Gå til innhold

Voigtländer Vito CLR


Anbefalte innlegg

Jeg fant et sliten kamera i garasjen og tenkte det hadde vært kult å prøve å få i stand. Jeg kan lite om kameraer og mindre om gamle analoge, så jeg har ikke peiling på hva jeg gjør. Metalldekselet på toppen er litt løst ettersom det mangler en skrue, men ser ikke ut som noen krise. Ellers er kameraet helt. Hvordan kan jeg finne ut om det er i orden uten å kjøpe film, sette det i og prøve å fremkalle de?

Når jeg tar "bilder" (uten film) lager den i alle fall fin bildelyd som låter som det skal. Jeg kan justere lukkertiden på linsa og på lyden å dømme høres det ut som om det funker som det skal. Selvutløseren på linsa funker, og den har en måler på toppen som beveger seg når jeg lyser på kameraet. Har dog ikke fått blitsen til å fyre. Herifra er jeg blank - tips, takk? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jeg bare poppe inn en film og begynne å ta bilder? Jeg har ikke anelse om hva noen av kontrollene gjør, eller riktigere, hvordan jeg skal bruke de, bortsett fra fokuset. Er det mulig å sjekke om det fungerer før jeg kjøper film, tar masse bilder og prøver å fremkalle de? Hva slags film burde jeg ha?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...