Gå til innhold

Hotell Tokyo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Shinjuku er sentralt og animert, men også ganske turistpreget. Jeg valgte å bo ved mye roligere Kanda med Akihabara og Ginza like ved

 

Om du ikke allerede vet det vil jeg advare deg mot å komme uforberedt til jernbanestasjonen Shinjuku, og i alle fall ikke med bagasje eller i rushtiden.Dette er faktisk verdens mest trafikkerte stasjon og flere millioner er innom stasjonen hver dag. Da jeg var der var all skilting på Japansk og det var vanskelig å gjøre noe annet enn å følge strømmen.

Lenke til kommentar

Jeg har gått hele veien fra Ginza til Shinjuku, men det er nok vel langt for de fleste andre.Tror det var 9 stasjoner med toget unna. Og som du ser på kartet under så må du også skifte bane. Anbefaler å gjøre litt gjør litt research mhp togstopp og slik før du kaster deg uti. Ginza er kanskje ikke det mest spennende området på kveldstid. Flere store veier gjennom området. Området er kjent for digre fotgjengeroverganger.

 

tokyosubway2011j.jpg

 

Nord for Ginza er det først mot vest en liten park hvor det bor hjemløse, helt ufarlige. Litt lengere nord mot øst keiserpaklasset i et stort grøøntområde. Mot nord er det en slotthage hvor blomstringen er fin å se. Blomstringen hadde såvidt begynt da jeg var der i slutten av februar. Endel klassiske hus er det også der.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Mye billigere å bo i Yokohama eller Kawasaki. Disse ligger bare en halvtime unna Tokyo sentrum med tog som går hele tiden. Billig er det også. Jeg bor delvis i Kawasaki, og det er glimrende for å pendle til Tokyo.

Shinjuku er veldig masete områdem, men du finner jo alt der da. Jeg foretrekker Akihabara området selv, men det er fordi jeg elsker alt elektronisk dilldall.

Narita Express er en forholdsvis dyr måte å reise til Tokyo fra Narita. Mye billigere å ta andre tog, og like raskt. Ikke som Flytoget i Oslo som går fortere enn alt annet. I Tokyo er forskjellen på Flytog og vanlig tog liten.

Lenke til kommentar

Syntes ikke det var så mye elektronikk å se i Akihabara, det var langt flere butikker for tvilsomme tegneserier og tegnefilmer samt kafeer med damer utkledt som dukker. Det var uansett verdt en tur, men jeg ville ikke bodd der.

 

Bor man helt ute i Yokohama eller Kawasaki mister man vel byfølelsen inne fra Tokyo. I Kanda bodde jeg sentralt, rolig og billig uten å miste alle mulige rariteter rett rundt hjørnet. Det er også mulig å gå rundt i sentrum derifra slik jeg gjorde.

 

Har forresten noen tips om togforbindelse fra Narita til Kyoto? Jernbanestasjonen på Shinjuku har jeg lyst til å holde meg unna etter å ha opplevd den et par ganger.

Lenke til kommentar

Har vel egentlig ikke noe å si hvor du bor for metrosystemet er av de beste og mest oversiktlige i verden, bortsett fra vis du skal på fylla. Bodde selv ved Hibya metrostasjonen (nær Yurakucho(Tokio sentralstasjon)), virket som det var midt i finansdsitriktet med alt av kaffeer og resturanter men hotellet var billig likevel (Remm Hibya), ser prisen har over fordoblet seg på to år nå men... Det jeg gjorde var å bestille fra et hotell som var rimelig nytt og så bra ut, muligens derfor jeg slapp unna med under 500kr natta. Også mulig det var billig fordi få turte å dra til japan etter atomulykkene, var der i august 2011. Jeg mener Japan er ganske likt Norge når det kommer til hoteller, se på laveste pris på de nyeste hotellene så får du det bra.

 

Ville kansje prøvd meg på Roppongi neste gang jeg er der for å prøve utelivet skikkelig og slippe å ta metroen tilbake til hotellet etter endt kveld.

 

ps. Ved hotellet var også Bic Camera butikken som har 7 etasjer med elektronik.

Endret av rufs
Lenke til kommentar

Ta N'EX (narita express) til Tokyo togstasjon (ca en time), hopp av her og gå til Tokyo metrostasjon hopp på rød linje M(Marunochi linja) i retning Ogikubo eller Honancho. Hopp av på Kasumigaseki (to stopp), skift til grå linje H(Hibya linja) og hopp på i retning Naka-meguro. Hopp av på Roppongi (to stopp).

 

Etter denne turen så burde det gå opp for deg at dette er enkelt, alt har fargekoder og alt blir lest/ vist på engelsk. Kan være lurt å kjøpe en turistbillett på flyplassen for metroen http://www.tokyometr...avel/index.html og så får du sikkert en Tokyo Metro Guide brosjyre der (en sånn: http://www.google.no...OyDSYc9dj97U_lA).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...