Gå til innhold

Blizzard-topp tar på seg «skylden» for Diablo III (Mac, Win)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men får av og til inntrykk av at noen glemmer at det er et "spill". Ja det hadde sine krøll i starten, og noen ting kunne sikkert vært bedre. Men lynsjestemning slik det har vært enkelte steder er vel å dra det litt langt. I mine øyne.

Helt enig. Jeg var en stor fan av Diablo 2, og synes Diablo 3 er et meget bra spill. Det sliter litt med noen dårlige designvalg, som f.eks auksjonshus og alt for lav droprate på ting, Men bortsett fra det er det veldig bra. ;)
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Spillet er veldig bra men forventningene var enorme, noe som de selv fikk til. De holder på og tweaker hele tiden og blir bare bedre og bedre men er nok ikke "ferdig" på mange år ennå skulle jeg tro. Skal bli interessant og se neste exp. pack.

 

Må nok si meg uenig i at spillet er bra. Hvis du ser på det som om det ikke var online så er alt helt ok, men desverre så ødelegger AH hele grunnkonseptet med spillet. Man kan argumentere med at man bare kan ignorere AHet, men det er ikke å unngå at bare det faktum av at det eksisterer har sterkt påvirket andre deler av spillet.

 

Vet ikke hvor mange ganger jeg har lest kommentarer ala "Diablo 3 is no fun because I never find loot, I grind gold and buy loot".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker å skylde på designeren når jeg er uenig i design valgene tatt i spillet, tydeligvis gjør mange andre det også.

 

Men det går dypere også, Wilson er den type forferdelige spill-designere jeg ser over alt og hvis han er den vi kan gjøre eksempel av for å skremme alle andre i industrien sier jeg at han er fair game.

 

Vi kaster han gjerne inn i flammene og feller ingen tåre hva enn som skjer med han, hvis det kan få andre designere til å tenke en gang til før de ødelegger spillet de jobber på.

 

De fleste spilldesignere i industrien i dag trenger å frykte forbrukerne, noe de ikke gjør akkurat nå.

Lenke til kommentar

HOLY! Tror aldri jeg har sett slik splittelse mellom kritikere og konsumenter noen gang! Er dette representativt, eller er det mulig å "trolle" slike resultater? Får nesten lyst å spille D3 bare for å se om disse tallene har rot i virkeligheten :)

 

http://www.metacriti...e/pc/diablo-iii

Vanskelig å sette karakter på en skuffelse. Selv om spillet var skuffende, var det jo ikke dårlig. Det var bare ikke det man forventet. Jeg gikk veldig fort lei, og kommer neppe til å plukke det opp igjen.

Lenke til kommentar

Skulle ønske Activision hadde tatt styringen med Diablo 3. De er jo kjent for å gjøre minimale forandringer, noe Diablo serien kunne ha hatt nytte av. Rart å si det men savner så mange ting fra Diablo 2, og er misfornøyd med så mange ting i Diablo 3. Uansett håper Diablo 4 blir bedre for 3'a har jeg gitt opp og spiller heller med glede Torchlight 2 :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg syntes kritikken er altfor drøy, hva er det egentlig folk forventet?

 

-Auction house:

Ok, man kan bruke penger på gear, for en katastrofe! Pff, hva er forskjellen på det, og kjøpe gull for ordentlige penger?

 

-Bnet-pålogging:

Hvor stort problem er dette egentlig? Hvor mange her har ikke internett på stedet de setter seg ned for å spille? Ok, de hadde altfor lite kapasitet de første dagene, men det ble jo kjapt fiksa.

 

For lite å gjøre:

Jepp, men dette er ikke World of Diablo. For min del så ser jeg ingen hensikt i å grinde i all evighet, men bare ta det frem nå og da. Ikke noe stress, bare spill litt nå og da.

 

Magien til Diablo 2 finnes ikke i dette spillet:

Vel..trekk fra 12 år med økt modenhet, innflytelse fra andre spill, prioriteringer, og nostalgi før dere dømmer det. Dette er et spill som omtrent er identisk i gameplay, og det kan jo umulig gi samme wow-faktor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg syntes kritikken er altfor drøy, hva er det egentlig folk forventet? -Auction house: Ok, man kan bruke penger på gear, for en katastrofe! Pff, hva er forskjellen på det, og kjøpe gull for ordentlige penger? -Bnet-pålogging: Hvor stort problem er dette egentlig? Hvor mange her har ikke internett på stedet de setter seg ned for å spille? Ok, de hadde altfor lite kapasitet de første dagene, men det ble jo kjapt fiksa. For lite å gjøre: Jepp, men dette er ikke World of Diablo. For min del så ser jeg ingen hensikt i å grinde i all evighet, men bare ta det frem nå og da. Ikke noe stress, bare spill litt nå og da. Magien til Diablo 2 finnes ikke i dette spillet: Vel..trekk fra 12 år med økt modenhet, innflytelse fra andre spill, prioriteringer, og nostalgi før dere dømmer det. Dette er et spill som omtrent er identisk i gameplay, og det kan jo umulig gi samme wow-faktor.

 

Jeg kan jo si hvorfor jeg ikke likte spillet noen spesielt:

 

1. Det er ensformig, mye av det samme om igjen og om igjen, man går lei.

2. Jeg synes det er rimelig latterlig å bagatellisere bnet-login, det var seriøse problemer i flere uker. (i tillegg er det jo ting du merker som er pga at det går over nett selv om det fungerer "problemfritt", du blir truffet av slag som åpenbart ikke treffer osv)

3. Vanskelighetsgraden hopper opp og ned som en jojo, og er veldig avhengig av hvor heldig du er med våpnene du får.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
-Bnet-pålogging:Hvor stort problem er dette egentlig? Hvor mange her har ikke internett på stedet de setter seg ned for å spille? Ok, de hadde altfor lite kapasitet de første dagene, men det ble jo kjapt fiksa.

Jeg var ganske uhelig på lanseringen av Diablo III. Huseierne som jeg leide hos flyttet, og tok med seg internett-tilkoblingen som var en del av leieavtalen i samme slengen. Jeg fikk midlertidig tak i trådløst bredbånd, og for de som ikke har hatt missnøyen av dette, så er trådløst bredbånd helt ufattelig upålitelig, ihvertfall i området jeg bodde på på den tiden.

 

Selv om jeg spilte Diablo 3 alene i starten, så fungerte dette rett og slett ikke. Sinnsyk latency, og ble koblet ut stadig vekk. I tillegg til min dårlige forbindelse, så datt serverne ned hele tiden, og kunne være nede i timesvis. I tillegg til feil som førte til at man rett og slett ikke kunne logge inn.

 

Det var en helt vanvittig dårlig lansering, kanskje med unntak av WoW, det dårligst fungerende produktet ved lansering Blizzard har laget.

Lenke til kommentar

HOLY! Tror aldri jeg har sett slik splittelse mellom kritikere og konsumenter noen gang! Er dette representativt, eller er det mulig å "trolle" slike resultater? Får nesten lyst å spille D3 bare for å se om disse tallene har rot i virkeligheten :)

 

http://www.metacriti...e/pc/diablo-iii

For starters, privatpersoner tjener ikke på å gi gode resultater til produkter fra større utgivere/utviklere ;) .

 

Det virker ikke som om Diablo III ønsket å beholde en kundegruppe, men heller appelere til litt av alle - noe som ikke fungerer.

Og så i tillegg bygge spillet rundt RMAH så kanskje veldig smart ut på møter med "eksperter", men det ble kanskje ikke slik de ønkset.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Jeg syntes kritikken er altfor drøy, hva er det egentlig folk forventet?

 

-Auction house:

Ok, man kan bruke penger på gear, for en katastrofe! Pff, hva er forskjellen på det, og kjøpe gull for ordentlige penger?

 

-Bnet-pålogging:

Hvor stort problem er dette egentlig? Hvor mange her har ikke internett på stedet de setter seg ned for å spille? Ok, de hadde altfor lite kapasitet de første dagene, men det ble jo kjapt fiksa.

 

For lite å gjøre:

Jepp, men dette er ikke World of Diablo. For min del så ser jeg ingen hensikt i å grinde i all evighet, men bare ta det frem nå og da. Ikke noe stress, bare spill litt nå og da.

 

Magien til Diablo 2 finnes ikke i dette spillet:

Vel..trekk fra 12 år med økt modenhet, innflytelse fra andre spill, prioriteringer, og nostalgi før dere dømmer det. Dette er et spill som omtrent er identisk i gameplay, og det kan jo umulig gi samme wow-faktor.

 

AH greit nok, lik det eller hat det, jeg gikk igjennom hele spillet (story), uten å være på ah.

 

Men hva som er skremmende å se, er hvor mye de lovte, og hvor lite de leverte. De dummet ned spillet gang på gang.

Først skulle man ha talent trees, rune drops med levels og effekter, og endel annet som ble fjernet, innhold som gjorde D2 til hva det var.

 

Og modenhet? Er grunnen til at folk spiller D2 fortsatt kun nostalgi i din mening?

Aner ikke hvor mange runder jeg har hatt med å spille opp 2-3 nye folk til 90 på ladder, senest rett før d3 release.

Mulig det var dette som gjorde D3 til et gedigent antiklimaks for meg.

Lenke til kommentar

Diablo 3 var en skuffelse for min del, spillet i seg selv er bra. Mye bedre spillbarhet en D2, men det store problemet med spillet er at det er ingen glede i å finne kraftig utstyr.

 

Det er fordi dem la til auksjon systemet, som i seg selv er bra, men det fjerner hele gleden ved å finne utstyr fordi det alltid finnes noe mye bedre utstyr for en billig penge. Dem la til dette fordi det var tydeligvis mange som kjøpte ting via ebay eller noe sånt, men det gjorde aldri jeg.

 

Og når jeg spilte masse D2, så var det konge å få tak i noe kraftig å kunne vise det til venner. Det er ikke mulig med D3 fordi auksjons huset er der, man kan si at jeg kan bare ignorere det, men det er ikke så lett, og når ikke venner ignorerer det så ødelegger det for spillet i min mening.

 

Historien var også ganske dårlig, vertfall veldig forutsigbar. Også ekstremt kort i forhold til forventet. Etter jeg var ferdig med første gjennomgang, så ble jeg veldig overrasket fordi jeg trudde det ville værtfall være 2 eller 3 ganger større og lenger.

Lenke til kommentar

1. Det er ensformig, mye av det samme om igjen og om igjen, man går lei.

 

Dette er det eine store problemet spelet har no slik eg ser det. I eit ARPG som dette skal ein jo gjere ting om og om igjen, men det er mogleg å gjere det på ein langt meir variert måte. Å jakte på nøklar som vart introdusert i patch 1.05 og anna nytt som vil komme i 1.07 er ting som hjelp til ein del, men som gjerne ikkje er tilgjengeleg for alle.

Lenke til kommentar

Eg trur ein del av problemet med Diablo 3 er at dei ser ut til å ha prioritert å lage ein god forretningsmodell, framfor å lage det beste moglege spelet. Mitt første møte med spelet var når eg skulle prøve demoen, og serveren ikkje slapp meg inn. Kvifor skal eg trenge å kople meg til ein server når eg spelar åleine?

 

Og å betale ekte pengar for virtuelt utstyr til karakterane mine appellerar ikkje til meg.

 

Kay

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...