Gå til innhold

Sony Xperia Z – Sonys nyeste flaggskip


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Gå til Google og søk på: Sony xperia z burst mode

så får du 270 000 resultater som antakelig gir svar på ditt spørsmål.

lest de fleste og alle er utdaterte og er flere versjoner siden. Derfor jeg spør her.

 

 

 

 

Gå til Google og søk på: Sony xperia z burst mode

så får du 270 000 resultater som antakelig gir svar på ditt spørsmål.

lest de fleste og alle er utdaterte og er flere versjoner siden. Derfor jeg spør her.

 

Lenke til kommentar

http://www.xperiablo...-sony-logo-too/

 

Noen som har prøvd dette? Evt hva vil skje med garanti/reklamasjon hvis man fjerner denne beskyttelsen?

 

Det eneste denne plastikkslippen har som misjon er å hindre at skjermen flyter over alt skulle den knuses. Den har ingeting med garanti å gjøre. De anbefaler selv i innstruksjonsboken å erstatte dette med en annen mer ripebestandig beskyttelse om du ønsker. Personlig vil jeg anbefale det glas.T fra Spigen. Er en skjermbeskytter laget av glass. Dette gir deg også ett olephobisk lag på skjermen, noe som Sony ikke har hatt på noen telefoner de siste årene (hva meg er kjent). Glasset er forresten helt nydelig å ta på, beste skjermen jeg har vært borti.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Denne tråden har blitt i lengste laget til at jeg kan lese den fra begynnelsen av, så jeg håper det er greit at jeg stiller noen spørsmål som sikkert har blitt diskutert tidligere.

 

Min nåværende telefon (iPhone 4) har begynt å streike, den er generelt treig og ladingen begynner nå å bli ustabil, så jeg må snart ha en ny. Jeg har lenge tenkt på å kjøpe en telefon med WP, men syntes utvalget i telefoner er for lite. Hvis ikke Nokia lanserer noe virkelig spennende den 11/7, tenker jeg derfor å kjøpe en Xperia Z.

 

Nå som Xperia Z har vært ute på markedet en stund, har dere sikkert fått en del erfaring som ikke kommer frem i tester. Er det noen feil eller negative sider ved telefonen som jeg burde vite om? Hvordan er kameraet? Ikke minst, hvordan opplever dere batteritiden?

 

Takk for svar. :)

Endret av Displayname
Lenke til kommentar

Har 46% batteri igjen nå. Sist ladet for 1 dag 4 timer og 30 min siden. Wlan alltid på, men ikke bruk på jobb. Autosync på og samme med 3g. Bruker Stamina mode.

 

Finner ikke noen svakheter. Kamera kan du se litt på tester. Mange tester viser bilder tatt med kameraet.

Lenke til kommentar

jeg ladet i natt og har 74% kl. 18:30. Ved reising og heftig bruk bruker jeg nesten batteriet opp på en dag, i helger og høytider har jeg batteri nok til tre dager.

 

Jeg har hatt S3, Lumia920 og iPhone5 for å nevne noen og jeg er kresen, men jeg synes ikke Xperia Z har noen åpenbare svakheter bortsett fra litt svakt wifi-mottak og jeg rangerer den som min beste telefon noensinne.

 

Kameraet er helt OK.

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemeldingene ang. erfaringene deres med telefonen. Var mest batteritiden jeg var bekymret for, da det er noe som plager meg mest med min etterhvert tre år gamle iPhone. Høres ut som om Xperia gjør det greit der, selv om den er syltynn. Ut fra testene jeg har lest, ser ikke kameraet så verst ut heller. :)

Lenke til kommentar

Andriod vs 2.1.1

Oppdaterte programvare i dag. Det skulle jeg vel ikke gjort.

Inntil nå har jeg oppdaget to ting:

Jeg kan ikke bruke headsettet til å snakke med lenger via BT. Kun musikk.. Prøvd å parre på nytt, men det hjalp ikke. (Beats by Dr Dre Wireless v2)

 

Det går ikke lenger å ta skjermdump med knappen på siden.. Dette alternativet er borte.

 

Lama

Lenke til kommentar

Den er flyttet. Trykk inn strømknapp+volum ned samtidig (samme som på standard android). :)

 

Ang. det med headsettet. Har du prøvd/vet du om Throw menyen? Denne menyen lar deg velge lydutgang når du spiller av multimedia etc..

Endret av Thor.
Lenke til kommentar

Jeg har oppdattert og har ingen problemer med skjermdump. Power+ Volum ned/- null problem. :)

Samtidig liker jeg at låseskjermen nå er satt opp med snarvei til kameraet, men jeg får ikke helt til å legge til det jeg ønsker på den andre låsskjermen :(

Også savner jeg bakgrunden på låsskjermen, at det var den samme som den jeg hadde på telefonen ellers. Men, men.

Lenke til kommentar

Power og vol ned funket ikke. Throw funker men må bruke telefon når jeg skal føre en samtale.

 

Da er et ditt produkt det er noe gale med, jeg har alle funksjoner pluss noen nye som jeg hadde fra før.

 

Edit:

 

Sjekk dette:

 

1j72_cd9_u363v.png

 

1j72_877_u363v.png

 

1j72_648_u363v.png

Endret av Halsoy
Lenke til kommentar

http://androidfact.c...-sony-xperia-z/

 

Siste avsnitt - siste oppdatering:

 

På/av-knapp samtidig med volum-ned.

 

Litt problematisk å trykke knappene synkront, etter nogle forsøk så gikk det greit på min Z.

 

Liten tilleggsopplysning - med synkront mener jeg at På/av trykkes først og holdes samtidig som Volum-ned trykkes inn fortløpende og begge holdes i 1-2 sek. Til du ev. hører kameralukkelyden dersom den er på.

Endret av almeli
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde selv problemer med tilkobling av noen blåtann-propper, og mener ut i fra min lille husk at jeg gjorde.

 

Åpnet Innstillinger - åpnet Bluetooth - På listen over Sammenkoblete enheter så valgte jeg verktøysymbolet på den enheten det gjelder - Der valgte jeg fjern paring. Altså jeg fjernet enheten.

Så mener jeg at jeg slo tlf. av og så på igjen etter noen sekunder - Åpnet Innstillinger - Bluetooth - Søk etter enheter og paret så på nytt.

 

Når utstyret var paret så sjekket jeg om både Telefon- og Medielyd er avmerket i boksen.

 

Og så når du har blåtann aktivert og enheten tilkoblet - starteer du en tlf.oppringing - i menyen på bunnen da vises et høyttaler-symbol, trykk flere ganger på dette for å velge ørehøyttaler, høyttalende telefon eller bluetooth-tilkoblet utstyr, når så siste er valgt kommer lyden i øreproppen ganske så fort.

Endret av almeli
Lenke til kommentar

men jeg får ikke helt til å legge til det jeg ønsker på den andre låsskjermen

Også savner jeg bakgrunden på låsskjermen, at det var den samme som den jeg hadde på telefonen ellers.

 

Slik det ser ut foreløpig så virker det som det er visse forhåndsinnlagte widgets fra Sony som er tilgjengelige.

Sveip låseskjermen-pilen mot høyre og det dukker opp fra venstre side med + . Trykk den og velg av det som er tilgjengelig.

 

Bakgrunn på låseskjerm:

Innstillinger > Skjerm > Låst skjerm (sveip til helt nederst i menyen) > Velg fra Album eller Xperia bakgrunner.

Du får samme valg som i Bakgrunn på åpen hovedskjerm.

Endret av almeli
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...