Gå til innhold

Nye Megaupload er lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har tidligere brukt Skydrive da jeg har 25GB gratis der, men nå som jeg kan få dobbelt så mye gratis så er det ikke tvil om hva jeg vil komme til å bruke i tiden fremover.

 

Dette er uten tvil en veldig god erstatter for Dropbox og Skydrive sånn jeg ser det. Det er betydelig mer plass for gratis brukere itillegg til at det ikke er noen grense for hvor store filer man ønsker og laste opp. Og når betalende brukere kan få inntil 4 terabyte så sier det litt om hvor stort dette faktisk er!

 

Det eneste som mangler for at Mega skal bli helt komplett nå er en app for iOS og Andoird noe som kommer om ikke så alt for lenge har jeg fått inntrykk av :)

Lenke til kommentar

Tror dere visse autoriteter vil ta ned siden for et eller annet lovbrudd de finner, for å få brukere av Mega(evt. upload) til å miste troen? Det vil jo virke som en perfekt plan for de autoritetene. Syntes virkelig ikke noe om det.. La Kim få oppfylle drømmen sin :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Den amerikanske regjeringen investerer milliarder i enorme spionskyer, avsluttet Megaupload-skaperen" er viktig å tenke på. Men de fleste er vel naive og tror vel på alt media skriver, at det ikke foregår masseovervåkning på internett og at blant annet at Kim Dotcom er en superkriminell som den uvitende kommentaren over^, hvis den er seriøst da.

 

Tror dere visse autoriteter vil ta ned siden for et eller annet lovbrudd de finner, for å få brukere av Mega(evt. upload) til å miste troen? Det vil jo virke som en perfekt plan for de autoritetene. Syntes virkelig ikke noe om det.. La Kim få oppfylle drømmen sin :)

 

Er litt værre nå som de ikke har servere i USA og har servere spredd utover flere land. USA kommer vel med trusler til de landene som hoster servere og truer med handelssanksjoner som Sverige fikk på grunn av The Pirate Bay.

Endret av fenele
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med kryptering av hver enkelt brukers konto/filer, så kan jeg ikke skjønne annet enn at Magea umulig kan omtales som fildelingstjeneste. Hele poenget er jo at det ikke deles, men holdes privat, kryptert og kun tilgjengelig for den opprinnelige opplasteren. Hvordan brukeren bruker sine egne data i sin ende av den krypterte forbindelsen vil være fullstendig i brukerens hender og ansvar. Ikke har Mega noen mulighet for innsyn i de krypterte dataene heller og dermed heller ingen mulighet til å kontrollere eller slette innhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om man kan dele filer via Mega er det ikke Mega sitt ansvar, de kan ikke leke politi og har heller ikke lov å ha innsyn i folks filer. Og nå har de heller ikke mulighet for innsyn i filene så lenge de er kryptert, hvis de ikke slår av kryptering til en bruker da. Løsningen på dette er bare å lage en kryptert container som man legger filer i hvis man har noia.

Lenke til kommentar

Jeg fikk 50gb gratis når jeg kjøpte min samsung s3,

 

vanlige priser ligger her https://www.dropbox.com/pricing

 

Såpass, heldig! Da skjønner jeg godt at du bruker Dropbox foreløpig, så nå kan du skaffe deg 100GB lagring gratis i skyen - Er ikke dårlig det med tanke på at jeg kun har 77GB :) Beklager, så ikke at du skrev "Har over 50GB gratis lagring på dropbox...." i første innlegget.

 

Driver å prøver å laste opp litt på Mega nå, men går veldig tregt dessverre. Full forforståelse for det med tanke på hvor mange brukere rundt om i verden som gjør akkurat det samme, får bare smøre meg med tålmodighet og vente til det roer seg ned litt.

 

Et lite dokument på 16KB er på 0% og har stått i 10 minutter. Haha, sier litt om trafikken som er på serverne til Mega nå de første dagene etter lanseringen :)

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har tidligere brukt Skydrive da jeg har 25GB gratis der, men nå som jeg kan få dobbelt så mye gratis så er det ikke tvil om hva jeg vil komme til å bruke i tiden fremover.Dette er uten tvil en veldig god erstatter for Dropbox og Skydrive sånn jeg ser det. Det er betydelig mer plass for gratis brukere itillegg til at det ikke er noen grense for hvor store filer man ønsker og laste opp. Og når betalende brukere kan få inntil 4 terabyte så sier det litt om hvor stort dette faktisk er! Det eneste som mangler for at Mega skal bli helt komplett nå er en app for iOS og Andoird noe som kommer om ikke så alt for lenge har jeg fått inntrykk av :)

Er det mulig å bruke den nå? I så fall, hvor oppretter man bruker? :)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...