Gå til innhold

Pokémon X og Y er kunngjort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns det var riktig av Game Freak å starte en ny generasjon når de skal bytte plattform, de kunne ikke vente lenger med å gå til 3DS, den var jo ute allerede når Black & White ble lansert.

 

Så får vi håpe på en remake av Ruby og Sapphire i gen6, kanskje med en visit til Kanto *krysser fingre*

Lenke til kommentar

Det har jeg aldri tenkt på, men det er jo faktisk direkte merkelig at dette ikke allerede eksisterer?

Nintendo er jo ikke så glade i andres plattformer, det er nok mye derfor, ellers hadde vi vel sett dem allerede, muligens som browserspill. Et MMO vil for det aller, aller meste foregå over nettet, og arrester meg hvis jeg tar feil, men Nintendo har vel ingen eksklusive titler hvor (hele) storyen og mesteparten av post-game kan spilles i single player? Så desverre kan det ta en stund før vi får noen PokeMMO :/

Lenke til kommentar

Ikke noe Ruby/Sapphire remake? Nå ble jeg veldig lei meg her, hadde håpet på at R/S skulle komme ut så jeg kunne snylte lillebrors 3DS og gjenoppleve barndommen min :(

Pokemon Ruby/Sapphire -> Pokemon FireRed/LeafGreen

Pokemon Diamond/Pearl -> Pokemon HeartGold/SoulSilver

 

Dersom de gjør det samme på 3DS som de gjorde med GBA og DS, så vil remaken av Ruby/Sapphire komme ut etter Pokemon X/Y

Lenke til kommentar

Ja, tok bare 17 år før det endelig gikk over til 3D! Når kommer en Pokemon MMO? Eneste jeg venter på nå om dagen =/

http://www.smogon.com/

denne gangen ser det ut som et stort hopp i serien, i alle fall i forhold til de siste spillene.

 

Når får vi skikkelig pokemon RPG og MMO hybrid med Final Fantasy engine da? :dribble:

Det har ikke kommet noe informasjon som tilsier at disse spillene er et hopp utenom grafikk. Generasjon 2 og 4 har hittil vært de største game-changerne i Pokemon.

 

Pokemon er et RPG og har online multiplayer. Ingen med vettet i behold ønsker å se en spillserie i Final Fantasy-stil, det er 15 år siden angrep med animasjoner på 15 sekunder var gøy.

Lenke til kommentar

Vel, ut fra videoen virker det som det er et kjempehopp. Hvis du ser det i sammenheng med hvor mye utvikling det har vært i serien. Siden Ruby/Saphire, eller i alle fall Diamond/Pearl har det vært svært få endringer i spillenes utseende, design og hvordan det føles å spille det.

 

Når det kommer til Final Fantasy så siktet jeg mest til det visuelle og hvordan historien utføres. Gameplaymessig bør det heller ligge nærmere Free-roam som Skyrim, kampene beholdes ca slik de er bare med litt annerledes brukergrensesnitt og litt mer taktikk.

 

Men det er selvfølgelig bare hvordan jeg tenker det burde være, du har lov til å være uenig. :)

Lenke til kommentar

Vel, ut fra videoen virker det som det er et kjempehopp. Hvis du ser det i sammenheng med hvor mye utvikling det har vært i serien. Siden Ruby/Saphire, eller i alle fall Diamond/Pearl har det vært svært få endringer i spillenes utseende, design og hvordan det føles å spille det.

 

Når det kommer til Final Fantasy så siktet jeg mest til det visuelle og hvordan historien utføres. Gameplaymessig bør det heller ligge nærmere Free-roam som Skyrim, kampene beholdes ca slik de er bare med litt annerledes brukergrensesnitt og litt mer taktikk.

 

Men det er selvfølgelig bare hvordan jeg tenker det burde være, du har lov til å være uenig. :)

Ut fra videoen virker det som et kjempehopp på presentasjonen ja, det virker ikke som et kjempehopp i gameplay.

 

Noe sier meg at du ikke skjønner hva som gjør Pokemon til en slik suksess:

Et raskt turbasert kampsystem uten lange animasjoner gjør det lett å plukke opp og ta en pause fra spillet når man ønsker.

Mekanikkene som STAB, og type advantages er lette å gripe, men det er såpass mange kombinasjoner at det er umulig å mestre.

At man kan bære på 6 pokemon av gangen gjør at det er viktig å sette opp et balansert team.

Hver pokemon kan ha 4 forskjellige angrep, dette er et designvalg som får spilleren til å skaffe seg flere pokemon.

Hver pokemon er forskjellig takket være base stats, IVs, EVs, level, og Nature, enda en spillmekanikk som bidrar til å ønske å fange flere.

Noenlunde varierte omgivelser og et faktisk endgame etter Elite Four øker varigheten og ønsket om å mestre mekanikkene betraktelig.

 

Final Fantasy har en historie og karakterer som har blitt resirkulert omlag 50 ganger, med dårligere og dårligere historiefortelling, og tid har ikke gjort dette bedre på noe vis. Det man forbinder med Final Fantasy og presentasjon er 5 minutter lange animasjoner og timeslange kamper (det er ikke gøy,) og ikke noe man vil ha på en håndholdt konsoll.

 

Skyrim er et kroneksempel på hvordan man ikke skal designe et spill, det eneste det gjør bra er størrelse, alt annet er simpely gjennomførte mekanikker som var utdatert 5 år før det kom ut. Free-roaming som Skyrim gjør det er en særdeles dårlig idé ettersom det ikke gis en eneste grunn til at man skal utforske den store verdenen utenom de elendige spillmekanikkene som gir meg hodepine. En ting jeg kan forestille meg ville fungert hadde vært å ha et større område du kunne utforske med HMs i ekte metroidvania-stil, men dette er ikke noe Skyrim gjør særlig bra.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri spilt Pokemon selv, men jeg synes det er greit at ikke alle serier konvergerer mot samme grafiske utrykk. La Pokemon forbli slik som fansen ønsker det - så er det jo mer enn nok selskaper som lager "Final Fantasy"-aktige rpg-er enda. The Last Story fra i år eksempelvis et godt eksempel på et slik spill.

Lenke til kommentar

Ut fra videoen virker det som et kjempehopp på presentasjonen ja, det virker ikke som et kjempehopp i gameplay.

 

Noe sier meg at du ikke skjønner hva som gjør Pokemon til en slik suksess:

Et raskt turbasert kampsystem uten lange animasjoner gjør det lett å plukke opp og ta en pause fra spillet når man ønsker.

Mekanikkene som STAB, og type advantages er lette å gripe, men det er såpass mange kombinasjoner at det er umulig å mestre.

At man kan bære på 6 pokemon av gangen gjør at det er viktig å sette opp et balansert team.

Hver pokemon kan ha 4 forskjellige angrep, dette er et designvalg som får spilleren til å skaffe seg flere pokemon.

Hver pokemon er forskjellig takket være base stats, IVs, EVs, level, og Nature, enda en spillmekanikk som bidrar til å ønske å fange flere.

Noenlunde varierte omgivelser og et faktisk endgame etter Elite Four øker varigheten og ønsket om å mestre mekanikkene betraktelig.

 

Final Fantasy har en historie og karakterer som har blitt resirkulert omlag 50 ganger, med dårligere og dårligere historiefortelling, og tid har ikke gjort dette bedre på noe vis. Det man forbinder med Final Fantasy og presentasjon er 5 minutter lange animasjoner og timeslange kamper (det er ikke gøy,) og ikke noe man vil ha på en håndholdt konsoll.

 

Skyrim er et kroneksempel på hvordan man ikke skal designe et spill, det eneste det gjør bra er størrelse, alt annet er simpely gjennomførte mekanikker som var utdatert 5 år før det kom ut. Free-roaming som Skyrim gjør det er en særdeles dårlig idé ettersom det ikke gis en eneste grunn til at man skal utforske den store verdenen utenom de elendige spillmekanikkene som gir meg hodepine. En ting jeg kan forestille meg ville fungert hadde vært å ha et større område du kunne utforske med HMs i ekte metroidvania-stil, men dette er ikke noe Skyrim gjør særlig bra.

Noe sier meg at du misliker Skyrim og Final Fantasy så mye at det fikk deg til å ikke lese innlegget mitt.

 

Jeg er fullstendig klar over hva som gjør pokemon så fengende, og det jeg beskriver er ikke et spill jeg har noe tro på at vi vil få, bare en drøm om et blockbuster pokemonspill. Final Fantasy var bare et eksempel på spill som ser veldig pent ut, og som kan fortelle en emosjonell historie. Det er kun disse egenskapene jeg var ute etter, jeg hverken sier eller mener at det skal være et Final Fantasy spill.

 

Samme greia med Skyrim, helt åpen free-roam hvor du kan gå rundt og finne pokemon i gress, skoger og huler, m.m. Slik som det er i pokemon allerede, bare i blockbuster-skala.

 

Se for deg et pokemon spill hvor du vandrer rundt i first/third person og finner/fanger pokemon, møter andre trenere og har kamper. I byene finner du Gyms som vanlig, men også quests og steder som lar deg aktivt trene pokemon. Tror du skjønner hva jeg mener nå.

 

Om det hadde blitt bra gjenstår å se, men jeg synes det hadde vært kult å sett et slikt spill i pokemon-franchisen.

Lenke til kommentar

Se for deg et pokemon spill hvor du vandrer rundt i first/third person og finner/fanger pokemon, møter andre trenere og har kamper. I byene finner du Gyms som vanlig, men også quests og steder som lar deg aktivt trene pokemon. Tror du skjønner hva jeg mener nå.

Det var slik jeg så for meg pokemon red/blue når jeg først hørte om det som liten. Hadde kanskje litt for store forventninger til graffikken til gameboy color:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noe sier meg at du misliker Skyrim og Final Fantasy så mye at det fikk deg til å ikke lese innlegget mitt.

Selvfølgelig misliker jeg dårlige spill, jeg leste fortsatt posten din :)

Jeg er fullstendig klar over hva som gjør pokemon så fengende, og det jeg beskriver er ikke et spill jeg har noe tro på at vi vil få, bare en drøm om et blockbuster pokemonspill. Final Fantasy var bare et eksempel på spill som ser veldig pent ut, og som kan fortelle en emosjonell historie. Det er kun disse egenskapene jeg var ute etter, jeg hverken sier eller mener at det skal være et Final Fantasy spill.

Final Fantasy ser pent ut ja, men det er på grunn av grafikkstilen. Historiefortelling skal ikke gjøres på måten Final Fantasy "gjør" det, god historiefortelling lar deg ikke sitte i over en time uten at du har den fjerneste anelse om hva som skjer, hvorfor det skjer, og hvorfor karakterene bryr seg. Pokemon er også en spillserie med bred appell, en "emosjonell historie" (jeg antar du refererer til en typisk Final Fantasy-historie) appellerer ikke til særlig mange mennesker.

Samme greia med Skyrim, helt åpen free-roam hvor du kan gå rundt og finne pokemon i gress, skoger og huler, m.m. Slik som det er i pokemon allerede, bare i blockbuster-skala.

Mer copypaste av områder (Skyrim-metoden/ren padding,) eller flere varierte områder (metroid-metoden)?

Personlig foretrekker jeg flere varierte områder, men jeg forstår at noen foretrekker å vandre gjennom de samme omgivelsene i 500 timer.

 

Se for deg et pokemon spill hvor du vandrer rundt i first/third person og finner/fanger pokemon, møter andre trenere og har kamper. I byene finner du Gyms som vanlig, men også quests og steder som lar deg aktivt trene pokemon. Tror du skjønner hva jeg mener nå.

Dagens pokemon-spill er at du vandrer rundt i tredje person, møter/fanger pokemon, og spiller mot andre trenere, det er sidequests, og du kan kjempe mot trenere uendelig antall ganger. Enten mener du noe annet enn du sier, eller så har du ikke spilt et nyere pokemon-spill.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke de er dårlige spill, men det får bli en smakssak. Du kan gjerne si hvilke spill bu mener gjør historie på en god måte, det viktige poenget er at det er en histore det blir gjort noe med, som du kan engasjere deg i, ikke som bare er et uviktig bakteppe. Med emosjonell historie mener jeg en du engasjerer deg følelsesmessig i. Gjerne med cutscenes og dialog som er standard i RPG nå.

 

Varierte områder er jeg selvfølgelig enig i at er å foretrekke.

 

Jeg skjønner ikke horfor du ikke ser hva jeg mener. Ja, jeg innså når jeg skrev det at pokemonspill gjør ca det jeg beskriver, men jeg sikter til first/third person slik blockbuster RPGene gjør det, og selvfølgelig mye bedre grafikk. Det burde være mulig å skape seg et bilde av ca hva jeg mener. Ta et pokemon-spill (merk: Pokemon-spill), sett det i en skyrim type verden, mye bedre grafikk og større fokus på en engasjerende historie (som er til en viss grad optional), mer involverende brukergrensesnitt og muligheten for online play.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke de er dårlige spill, men det får bli en smakssak. Du kan gjerne si hvilke spill bu mener gjør historie på en god måte, det viktige poenget er at det er en histore det blir gjort noe med, som du kan engasjere deg i, ikke som bare er et uviktig bakteppe. Med emosjonell historie mener jeg en du engasjerer deg følelsesmessig i. Gjerne med cutscenes og dialog som er standard i RPG nå.Varierte områder er jeg selvfølgelig enig i at er å foretrekke.Jeg skjønner ikke horfor du ikke ser hva jeg mener. Ja, jeg innså når jeg skrev det at pokemonspill gjør ca det jeg beskriver, men jeg sikter til first/third person slik blockbuster RPGene gjør det, og selvfølgelig mye bedre grafikk. Det burde være mulig å skape seg et bilde av ca hva jeg mener. Ta et pokemon-spill (merk: Pokemon-spill), sett det i en skyrim type verden, mye bedre grafikk og større fokus på en engasjerende historie (som er til en viss grad optional), mer involverende brukergrensesnitt og muligheten for online play.

 

en som ikke har spilt pokemon noe særlig skjønner jeg... brukergrensesnittet er vel noe av det beste jeg har opplevd i RPG, spesiellt de nyere i serien hvor du bruker touch skjermen for inventory management. og online play er jo standard.. man kan spille online så mye man orker og det er alltid moro. historien er også veldig bra (en av de beste styrkene til pokemon serien i mine øyne)

sinnsykt mye sidequests i pokemon og. alltid noe å gjøre og spennende karakterer man møter underveis.

 

så det du virkelig sier er at du vil se spillet fra ett annet perspektiv med bedre grafikk, noe jeg kan være enig i. men det er jo nettop det de gjør nå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...