Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har lenge vurdert kjøp av ny telefon. Dette blir i tilfelle min første smarttelefon. Har hatt begge telefonene i hendene, og syntes ikkje dei er for store (har litt store hender). Eg bur ikkje i ein by med 4G dekning, og er difor veldig usikker på om eg skal bry meg å skaffe ein 4G telefon. Personleg likar eg Note II sin S-pen, og den nydelege skjermen. S3 har ein fordel i bukselomma. Eg er klar over at Note II eksisterer med støtte for 4G, men at den ikkje akkurat no er tiljengeleg i Noreg. Grunnen til at eg helst vil bestille telefonen no, er at Djuice køyrer eit tilbod på ein del telefonar. Prisen for Note II og SGSIII 4G er akkurat lik.

 

Så, for å gjere det klart, så likar eg Noten sine ekstra funksjonar, men er likevel skeptisk til telefonen i bukselomma. SIII er "mainstream" men interessan, spessielt med 4G.

 

Håpar på vetige svar :xmas:

 

Edit: Htc One X+ Kan også vere ein konkurrent. Kom med erfaringar.

Endret av JGNotla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

djuice har en svært hyggelig pris på LG Nexus 4 også, den ville jeg tatt fremfor SGS III.

Note II er et litt mer spesielt produkt, og jeg har selv vippet (og vipper fortsatt) mellom Nexus 4 og Note II..

Nexus vil vel få oppdateringer rimelig kjapt ja! Problemet der blir vel 16GB lagring uten rom for minnekort.
Lenke til kommentar

Helt klart Note II om den har lik pris som S3 4G.

Fordelen med Note II er jo den store skjermen, ellers er de jo ganske like.

Hvor mye har du bruk for 4G? Man bruker jo stort sett WiFi hjemme når man laster ned/opp filer uansett.

Til Facebook-bruk og surfing vil du merke liten forskjell på 4G og siste versjon av 3G.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt klart Note II om den har lik pris som S3 4G.

Fordelen med Note II er jo den store skjermen, ellers er de jo ganske like.

Hvor mye har du bruk for 4G? Man bruker jo stort sett WiFi hjemme når man laster ned/opp filer uansett.

Til Facebook-bruk og surfing vil du merke liten forskjell på 4G og siste versjon av 3G.

Ja, sant det! Har vel egentlig ikkje bruk for 4G, utanom streaming av film, som eg sjeldan gjer.
Lenke til kommentar

Er enig med det NgZ seier her. Har ein ikkje WIFI tilgong, og heller ikkje 4G/LTE der ein normalt sett oppheld seg, så er etter mi meining ikkje skylagring den heilt optimale løysinga. Ein er og avhengig av fri mobildata.

 

MEN! Note 2 er bestilt, og eg gledar meg som ein unge til å få fjøla i posten!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi er blitt bortskjemte så det holder. husker når det bare var 512mb-4GB på en tlfn. Dette var mer enn nok den gangen. Selv bruker jeg maks 5-7Gb av en tlfn, jeg bruker spotify til music med offline playlist, filmer på netflix med 3G/HSPA, dette holder i massevis. Resten er Spill som GTA:VC og filmer/bilder jeg har tatt selv.

 

16GB, MER enn nok. Ja det er et + og ha minnekort, men er ikke en must have.

 

Nexus 4 blir det for meg, og jeg er stor fornøyd.

 

Note II er ingen dårlig tlfn, men er alt for stor for meg :) Men den er kraftigere en SIII, og det burde den være.. den kom nesten 5mndr etter :p

 

Skal man se serier/filmer på en tlfn så er man stokk dumme! Skaff deg en tablet for det. MÅ man se film, bruk netflix.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

Vi er blitt bortskjemte så det holder. husker når det bare var 512mb-4GB på en tlfn. Dette var mer enn nok den gangen. Selv bruker jeg maks 5-7Gb av en tlfn, jeg bruker spotify til music med offline playlist, filmer på netflix med 3G/HSPA, dette holder i massevis. Resten er Spill som GTA:VC og filmer/bilder jeg har tatt selv.

 

16GB, MER enn nok. Ja det er et + og ha minnekort, men er ikke en must have.

 

Nexus 4 blir det for meg, og jeg er stor fornøyd.

 

Note II er ingen dårlig tlfn, men er alt for stor for meg :) Men den er kraftigere en SIII, og det burde den være.. den kom nesten 5mndr etter :p

 

Skal man se serier/filmer på en tlfn så er man stokk dumme! Skaff deg en tablet for det. MÅ man se film, bruk netflix.

 

16 GB er kanskje mer en nok for deg. Det er personer som har andre behov enn deg. For meg er 32 GB tilgjengelig på telefonen et minimum. Da har jeg all musikken jeg trenger tilgjengelig hele tiden, kan installere det jeg vil, og slipper å stresse med å slette og flytte filer for å ha ledig plass. Jeg slipper å bekymre meg for dårlig eller treg dekning, og ikke minst slipper jeg å betale tusenvis av kroner ekstra i året for databruk som egentlig bare belaster mobilnettet unødvendig.

 

Og å se film eller tv på mobilen er selvfølgelig ikke dumt. Det er praktisk dersom en ikke har lyst til å drasse med seg et ekstra nettbrett eller en bærbar hele tiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

16 GB er kanskje mer en nok for deg. Det er personer som har andre behov enn deg. For meg er 32 GB tilgjengelig på telefonen et minimum. Da har jeg all musikken jeg trenger tilgjengelig hele tiden, kan installere det jeg vil, og slipper å stresse med å slette og flytte filer for å ha ledig plass. Jeg slipper å bekymre meg for dårlig eller treg dekning, og ikke minst slipper jeg å betale tusenvis av kroner ekstra i året for databruk som egentlig bare belaster mobilnettet unødvendig.

 

Og å se film eller tv på mobilen er selvfølgelig ikke dumt. Det er praktisk dersom en ikke har lyst til å drasse med seg et ekstra nettbrett eller en bærbar hele tiden.

 

Jeg vedder på at jeg har vertfall 10 ganger mer musikk en deg.. og har 0 av dem på mobilen og kan høre på dem når e vill.. uten eller med nettverk tilgjengelig. Med god kvalitet. Jeg syntes at folk som trenger mer enn 16GB kan skaffe seg et nettbrett. 16Gb er jo mye. 32GB? jaja.. mye tull der du ikke trenger, tru meg :)

 

Men for all del.. bruk tlfnen som dere vill. Men 16GB er MER en nok.

som e sa.. et + for noen og ha den muligheten. Men for meg Ser jeg ikke at dette er en must.

Når det finnes andre ting å gjøre og lagre ting på.

Film på en 4.7" skjerm er jo idioti.. greit visst det er 6-10"+ for da kan du vertfall se hva du ser på. INGEN vits å ha store filmer på en liten tlfn :/ jaja..

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

Både av skrivemåten og det latterlige forsøket på argumentasjon, er det klart hvor liten saltklype man bør ta dine utsagn med.

 

"Jeg vedder på at jeg har vertfall 10 ganger mer musikk en deg.. og har 0 av dem på mobilen og kan høre på dem når e vill.. uten eller med nettverk tilgjengelig."

Ja, akkurat: SÅ derfor bør alle andre også ha musikken på noe annet enn mobilen, og dra med se en enhet til? Fantastisk...

 

"16Gb er jo mye. 32GB? jaja.. mye tull der du ikke trenger, tru meg" Ja, selvfølgelig skal vi to deg. Hvorfor sulle vi heller tro fyren hvis data det faktisk er snakk om, han vet sikkert ikke best.

 

"Men for all del.. bruk tlfnen som dere vill. Men 16GB er MER en nok." Selvølgeli er det ikke det, ditt brødhue, hvos noens bruk medfører at de faktisk trenger mer enn 16GB.

 

"Film på en 4.7" skjerm er jo idioti.. greit visst det er 6-10"+ for da kan du vertfall se hva du ser på. INGEN vits å ha store filmer på en liten tlfn" Personlig synes jeg det er idioti med film på noe mindre enn 100" lerret. Hvem er det som ser på sånn drit liksom? Hahahahaha! Hvis du er SÅ tett at du ikke klarer å forst at man kopierer over de filmene og seriene man vil se på telefonen på reise, og at man helst vil slippe å konvertere dem, og ikke minst at man faktisk ØNSKER 720p på mane av dagens mobiler med 720p-skjerm, da tror jeg ikke det er mye håp for deg, gitt

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ein av grunnene til at valget blei Note II er faktisk at eg har tenkt at den kan erstatte datamaskinen på helgeturar. Eg kan sjå film på bussen, flyet og tog. Eg kan og surfe på trådlaust nett på hotell dersom eg bur vekke, og ja, selvfølgeleg nyttar eg både dei 25GB eg har i SkyDrive, og dei 50GB eg får i DropBox, men dette vil ikkje kunne erstatte ein fysisk lagringsplasspå telefonen for min del. Eg har ikkje ubegrensa data, heller ikkje alltid 3G, og eg bur ca 2 timar vekke frå 4G dekning.

 

Kvar person har si meining, men å seie at 16GB er MER en nok, vil ikkje vere tilfellet for alle som nyttar lagringsplassen på telefonen.

Lenke til kommentar

Både av skrivemåten og det latterlige forsøket på argumentasjon, er det klart hvor liten saltklype man bør ta dine utsagn med.

 

"Jeg vedder på at jeg har vertfall 10 ganger mer musikk en deg.. og har 0 av dem på mobilen og kan høre på dem når e vill.. uten eller med nettverk tilgjengelig."

Ja, akkurat: SÅ derfor bør alle andre også ha musikken på noe annet enn mobilen, og dra med se en enhet til? Fantastisk...

 

"16Gb er jo mye. 32GB? jaja.. mye tull der du ikke trenger, tru meg" Ja, selvfølgelig skal vi to deg. Hvorfor sulle vi heller tro fyren hvis data det faktisk er snakk om, han vet sikkert ikke best.

 

"Men for all del.. bruk tlfnen som dere vill. Men 16GB er MER en nok." Selvølgeli er det ikke det, ditt brødhue, hvos noens bruk medfører at de faktisk trenger mer enn 16GB.

 

"Film på en 4.7" skjerm er jo idioti.. greit visst det er 6-10"+ for da kan du vertfall se hva du ser på. INGEN vits å ha store filmer på en liten tlfn" Personlig synes jeg det er idioti med film på noe mindre enn 100" lerret. Hvem er det som ser på sånn drit liksom? Hahahahaha! Hvis du er SÅ tett at du ikke klarer å forst at man kopierer over de filmene og seriene man vil se på telefonen på reise, og at man helst vil slippe å konvertere dem, og ikke minst at man faktisk ØNSKER 720p på mane av dagens mobiler med 720p-skjerm, da tror jeg ikke det er mye håp for deg, gitt

 

Jeg står forsatt på det jeg skrev. Jeg har 7 andre venner som har mulighet tiøl å bruke SD-kort, ingen av dem bruker det. som e sa, vi er blitt bortskjemte så det holder.

 

16Gb er mer enn nok, og det vet ver og en hvermann.

 

Musikken din ga ikke menining.. "Ja, akkurat: SÅ derfor bør alle andre også ha musikken på noe annet enn mobilen, og dra med se en enhet til? Fantastisk" jeg snakker forsatt om samme enhet..

 

Samma det. Folk som trenger mer burde virkelig lære seg å bruke tlfn bedre.

 

 

Akkurat som med dataen.. har 1TB på systemet har aldri vært under 700gb.. viser seg jo hvor godt e kan bruke mitt system ;)

 

Har 11 Spill installert fra 2010-2012, har noen serier, har store programmer som photoshop suite osv:P Handler bare om åssen man bruker plassen ;)

 

"Hahahahaha! Hvis du er SÅ tett at du ikke klarer å forst at man kopierer over de filmene og seriene man vil se på telefonen på reise, og at man helst vil slippe å konvertere dem, og ikke minst at man faktisk ØNSKER 720p på mane av dagens mobiler med 720p-skjerm, da tror jeg ikke det er mye håp for deg, gitt"

 

Trukke det er mye håp for deg visst du ikke vet åssen man konventerer korrekt, og få samme kvalitet med nesten halvparten av strlsn ;)

 

men ja alle har sine krav, men for en hvermann er 16GB MYE mer enn han trenger og mer enn nok.

 

Skal du ha mer så kjøper du heller en tlfn som har sykt kamera, stor skjerm (6"+) osv som det faktisk er verdt å ha så mye tull på en tln.

 

Men ja.. alle har sike bruksområder.. men 16gb skal være nokk til alle og enhver mann. Trenger man mer, kjøper man en modell med SDkort, og det erke alltid et pluss.. den moddeln kan fort bli dårligere ;)

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

Ein av grunnene til at valget blei Note II er faktisk at eg har tenkt at den kan erstatte datamaskinen på helgeturar. Eg kan sjå film på bussen, flyet og tog. Eg kan og surfe på trådlaust nett på hotell dersom eg bur vekke, og ja, selvfølgeleg nyttar eg både dei 25GB eg har i SkyDrive, og dei 50GB eg får i DropBox, men dette vil ikkje kunne erstatte ein fysisk lagringsplasspå telefonen for min del. Eg har ikkje ubegrensa data, heller ikkje alltid 3G, og eg bur ca 2 timar vekke frå 4G dekning.

 

Kvar person har si meining, men å seie at 16GB er MER en nok, vil ikkje vere tilfellet for alle som nyttar lagringsplassen på telefonen.

 

"Kvar person har si meining, men å seie at 16GB er MER en nok, vil ikkje vere tilfellet for alle som nyttar lagringsplassen på telefonen."

 

Utnytter tlfn min så det holder jeg:) 16GB er for mye for meg, kunne klart meg fint med 8GB. All musikken min tar 0 plass, kanskje er jeg heldig tar den 200mb, da er det snakk om mange tusen sanger i bra kvalitet. Jeg ser film på netflix fordi jeg bor i byen, ganske enkelt :) Spilla mine tar maks 2GB da har jeg de jeg elsker, inkludert GTA VC.

 

Men jeg sa forsatt at det er et + og ha muligheten, men trenger ikke alltids å bruke den:P

Lenke til kommentar

16Gb er mer enn nok, og det vet ver og en hvermann.

Ignorante idiot.

 

Musikken din ga ikke menining.. "Ja, akkurat: SÅ derfor bør alle andre også ha musikken på noe annet enn mobilen, og dra med se en enhet til? Fantastisk" jeg snakker forsatt om samme enhet..
DU snakker selvfølgelig ikke om samme enhet. DU sier du har "0" av msikken på telefonen, og fortsatt kan høre på den når og hvor du vil, uten nettverk tilgjengelig. Enten lyver du, eller så har du med deg en dings til, for flere alternatver finnes ikke. Var det noen som var uklart da?

 

Samma det. Folk som trenger mer burde virkelig lære seg å bruke tlfn bedre.
Du burde lære deg å tenke. Ikke are bedre. Men i det hele tatt.

 

Akkurat som med dataen.. har 1TB på systemet har aldri vært under 700gb.. viser seg jo hvor godt e kan bruke mitt system ;)
Sier vel heller noe om at du ikke evner å kjøpe etter behov...

 

Har 11 Spill installert fra 2010-2012, har noen serier, har store programmer som photoshop suite osv:P Handler bare om åssen man bruker plassen ;)
fantastisk interessant! La meg gjette: i 2010 fylte du 10 år og begynte å få lommepenger så du kune kjøpe spill?

 

"Hahahahaha! Hvis du er SÅ tett at du ikke klarer å forst at man kopierer over de filmene og seriene man vil se på telefonen på reise, og at man helst vil slippe å konvertere dem, og ikke minst at man faktisk ØNSKER 720p på mane av dagens mobiler med 720p-skjerm, da tror jeg ikke det er mye håp for deg, gitt"

 

Trukke det er mye håp for deg visst du ikke vet åssen man konventerer korrekt, og få samme kvalitet med nesten halvparten av strlsn ;)

Anbefaler deg å lese det jeg skrev en gang ti. Eller kan du ikke det heller? Stikkord: "helst vil slippe å konvertere dem", "ØSKER 720p på en mobil med 720p.skjerm"

 

Maken til trangsynt, ignorant, selvgod idiot... Hint: Folk vet bedre selv hva de trenger, enn du gjør.

 

her skal du få noen enkle fakta:

1: Minnekortleser i telefonen koster et pa kroner i produksjonskostnader. Maks.2

2: Minnekortleser tar svært liten plass en telefon. De minste OG de tynneste smartmobilene har minnekortplass.

3: Der er dermed ingen gode grunner fo å droppe minnekortstøtte, og derfor alle mulig grunn til å inkludere det.

Lenke til kommentar

Ignorante idiot.

 

DU snakker selvfølgelig ikke om samme enhet. DU sier du har "0" av msikken på telefonen, og fortsatt kan høre på den når og hvor du vil, uten nettverk tilgjengelig. Enten lyver du, eller så har du med deg en dings til, for flere alternatver finnes ikke. Var det noen som var uklart da?

 

Du burde lære deg å tenke. Ikke are bedre. Men i det hele tatt.

 

Sier vel heller noe om at du ikke evner å kjøpe etter behov...

 

fantastisk interessant! La meg gjette: i 2010 fylte du 10 år og begynte å få lommepenger så du kune kjøpe spill?

 

Anbefaler deg å lese det jeg skrev en gang ti. Eller kan du ikke det heller? Stikkord: "helst vil slippe å konvertere dem", "ØSKER 720p på en mobil med 720p.skjerm"

 

Maken til trangsynt, ignorant, selvgod idiot... Hint: Folk vet bedre selv hva de trenger, enn du gjør.

 

her skal du få noen enkle fakta:

1: Minnekortleser i telefonen koster et pa kroner i produksjonskostnader. Maks.2

2: Minnekortleser tar svært liten plass en telefon. De minste OG de tynneste smartmobilene har minnekortplass.

3: Der er dermed ingen gode grunner fo å droppe minnekortstøtte, og derfor alle mulig grunn til å inkludere det.

 

"DU snakker selvfølgelig ikke om samme enhet. DU sier du har "0" av msikken på telefonen, og fortsatt kan høre på den når og hvor du vil, uten nettverk tilgjengelig. Enten lyver du, eller så har du med deg en dings til, for flere alternatver finnes ikke. Var det noen som var uklart da?"......

 

serr? Noen gang hørt om spotify offline ??

 

"Så fantastisk interessant! La meg gjette: i 2010 fylte du 10 år og begynte å få lommepenger så du kune kjøpe spill?"

 

Jeg er 22, og jeg vet bedre enn å kalle folk ting uten en grunn. Bruk hodet.

 

"her skal du få noen enkle fakta:

1: Minnekortleser i telefonen koster et pa kroner i produksjonskostnader. Maks.2

2: Minnekortleser tar svært liten plass en telefon. De minste OG de tynneste smartmobilene har minnekortplass.

3: Der er dermed ingen gode grunner for å droppe minnekortstøtte, og derfor alle mulig grunn til å inkludere det."

 

Sa aldri at det var et minus og inkuldere det.. men det er forsatt ikke en must.. men er et + og ha det for noen ja. Det skrev jeg hele tiden.

 

"Anbefaler deg å lese det jeg skrev en gang ti. Eller kan du ikke det heller? Stikkord: "helst vil slippe å konvertere dem", "ØSKER 720p på en mobil med 720p.skjerm""

 

Dette er bare slapphet. Det er selvfølgelig bra for en som ikke kan en dritt om tlfn og data. Men kan du det, så er dette bare en bra ting.

 

"Ignorante idiot."

 

Så fordi jeg kan bruke min tlfn bedre er jeg ignorant? Dette ga ikke mye mening spør du meg.

 

ENESTE plusset med å ha dataen din på et minnekort er visst tlfn går 100% i stykker og du vill gjerne ha det som er på tlfnen.. Men jeg har en løsning for det au.. Lagrer tingene mine på dropbox og i en sky :)

 

Men e gidderke å skrive mer enn dette. Jeg vet at det ikke er en must med et minnekort, man klarer seg fint uten. Men ja.. er et + og ha muligheter, for di som absolutt må bruke det.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...