Gå til innhold

100% utdanning 100% jobb


kunnskap786

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener du http://itfag.hist.no/public/ å kjøpe 6 fag herifra ( 100% student pr semester) ?

Eller en skole med faste tider?

Regner med valgfri tid, da har du jo bare kvelder og helger til å jobbe med studiene, men disse fagene krever ikke 8t pr dag. Kanskje 2t pr øving pr uke pr fag.

12 timer i uka som 100% student.

 

Det er ikke 2t pr dag engang, og jobber du litt i helgene så har du fri på ukedagene.

Selve leksjonene kan man jo lese i pauser/ på senga ol (PDF)

Lenke til kommentar

Jeg studerer fulltid ved siden av å jobbe offshore. Så da har jeg 4 uker hvor jeg kan gå i forelesninger og 2 uker hvor jeg må ta egenstudie. Jeg har både tatt fagskole og tar nå universitet. Fagskole er definitivt vanskeligere å ta ved siden av studiet siden det har mer klasseromsundervisning og større krav til oppmøte i timene. Universitetet jeg studerer ved har kun krav til at jeg tar enkelte laboratorieoppgaver, som kan variere til å være mellom 5 - 15 stk per semester. Jeg vil anbefale deg å gjøre det om du er virkelig motivert da det definitivt krever mye timer. Det er korrekt at det er lite forelesninger men om du har ambisjoner om å forstå fagene godt så tar det mye tid!

Lenke til kommentar

Det høres utrolig slitsomt ut. Tviler på at du klarer å skjøtte både jobb og skole 100%, og da vil jeg vel tro at skoleresultatene kommer til å utebli. Hadde aldri orka noe sånt selv, synes jeg har nok med bare skole :L

Men som han over sier, gjør det hvis du er virkelig motivert. Kommer til å kreve mye av deg og eventuelt de rundt deg.

Endret av K R U E G E R
Lenke til kommentar

Jeg var i 100 % stilling samtidig som jeg tok en integrert femårig master (på tre år).

 

For min del hjalp det at for store deler av studiet pendlet jeg nær tre timer om dagen mellom hjem og arbeid. Utrolig hvor mye du får lest på bussen når du ikke har noe annet valg. At jeg hadde en stilling der det var fullstendig uaktuelt å ta med seg jobben hjem var også en fordel.

 

At jusstudiet på den tiden ikke hadde oppmøteplikt, også til stor hjelp. Men det ble mye lesing på ettermiddagene og i helgene. Relativt lite tid til sosiale ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...