

Tusen takk for all hjelp.

 

Min maskinvare ser du under her.

 

Minne: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB

 

Strømforsyning: Silver Power SP-SS400 400W PSU

ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard, 2x 6pin PCIe, 4x

 

Prossesor: Intel Core? i3 Dual Processor i3-530

Dual Core, 2.93Ghz, Socket 1156, 4MB, 73W, Boxed w

 

Hovedkort: MSI H55M-E33, H55, Socket-1156, DDR3

DDRIII, mATX, 1xPCI-Ex(2.0)x16, GbLan, OC Genie, D

 

Skjermkort: Gainward GeForce GT240 512MB PhysX CUDA

PCI-Express 2.0, GDDR3, DVI, native-HDMI, HDCP, Gr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med Arni, alternativt så kan du vurdere et Radeon HD 7850 som f.eks dette: http://www.komplett....aspx?sku=760515 Krever kun en 6pin PCIe power, trekker lite strøm og har en kjøleløsning som fungerer meget godt.

Finnes også i 2 gb utgave, samt i prefrabrikert overklokket utgave.

 

Hvor mye 1 gb kontra 2 gb har og si i praksis annet enn i høyere oppløsninger tørr jeg ikke å svare på, men jeg vet at det er flere lærde her som kan gi det svaret :)

 

Alt skal jo tross alt være i harmoni, og tar man resten av maskinen din vil jeg tro at det holder med 1 gb.

Endret av KaiAlvin
Lenke til kommentar

Okei tusen takk for tipset, tror nok jeg skal gå for det, approp det pin greiene, er det hovedkortet mitt som begynner å bli litt utdatert da det kan bare ta noen skjermkort pga pin?

Vi snakker om PCIe power, dagens skjermkort kan trekke opp til 250W og bare 75W kan leveres gjennom PCIe-sporet. For å dekke det økte effektbehovet føres det derfor kabler direkte fra strømforsyningen til skjermkortet.

Lenke til kommentar

Vi snakker om PCIe power, dagens skjermkort kan trekke opp til 250W og bare 75W kan leveres gjennom PCIe-sporet. For å dekke det økte effektbehovet føres det derfor kabler direkte fra strømforsyningen til skjermkortet.

 

Så evt om jeg skulle ha noe sterkere så må jeg ha en ekstra kabel fra skjermkort til strømforsyning? +(jeg må vel kanskje ha ny strømforsyning da i og med at mitt er sykt gammelt?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...