Gå til innhold

Spillsituasjoner som irriterer


Anbefalte innlegg

Har aldri dødd av Brute eller Scion på instakill. Men Banshee og Preatorians lagger jeg alltid tilbake inn i instakillen dems.. Uansett om jeg er langt unna eller ikke så swooop så er jeg i klørna og dauer. Phantoms spurter nesten alltid inn på meg og instakiller meg som første ting de gjør >< skyter de først så skjer det ikke, men løper de bare på uten å skyte så er det instakill time.

 

Instakill er alltid kjedelig, men lag gjør det være..

Det er mer fordi netcode i Mass Effect 3 er skitdårlig, forhåpentligvis gjør de noen forbedringer i neste spill. Det hjelper nok heller ikke at de aller fleste gode spillere har stukket nå som Bioware har sluttet å oppdatere spillet.

 

Jeg kan ta et par runder med deg om du spiller på PC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mer fordi netcode i Mass Effect 3 er skitdårlig, forhåpentligvis gjør de noen forbedringer i neste spill. Det hjelper nok heller ikke at de aller fleste gode spillere har stukket nå som Bioware har sluttet å oppdatere spillet.

 

Jeg kan ta et par runder med deg om du spiller på PC.

 

Spiller på xbox :) Jeg spiller som regel med en kamerat, og han også lagger tilbake inn i instakillene. Kjedelig ass..

 

 

Noe annet som irriterer meg er "bethesdasyndromet". Når du prater med en NPC og spillet zoomer inn, selv om personen er 30 meter unna. Så er du lissom 1 meter unna pga zoomen, også prater han med normal stemme mens du lissom er 30 meter unna... Dragons Dogma har også det til en viss grad. Men Bethesda har det i alle spill jeg har testet,. forferdelig.

Lenke til kommentar

Jeg hater alt som har med hopping å gjøre... jeg er fantastisk elending til å hoppe uansett hvilket spill det er.... gudene vet hvor mange ganger jeg faila i Wailing Caverns i gamle dager.. og hvor mange ganger det skal drepe meg i Darksiders!

 

:confused:

Lenke til kommentar
-Oppdraget i GoldenEye (både N64- og Wii-versjonen!) der ein skal halde Natalya i live mens ho hackar terminalane. På N64 fekk eg ein kamerat til å ta det brettet for meg. Wii-versjonen fekk eg aldri runda pga. dette. Bittert!.

 

Remote mines i og rundt trappene! Skyt folk til det begynner å bli hårete, trykk på knappen and watch the show! Goldeneye på N64, glorious!

 

Edit: Forøvrig hater jeg når man må begynne å fikle med settings filer for å få et spill til å fungere som det skal, siste eksempel er Dead Space 3. For min del var det umulig å justere oppløsning uten å redigere settings filen, og som bonus gikk fysikken berserk og sendte corpses flyvende i alle retninger hvis jeg skrudde av Vertical sync. Hurra for konsollporter!

Endret av HaakonNordengen
Lenke til kommentar

Ingen som gar spelt Dark Souls?

Dette spelet kan teste sjølv dei mest erfarne sjeler, ikkje minst tålmodigheita..

 

Laaaaag slår vel det meste når det gjeld skytespel.

Uansett kor lang granaten deira er meg når han går av, dør jo eg. Hiver eg ein rett på en fyr, tar det kaaanskje en 20-30 dmg/100.

Virkar som det er strikkeffekt når eg spelar, dreper som ein gud åsso bare blir eg rævkjørt av den villaste lagen :hmm:

Lenke til kommentar

Noe annet som irriterer meg er "bethesdasyndromet". Når du prater med en NPC og spillet zoomer inn, selv om personen er 30 meter unna. Så er du lissom 1 meter unna pga zoomen, også prater han med normal stemme mens du lissom er 30 meter unna... Dragons Dogma har også det til en viss grad. Men Bethesda har det i alle spill jeg har testet,. forferdelig.

 

Ja!! Haha jeg er så sykt enig. Hva er greia liksom? Prøvde nettopp Oblivion og det var jo helt ille! Fallout 3 har det jo i litt mindre grad. Skyrim har det ikke i det hele tatt. Kanskje de endelig har sluttet med det!

Lenke til kommentar

Min irritasjonsrangliste:

 

0: Konsoll-vanskelighetsgrader. Konsoller har ødelagt mye av gaming markedet med sine "I WIN"-knapper og sin vanvittige fordumming av hele spillbransjen. ADHD-generasjonen er i ferd med å radbrekke hele gaming bransjen med sin instant-gratification rasering av så godt som alle spill. Se bare på hva de gjorde med Elder Scrolls serien for eksempel. Savner spill med 80-talls vanskelighetsgrad.

 

1: Uavbrytbare cut-scenes, ubrukelig vissvass og bortkastet tid 100% av tiden. Cut scenes er utelukkende en kunstig måte å blåse opp innhold til å vare lengre. I et spill forventer jeg interaktivitet. Hver gang du tvinger meg til å legge fra meg kontroller eller mus/kb, øker sjansene eksponensielt for at jeg leggger fra meg driten for aldri å plukke det opp igjen, sånn ca ved tredje uavbrytbare CS er avinstalleringen i gang. Skal du fortelle historier, så lag en film, ikke et spill.

 

2: Rubberbanding... "Whoa, fy faen det går bra her, kjører jo bedre enn noensinn..." *swooosh* der føyk han forbi meg gitt...

 

3: Always online. Trenger egentlig ikke utdyping, lite er mer irriterende enn når nettet går ned og du mister siste timenes progresjon på grunn av developers vrangforestillinger om piratkopiering og overaktiv alwayson drm. De eneste spill jeg piratkopierer, er de med always-on eller lignende drakoniske DRMer. Det er en prinsippsak, jeg vil være med på å gjøre deres valg av overaktiv DRM ulønnsom.

 

4. Troll. Mennesker som finner glede og humor i å irritere andre. Trolling er ingenting annet enn desperat oppmerksomhetssøken fra ødelagte personligheter. Trolling er et symptom på alvorlige personlighetsforstyrrelser.

 

5. Fanbois. Alle plattformer har sine styrker og svakheter. Smak er aldri "feil" eller "riktig". Å kalle en plattform "bedre" enn en annen er meningsløst uten et motivasjons-referanseverk. Smaken er som baken: rund og delt. For meg er PC gaming det eneste jeg gidder bruke tid på fordi jeg flyttet nok fargeklatter fram og tilbake på skjermen i min barndom, nå for tiden vil jeg ha dypere spillopplevelser enn hva de enklere plattformene leverer. Men jeg ser selvsagt at for folk som er mer casual, og kanskje har andre ting de vil ha ut av gaming, så kan Wii-bowling de kan spille 3 minutter av om gangen, være en bedre løsning enn dype simulatorer på PC hvor det gjerne tar månedsvis bare å lære seg det grunnleggende UIet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Spillsituasjoner som irriterer?

 

Nr 1, som alltid og evig vil være nr 1av mest irriterende spillsituasjoner - hvis det kan kalles det - LEVELSCALING. Meg bekjent finnes ingen som er litt over gjennomsnittlig interessert i rpgs, som synes det er stas å investere time etter time i en verden som gir fullstendig nada følelse av progresjon fordi verden alltid tilpasses deg.

 

Nr 2. Spill som "stjeler" kontrollen fra deg - ja, The Witcher 2, jeg ser på deg. Etter et maratonslagsmål med heseblesende bruk av taktikk og unnamanøvrer, er du endelig i ferd med å overmanne superskurken - bare for at spillet avbryter deg, TAR KONTROLLEN FRA DEG, og tvinger inn en cutscene hvor du faktisk taper/holder på å tape.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Spillsituasjoner som irriterer?

 

Nr 1, som alltid og evig vil være nr 1av mest irriterende spillsituasjoner - hvis det kan kalles det - LEVELSCALING. Meg bekjent finnes ingen som er litt over gjennomsnittlig interessert i rpgs, som synes det er stas å investere time etter time i en verden som gir fullstendig nada følelse av progresjon fordi verden alltid tilpasses deg.

 

Nr 2. Spill som "stjeler" kontrollen fra deg - ja, The Witcher 2, jeg ser på deg. Etter et maratonslagsmål med heseblesende bruk av taktikk og unnamanøvrer, er du endelig i ferd med å overmanne superskurken - bare for at spillet avbryter deg, TAR KONTROLLEN FRA DEG, og tvinger inn en cutscene hvor du faktisk taper/holder på å tape.

 

Jeg er så enig! Hvorfor fortsetter de med det?! Jeg prøvde å spille Dragon Age 2 men det ble bare teit med en gang!

Lenke til kommentar
Spillsituasjoner som irriterer? Nr 1, som alltid og evig vil være nr 1av mest irriterende spillsituasjoner - hvis det kan kalles det - LEVELSCALING. Meg bekjent finnes ingen som er litt over gjennomsnittlig interessert i rpgs, som synes det er stas å investere time etter time i en verden som gir fullstendig nada følelse av progresjon fordi verden alltid tilpasses deg.

 

Borderlands anyone? :p

 

Nr 2. Spill som "stjeler" kontrollen fra deg - ja, The Witcher 2, jeg ser på deg. Etter et maratonslagsmål med heseblesende bruk av taktikk og unnamanøvrer, er du endelig i ferd med å overmanne superskurken - bare for at spillet avbryter deg, TAR KONTROLLEN FRA DEG, og tvinger inn en cutscene hvor du faktisk taper/holder på å tape.

 

Det jeg først tenkte på her var Mass Effect 3. Litt ute i spillet så er man på Asari planeten og undersøker et hellig sted som man mistenker har med Reapers å gjøre. Når man er der kommer plutselig superduperskurk Kai Leng for å ødelegge. Men kampen mot ham er dritlett og du grisebanker ham, helt til man plutselig hopper over i cutscene hvor han moser deg, du ramler nesten ned i avgrunnen og dør, og han stikker av med relicen...

 

Sånt irriterer noe vanvittig til tider...

Lenke til kommentar
Borderlands anyone?

 

Borderlands får du geniale våpen som gjør at det hvertfall virker som du får mye bedre progressjon enn andre spill. Du kan jo også spille på normal der det ikke skalerer ;) Skyrim derimot. For ett møkkaspill, der skalerer det så forferdelig at man kan jo ta de syyke dragene, men litt lenger borti der er det en bonde som dreper deg lissom. IM THE KING OF THE WORLD! But a farmer killed me..

Lenke til kommentar

Eh... Det var da et merkelig eksempel å dra opp - eller mente du egentlig Oblivion, Argoniel? Skyrim har faktisk veldig moderat skalering i forhold, og stort sett bare i huler og ruiner. En helt annen sak er at det er fullt mulig å "campe" veldig sterke fiender til døde helt fra level 1, men dette har nå alltid vært en "svakhet" i rpgs generelt - og ganske gøy å utnytte....

 

Edit: Godt mulig at dragene skalerer noe.

Endret av aphelion3
Lenke til kommentar
Eh... Det var da et merkelig eksempel å dra opp - eller mente du egentlig Oblivion, Argoniel? Skyrim har faktisk veldig moderat skalering i forhold, og stort sett bare i huler og ruiner. En helt annen sak er at det er fullt mulig å "campe" veldig sterke fiender til døde helt fra level 1, men dette har nå alltid vært en "svakhet" i rpgs generelt - og ganske gøy å utnytte.... Edit: Godt mulig at dragene skalerer noe.
Spesielt Oblivion ja, men jeg synes nå at Skyrim hadde det samme problemet. noen steder hadde en spesifik level, men skalerte etter dersom du gikk forbi. Var det hver 5 level de skalerte etter deg som spiller tru? Jeg synes nå det var for ofte.
Lenke til kommentar

Spill der man ikke kan hoppe.

Hopping er det perfekte tidsfordriv når man skal fra en plass til en annen, jeg hopper konstant i spill.

 

Lasta ned The Witcher som er på 16gb og avinnstallerte det med en gang jeg fant ut at man ikke kunne hoppe.

 

Et unntak må være f.eks DayZ.

Endret av coyotemannen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Finger of death i Baldurs Gate. Kommer alltid på det tidspunktet hvor du er skikkelig investert.!

Turrets i Mass Effect, når du dreper på utsiden av makoen for å få mer xp, plutselig var du ikke klar over at det var flere turrets! Du dør, musikken kommer og lang loadetid begynner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...