Gå til innhold

Er eier av en Canon Mp640 multifunksjonsskriver, men lurer på å oppgradere.


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en Canon MP640 het for noen år siden. Den har forsåvidt både skrevet gansé

ke grei inntil den siste tiden. For det første har blekkpatronene satt i ganh å gå ut med minimalt bruk. Jeg skjønner selvsagt det er vanskelig å knekke problem med uendelige blekkpratoner hvertfall hvis man skal tjenr penger som printerprodusent. Har sett dokumentarer på tv opp planlagt avvikling fra produsentenes side.. konspirasjonsteroer. :-P

 

Uansett: kan noen 2013 anbefale en blekkskriver som er litt mere gnien på blekket når den ikke blir brukt spesielt ofte. Om den kunne lukke blekkpatronene mellom hver gang hadde vært perfekt.

 

Kan noen anbefele en mulifunksjonsskriver som skriver bra, scanner brs og samtidig tar godt vare blekket?

 

Hva må man betale for en billig fargelaser som skriver photoutskrifter i ok kvsllitet og hvor billige blir slike utskrifter?m

 

 

Ida, Sander og Mats

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Har samme printer selv og har brukt den i over 3 år, bruker lite blekk inforhold til andre printere. Har en hp laserjet 100 som også blir brukt. Du må nok regne med å betale 2500 og oppover for en laserprinter. Mye å velge mellom, men jeg holder på Canon og hp printere.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner til problemet ditt og har selv hatt MG8150 som er en multiskriver fra Canon og denne sluker også blekk i forhold til den jeg har nå.

 

Tror ikke du finner noen skriver som er nevneverdig mer "gnien" på blekket, men du du finner skrivere som har større blekkpatroner som varer vesentlig lenger. Men disse er også dyrere, men i forhold til pris så får du mer blekk for pengene ved å kjøpe en dyrere skriver.

 

Den jeg har nå er en Canon Pixma Pro-1 og denne har blekkpatroner som rommer 36ml og disse er ca. 4x så store som de som sitter i såkalte "vanlige" skrivere. Visnakker da altså om ca. 4x mer innhold og kun en dobling av pris pr. patron.

 

Men denne skriveren koster også ca. 7.000,- men da følger det også med fulle blekkpatroner og disse varer leeeenge.

 

Men når patronene først er tomme og du skal kjøpe deg 12stk. nye, så må du ut med ca.2.500,-.

Koster mer i innkjøp, men er mer økonomisk i lengden, avhengig av hvor mye du skriver ut.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner til problemet ditt og har selv hatt MG8150 som er en multiskriver fra Canon og denne sluker også blekk i forhold til den jeg har nå.

 

Tror ikke du finner noen skriver som er nevneverdig mer "gnien" på blekket, men du du finner skrivere som har større blekkpatroner som varer vesentlig lenger. Men disse er også dyrere, men i forhold til pris så får du mer blekk for pengene ved å kjøpe en dyrere skriver.

 

Den jeg har nå er en Canon Pixma Pro-1 og denne har blekkpatroner som rommer 36ml og disse er ca. 4x så store som de som sitter i såkalte "vanlige" skrivere. Visnakker da altså om ca. 4x mer innhold og kun en dobling av pris pr. patron.

 

Men denne skriveren koster også ca. 7.000,- men da følger det også med fulle blekkpatroner og disse varer leeeenge.

 

Men når patronene først er tomme og du skal kjøpe deg 12stk. nye, så må du ut med ca.2.500,-.

Koster mer i innkjøp, men er mer økonomisk i lengden, avhengig av hvor mye du skriver ut.

 

"Ok" kvalitet er vel litt overkill med Canon sitt flaggskip :p?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...