Gå til innhold

Komplett.no åpner for digitalt kjøp av spill (Mac, Win)


Anbefalte innlegg

Problemet med tjenester som CDON, Amazon, D2D/Gamefly, Gamersgate, GoG, komplett, elkjøp osv. er at de kun tilbyr digital distribusjon og ikke i nærheten av en tjeneste som Steam. Det blir nærmest komisk å nevne Steam i artikkelen i sammenheng med dette.

 

Selv tjenester som Origin, Impulse/Gamestop og andre som forsøker å etterligne Steam ligger milevis bak denne tjenesten.

 

Hvis vi får en norsk tjeneste som kan sidestilles med Steam så vil jeg kanskje vurdere å bruke det. Jeg har kun kjøpt et par spill gjennom alle år via slike rene distribusjonstjenester og det frister ikke til gjentakelse. Det er flott at Komplett går inn på digital distribusjon, men det er omtrentlig 7 år "for sent ute" i markedet og nå er det spillportaler som Steam som gjelder.

 

Hvis komplett har ambisjoner ift. gamere bør de se på et nordisk alternativ til Steam.

Steam trenger konkuranse og norden representerer et stort marked for de som kan lage en god tjeneste basert på samme konsept som Steam.

 

EDIT:

I alle tilfeller der jeg kan få tittelen på Steam vs. rene digitale nedlastingstjenester velger jeg alltid Steam selv om prisen er høyere. Ergo Komplett, hvorfor ikke ha ambisjoner om å bli nordens svar på Steam? Det er der fremtiden ligger.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De kan ikke prøve å konkurrere med steam av overnevnte årsaker. Folk har en unaturlig kobling til steam, som går så langt at enkelte sier de ikke gidder å kjøpe spill med mindre de kommer på steam (WTF lissom?)

 

De blir uansett aldri like store som Steam om de skal fokusere på norden spesiellt og er dermed dømt til å feile fordi det tiltenke markedet uansett kommer til å foretrekke nettopp Steam.

 

 

uansett: er det ikke steam keys de selger uansett?

Lenke til kommentar

De kan ikke prøve å konkurrere med steam av overnevnte årsaker. Folk har en unaturlig kobling til steam, som går så langt at enkelte sier de ikke gidder å kjøpe spill med mindre de kommer på steam (WTF lissom?)

 

De blir uansett aldri like store som Steam om de skal fokusere på norden spesiellt og er dermed dømt til å feile fordi det tiltenke markedet uansett kommer til å foretrekke nettopp Steam.

 

 

uansett: er det ikke steam keys de selger uansett?

Du har uansett rett. :)

 

Jeg foretrekker også Steam av den enkle grunnen at jeg vil ha alt på et sted. Selv om man tilbyr en tjeneste som er like god, eller til og med bedre, vil jeg nok foretrekke å ha spillene på Steam. Jeg har selvsagt noen utenfor og, men majoriteten av spillene kjøper jeg på eller til Steam. Har blitt flinkere siste året til å finne keys billigere andre steder.

Lenke til kommentar

Vel, jeg tilhører nok kategorien som har tro på at et ambisiøst initativ fra en nordisk aktør kan konkurere med Steam om nordiske gamere. Å få Steam key via spill man kjøper i andre butikker er da heller ikke noe nytt.

Norden bør forsøke å hevde seg på teknologi ift. gamere som er et enormt marked. Vi har Wimp og Spotify, det er klart vi kan lage en bra tjeneste ala Steam.

 

Jeg også foretrekker Steam av den enkle grunn at jeg vil ha alt på et sted. Men jeg har ikke, som nok en del andre, noe "unaturlig" forhold til Steam og hvis det dukker opp en norsk eller nordisk aktør som virkelig kan konkurere med Steam så ville jeg absolutt vurdert å migrere til den plattformen. I dag har Steam en såpass enorm markedsandel at det er som et overgrodd epletre med tunge lavthengende grener som venter på å bli plukket av andre.

 

I dag er jeg tvunget til å ha ting flere steder allerede. Origin, Battle.Net, Steam, uten tilknytning (GoG, butikker etc). Man kan ikke få alt på Steam ergo ser jeg ingen problem med Steam + en nordisk aktør på maskinen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...