Gå til innhold

Internetthastighet plutselig mye lavere på én pc


Anbefalte innlegg

USB Adapter.Oppdaget for noen dager siden at hastigheten på den stasjonære pcen min er fryktelig mye lavere enn den pleide å være. Vi har 60/60 Altibox, og jeg har vanligvis fått resultater på 40/40 gjennom speedometeret til Lyse (speedometer.altibox.no), men får nå toppen 15/15, og ofte 5/5.

 

Det er ingen trådløs mottaker bygd inn i den stasjonære maskinen min, så jeg har koblet til en D-Link AirPlus G DWL-G122 Wireless USB Adapter. Denne har funket fint før.

 

Så vidt jeg kan huske har jeg ikke hatt problemer før. Jeg fjernet og installerte AVG på ny, sjekket porter, restartet routeren, men ingenting endres. Andre maskiner har null problemer med trådløst nett. Jeg har ikke muligheten til å koble maskinen direkte i veggen med mindre jeg driller et hull i en vegg og trekker en lang kabel gjennom halve huset.

 

Er det noen som vet hva som kan være grunnen til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler deg å teste hastigheita til dei andre maskinene i husstanden. Om dei og får lågare, vil eg anbefale deg å logge inn på ruteren for å få endra "kanal". Dette er eit klassisk problem, spesielt i rekkehus o.l då ruterar som kjem frå samme bredbåndsleverandørar har som regel samme standardkanal(f.eks NextGentel nr.11) og på den måten "overdøvar" kvarandre.

Endret av TitoCosta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...