Gå til innhold

Test av Cooler Master Storm Trigger


Gjest Slettet+5132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Da jeg først bygde meg PC, kjøpte jeg et membrantastatur. Det var et Logitech Wave, jeg var ikke spesielt fornøyd med det, tastene var vanskelige å trykke ned hvis man trykket skjevt, jeg skrev ikke raskt nok på det og det var ikke lys i tastene. Jeg var ganske misfornøyd med tastaturet, men siden jeg ikke har så mange penger var det andre ting som måtte kjøpes først. Jeg bestemte meg for at det neste tastaturet mitt skulle være mekanisk.

 

Etterhvert fikk jeg tak i et Cooler Master Storm Trigger, forventningene var høye siden dette var det første mekaniske tastaturet mitt. Tastaturet var utstyrt med CHERRY MX Black brytere, men kan leveres med blå, brune og røde brytere. Black bryterene er myntet på spilling slik som MX Red, men de er litt tyngre å trykke ned. Jeg var veldig skeptisk til sølvfargen, fordi det meste jeg har hatt i sølv har hatt et "shabby" preg over seg.

 

Når jeg hentet det på postkontoret, var det første som slo meg at tastaturet var tungt.

IMG_60121_zps728cf6e9.jpg

Posten hadde som vanlig kastet esken rundt, det var skader på kantene av esken, men ingenting av innholdet var skadet.

Da jeg fikk pakket ut tastaturet, og fikk kjent litt på det satt jeg igjen med et inntrykk av at tastaturet var robust. Det var ingen ulyder eller skrangling. Alt på tastaturet bortsett fra undersiden er gummiert, til og med tastene. Det er to innganger og to utganger, to 2.0 USB utganger, en Mini USB inngang og en 5 volt strøminngang. Det gjorde ingenting at tastaturet var sølv, men jeg er ganske sikker på at det hadde gjort seg i svart med sølvfargede detaljer.

IMG_6016_zps67c03b85.jpg

IMG_6017_zpsd032c954.jpg

 

 

Dette fulgte med:

-Tastaturet

-Håndleddstøtte

-USB kabel, kabelen sitter ikke fast i tastaturet, men er en egen kabel som må plugges inn i begge ender.

-Quick start guide

 

Dette burde ha fulgt med:

-5Volt strrømkabel

IMG_6015_zps7a4065ac.jpg

 

Jeg plugget inn tastaturet, og begynte å skrive. Tastene var ganske harde å trykke inn, noen ganger skrev jeg ord som manglet noen bokstaver, men etter noen timer fikk jeg tilslutt "teken" på det. Etter noen dager skrev jeg merkbart fortere enn jeg noen gang hadde gjort.

 

Det er lys i tastene, fire lysmodus og tre lysintensitethakk. Du kan skru alle lysene helt av, alle lysene på, pulsing slik at de går fra laveste lysstyrke til høyeste. Den siste lysmodusen er veldig fin, de eneste tastene som lyser er makrotastene, wasd og piltastene. Dette er veldig greit når man spiller sent om natten, de tastene man trenger er belyste, og man slipper å bli "blendet" av alle lysene. Jeg har hittil aldri brukt pulsingen, prøvde litt, men syntes det bare var irriterende. Jeg pleier å ha alle lysene på, om dagen med full lysstyrke også skrur jeg ned lysstyrken etterhvert som det mørkner. Om natten synes jeg lysene lyser litt for mye, selv på minste lysstyrke.

IMG_60231_zpsd4ebb359.jpg

 

Håndleddstøtten er veldig bra, den har en gummiert overflate, og er festet med klips. Det er ikke så mye å si om håndleddstøtten, den fungerer akkurat slik den skal.

 

USB kabelen som følger med har en vanlig USB i den ene enden og en mini USB i den andre. Kabelen er tykk, stiv og vanskelig å få den til å ligge pent på pulten. Det er to USB 2.0 utganger på baksiden av tastaturet, disse blir flittig brukt og nesten like enkle å komme til som de på framsiden av kabinettet. Ved siden av disse inngangene og utgangene er det en 5volt strøminngang, det følger ikke med kabel til denne inngangen, men må kjøpes ved siden av. Dette er heldigvis valgfritt og gir deg to ekstra lysmodus.

IMG_60211_zpsd0b02c87.jpg

 

Tastaturet har fem makroknapper, jeg har ikke brukt de så veldig mye, fordi jeg synes det er lettere å bruke knappene på musen.

 

Alt i alt er dette et godt kjøp.

Tastaturet er solid og har et kult utseende, samtidig som det er godt å skrive på. Både i Battlefield 3 og Mafia II er tastaturet supert, det er lett å finne de rette tastene, særlig med lysmodusen der bare wasd og makrotastene lyser, selv om alle gamere burde vite hvor disse tastene er.

 

Tastene kunne ha lyst litt mindre på den svakeste lysmodusen, men dette er bare en bagatell. Tror også at tastaturet hadde sett bra ut i helsvart. Det er litt skuffende at det ikke følger med en 5volt kabel, selv om det ikke er nødvendig hadde det vært kjekt med et par ekstra lysmodus.

 

Hvis jeg skulle ha kjøp tastaturet igjen, hadde jeg valgt CHERRY MX Red taster.

 

 

 

+Gummiert overflate

+Gode lysinnstilingsmuligheter

+God håndleddstøtte

+USB utganger

 

-Kunne sett bedre ut i helsvart

-5Volt strømkabel følger ikke med

-Litt sterke lys

-Stiv USB kabel

 

 

9/10

 

SuperSaxy

 

 

Prisguide

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...