Gå til innhold

Smash Bros, Mario Kart og 3D-Mario på vei til Wii U (WiiU)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå vil jeg for en gangs skyld se at kommentarfeltet er like urettferdig mot Nintendo som de er mot Acitivision, EA, Ubisoft osv.

 

Hvis ikke dette er selve definisjonen på det dere kaller melking (ugh, hater det uttrykket), så vet ikke jeg .

 

Tenk oppstyret hvis Activision hadde sagt at de skulle lage et COD racingspill ogslossespill i tillegg til hovedspillet.

Lenke til kommentar

Nå vil jeg for en gangs skyld se at kommentarfeltet er like urettferdig mot Nintendo som de er mot Acitivision, EA, Ubisoft osv.Hvis ikke dette er selve definisjonen på det dere kaller melking (ugh, hater det uttrykket), så vet ikke jeg .Tenk oppstyret hvis Activision hadde sagt at de skulle lage et COD racingspill ogslossespill i tillegg til hovedspillet.

 

Tror du misforstår, det er ingen som tvinger deg til å kjøpe dette, alt er frivillig.

Selv venter jeg enda på Diddy Kong Racing, om de bare kan bli enig med det forbaskede studioet som har rettighetene.

 

Lenke til kommentar

Tror du misforstår, det er ingen som tvinger deg til å kjøpe dette, alt er frivillig.

Selv venter jeg enda på Diddy Kong Racing, om de bare kan bli enig med det forbaskede studioet som har rettighetene.

 

Tror heller det er du som misforstår, for jeg har aldri nevnt noe som helst om å kjøpe spillene. Er jo ikke noen som tvinger folk til å kjøpe COD heller, men det blir jo alltid kritisert for melking. Det jeg påpeker er at man må ha samme holdning til dette som spillene til EA og Activision, som konstant blir anklaget for å melke seriene sine. Hvis ikke er det umulig å ta det seriøst.

Lenke til kommentar

Nå vil jeg for en gangs skyld se at kommentarfeltet er like urettferdig mot Nintendo som de er mot Acitivision, EA, Ubisoft osv.

 

Hvis ikke dette er selve definisjonen på det dere kaller melking (ugh, hater det uttrykket), så vet ikke jeg .

 

Tenk oppstyret hvis Activision hadde sagt at de skulle lage et COD racingspill ogslossespill i tillegg til hovedspillet.

Ingen og krangle med? Challenge accepted.

 

Grunnen til at det er så lite Nintendo-hat her er vel at et fåtall her på forumet bryr seg om Nintendo i det hele tatt - og de som gjør er hardcore fans og henger i Nintendokaféen.

Lenke til kommentar

Ingen og krangle med? Challenge accepted.

 

Grunnen til at det er så lite Nintendo-hat her er vel at et fåtall her på forumet bryr seg om Nintendo i det hele tatt - og de som gjør er hardcore fans og henger i Nintendokaféen.

 

Var ikke mye til fart i denne diskusjonen, nei. Nintendo trekker seg uansett fra konsollbransjen om noen år, så det er vel ikke så nøye.

Lenke til kommentar

Var ikke mye til fart i denne diskusjonen, nei. Nintendo trekker seg uansett fra konsollbransjen om noen år, så det er vel ikke så nøye.

Ikke undervurder Nintendo's evne til å komme tilbake, vanligvis i en form du ikke forventer. Bare for at de for øyeblikket feiler med Wii U, betyr ikke at de er fortapte. De taper ikke penger, har trofaste fans og har en enorm portefølje av innovasjoner opp gjennom årene.

Lenke til kommentar

Ikke undervurder Nintendo's evne til å komme tilbake, vanligvis i en form du ikke forventer. Bare for at de for øyeblikket feiler med Wii U, betyr ikke at de er fortapte. De taper ikke penger, har trofaste fans og har en enorm portefølje av innovasjoner opp gjennom årene.

 

De taper faktisk penger på både Wii U og 3DS. Det vil si på selve konsollene. De taper ikke penger på Wii U hvis noen kjøper et spill sammen med konsollen. Hvordan situasjonen er med 3DS er jeg ikke sikker på. Synes fortsatt det største problemet med Nintendo er at de nekter å selge sine gamle NES og SNES-spill på iOS/Android. Tror det ville skapt blest rundt Nintendo på en positiv måte.

 

Og det er unektelig et stort problem at folk flest ikke vet hva en WiiU i det hele tatt er. Kan ikke skjønne hvorfor de lanserte konsollen på dette tidspunktet. Tredjepartsstøtten kommer til å bli akkurat like dårlig som på Wii, og den store forskjellen er at de ikke har husmødre til å kjøpe de første 50 millioner konsollene, noe som gjør at tredjeparten er ferdig med konsollen fra starten av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tror du misforstår, det er ingen som tvinger deg til å kjøpe dette, alt er frivillig.Selv venter jeg enda på Diddy Kong Racing, om de bare kan bli enig med det forbaskede studioet som har rettighetene.
Tror heller det er du som misforstår, for jeg har aldri nevnt noe som helst om å kjøpe spillene. Er jo ikke noen som tvinger folk til å kjøpe COD heller, men det blir jo alltid kritisert for melking. Det jeg påpeker er at man må ha samme holdning til dette som spillene til EA og Activision, som konstant blir anklaget for å melke seriene sine. Hvis ikke er det umulig å ta det seriøst.

 

Hvorfor i alle dager orker du å hisse deg sånn opp over at spill gis ut i ny pakning?? Akksepter at andre har forskjellige meninger enn deg, grunnen til at de gis ut er jo fordi noen kjøper de. Hvis du ikke liker det så hold det for deg selv, latterlig å skulle krangle over noe som ikke er noe å krangle om. Selv kan jeg ikke fordra WoW og den slags spill men jeg spyr ikke ut eder og galle av den grunn.

Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager orker du å hisse deg sånn opp over at spill gis ut i ny pakning?? Akksepter at andre har forskjellige meninger enn deg, grunnen til at de gis ut er jo fordi noen kjøper de. Hvis du ikke liker det så hold det for deg selv, latterlig å skulle krangle over noe som ikke er noe å krangle om. Selv kan jeg ikke fordra WoW og den slags spill men jeg spyr ikke ut eder og galle av den grunn.

 

Hisser meg ikke jeg. Helt greit at andre har sine meninger, men jeg ber dem bare være konsekvent. Sammenligningen din holder heller ikke vann.

Lenke til kommentar

Det at Nintendo melker sine maskoter som Mario, Zelda og co er noe de har drevet med i over 20 år. Det er hva Nintendo er og folk har akseptert dette. EA og Activision har melket og/eller ødelagt spillserier i mange år de også men nå de siste årene ser vi mer og mer av dette med nyeste CoD, Sims, BF og de andre store franchies. Dette er noe EA/Activison vil bli kjent for og de som liker å kjøpe det samme gamle oppgulpet hver år får for all del gjøre det mens andre spillutviklere og indieutviklere for ta seg av innovasjonen innen spillutvikling.

Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager orker du å hisse deg sånn opp over at spill gis ut i ny pakning?? Akksepter at andre har forskjellige meninger enn deg, grunnen til at de gis ut er jo fordi noen kjøper de. Hvis du ikke liker det så hold det for deg selv, latterlig å skulle krangle over noe som ikke er noe å krangle om. Selv kan jeg ikke fordra WoW og den slags spill men jeg spyr ikke ut eder og galle av den grunn.
Hisser meg ikke jeg. Helt greit at andre har sine meninger, men jeg ber dem bare være konsekvent. Sammenligningen din holder heller ikke vann.

 

Lær deg forskjellen på å illustrere noe og å sammenligne. Er du så irritert over denne melkingen så send heller en mail til produsentene, eller bruk tiden din til noe kontruktivt. Dette er barnehagenivå, jeg gir meg.

Lenke til kommentar

De taper faktisk penger på både Wii U og 3DS. Det vil si på selve konsollene. De taper ikke penger på Wii U hvis noen kjøper et spill sammen med konsollen. Hvordan situasjonen er med 3DS er jeg ikke sikker på. Synes fortsatt det største problemet med Nintendo er at de nekter å selge sine gamle NES og SNES-spill på iOS/Android. Tror det ville skapt blest rundt Nintendo på en positiv måte.

 

Og det er unektelig et stort problem at folk flest ikke vet hva en WiiU i det hele tatt er. Kan ikke skjønne hvorfor de lanserte konsollen på dette tidspunktet. Tredjepartsstøtten kommer til å bli akkurat like dårlig som på Wii, og den store forskjellen er at de ikke har husmødre til å kjøpe de første 50 millioner konsollene, noe som gjør at tredjeparten er ferdig med konsollen fra starten av.

Wii U er et feilsteg på de fleste måter, og med mindre et mirakel skjer har Nintendo en ganske dramatisk flopp sammenlignet med Wii som gruset konkurrentene. Men tapene per konsoll er altså minimale, og de går nok i pluss, siden det er praktisk talt umulig å selge en konsoll uten at minst et spill blir kjøpt med.

 

Angående gamle spill tror jeg det har null og niks å si for Nintendo's omdømme - og om mulig ville det gjøre folk enda mer oppsatte på at de burde gå helt third-party og droppe fremtidige konsoller.

Lenke til kommentar

Lær deg forskjellen på å illustrere noe og å sammenligne. Er du så irritert over denne melkingen så send heller en mail til produsentene, eller bruk tiden din til noe kontruktivt. Dette er barnehagenivå, jeg gir meg.

 

Jeg er ikke irritert over noe melking. Hvis du hadde mestret grunnleggende norsk ville du skjønt hva jeg vil frem til. Jeg sier at folk som klager på årlige utgivelser av COD, AC osv. må være konsekvente, og dermed også kritisere Nintendo for deres åpenbare utnyttelse av merkevaren Mario.

 

Hadde Activision bestemt seg for å utvikle COD Kart Racing, så ville internett vært i fyr og flamme. Det er ikke tilfelle med Nintendo, noe som viser en mangel på kontiniuitet og perspektiv.

 

Det du gjorde var forøvrig å slå en direkte sammenligning med det jeg gjorde, kontra det du gjør. Altså en sammenligning, og ikke en illustrasjon. Er altså du som burde lære deg en ting eller to.

 

Wii U er et feilsteg på de fleste måter, og med mindre et mirakel skjer har Nintendo en ganske dramatisk flopp sammenlignet med Wii som gruset konkurrentene. Men tapene per konsoll er altså minimale, og de går nok i pluss, siden det er praktisk talt umulig å selge en konsoll uten at minst et spill blir kjøpt med.

 

Angående gamle spill tror jeg det har null og niks å si for Nintendo's omdømme - og om mulig ville det gjøre folk enda mer oppsatte på at de burde gå helt third-party og droppe fremtidige konsoller.

 

Hm, det er mulig. Tiden vil vise.

Lenke til kommentar

Nå vil jeg for en gangs skyld se at kommentarfeltet er like urettferdig mot Nintendo som de er mot Acitivision, EA, Ubisoft osv.

 

Hvis ikke dette er selve definisjonen på det dere kaller melking (ugh, hater det uttrykket), så vet ikke jeg .

 

Tenk oppstyret hvis Activision hadde sagt at de skulle lage et COD racingspill ogslossespill i tillegg til hovedspillet.

 

Synes du har en altfor simpel definisjon av melking. Det å lage samme type spillet om igjen og om igjen uten å forbedre noe er det nærmeste man kommer melking. Guitar Hero er et godt eksempel på det.

Men kanskje med unntak av de nyeste New super Mario spillene har Nintendo klart å unngå ren melking av merkevaren, synes jeg.

Lenke til kommentar
Lær deg forskjellen på å illustrere noe og å sammenligne. Er du så irritert over denne melkingen så send heller en mail til produsentene, eller bruk tiden din til noe kontruktivt. Dette er barnehagenivå, jeg gir meg.
Jeg er ikke irritert over noe melking. Hvis du hadde mestret grunnleggende norsk ville du skjønt hva jeg vil frem til. Jeg sier at folk som klager på årlige utgivelser av COD, AC osv. må være konsekvente, og dermed også kritisere Nintendo for deres åpenbare utnyttelse av merkevaren Mario.Hadde Activision bestemt seg for å utvikle COD Kart Racing, så ville internett vært i fyr og flamme. Det er ikke tilfelle med Nintendo, noe som viser en mangel på kontiniuitet og perspektiv.Det du gjorde var forøvrig å slå en direkte sammenligning med det jeg gjorde, kontra det du gjør. Altså en sammenligning, og ikke en illustrasjon. Er altså du som burde lære deg en ting eller to.
Wii U er et feilsteg på de fleste måter, og med mindre et mirakel skjer har Nintendo en ganske dramatisk flopp sammenlignet med Wii som gruset konkurrentene. Men tapene per konsoll er altså minimale, og de går nok i pluss, siden det er praktisk talt umulig å selge en konsoll uten at minst et spill blir kjøpt med.Angående gamle spill tror jeg det har null og niks å si for Nintendo's omdømme - og om mulig ville det gjøre folk enda mer oppsatte på at de burde gå helt third-party og droppe fremtidige konsoller.
Hm, det er mulig. Tiden vil vise.

 

Ok, så du er bare bittelitt irritert på de som ikke konsekvente nok. Jeg dro også den konklusjonen helt til du kom med "Hvis ikke dette er selve definisjonen på det dere kaller melking (ugh, hater det uttrykket), så vet ikke jeg.", men da misforsto jeg.

Det jeg skrev om Wow var for å illustrere hvor teit jeg synes det er å kritisere personers preferranser. Dette fordi det kunne virke som om det var "melkingen" du var så irritert på.

Lenke til kommentar

Jeg synest det er helt greit at Nintendo kommer med 1 nytt spill fra hver serie til en ny konsollgenerasjon.

 

F.eks Smash Bros kom til GC, Wii og nå forhåpentligvis Wii U. Det er helt greie interval for meg.

 

Liten digresjon:

Call of Duty synest jeg begynner å gå helt av skaftet. Et spill i året? De kunne fint puttet inn nye ting i spillet fra året før.

 

World of Warcraft modellen liker jeg heller ikke helt.

De tar betalt pr måned noe jeg synest er helt greit for et spill som det stadig kommer nytt innhold til, men når det kommer en litt større oppdatering så tar de ffs betalt for den også. Det splitter jo bare brukerene enda mer. Skulle tro de fikk nok penger av månedsprisen som kundene betaler. 399,- for spillet og en pris pr mnd burde holdt i lange baner for gratis oppdateringer videre. Mange lignende spill med færre spillere klarer dette fint.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...