Gå til innhold

Ukens podkast: Spillåret 1992


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Final Fantasy V kom vel på tampen av 92, dog ikke oversatt før en god stund etter. Kongespill! Ellers likte jeg veldig godt Sierras klassikere the Dagger of Amon Ra og King's Quest VI - førstnevnte har absolutt svakheter, men er veldig sjarmerende!

 

Er selv kjempefan av FFV, men droppa å ta det med siden ingen i Europa eller USA hadde noe forhold til det i 1992

Lenke til kommentar

Vi satt klistret og spilte Fate of Atlantis ja, her var det samarbeid og herjing på høyt nivå (ihvertfall så mye som en 6,7 og 8 åring greidde å få til).

 

Alone in The Dark, var rimelig creepy for oss på den tiden. Vi kom heller aldri så langt i spillet, men gode minner er det likevel.

 

Wolfenstein 3D trenger ingen introduksjon, dette spillet var rett og slett awesomesause deluxe. Nazi-slakt, Robot-Hitler og herre!

 

Mario Kart på SNES, var helt konge i multiplayer. Titt og ofte kom det hissige foreldre og gav oss grei beskjed om å roe språkbruken....eller at vi nå fint kunne ta oss en tur ut i frisk luft :p

 

Sonic the Hedgehog 2 er helt klart det feteste Sonic spillet. Satt mye med dette hos søskenbarnet mitt, da han hadde Megadrive. Master System versjonen har jeg aldri testet, hadde denne maskinen selv.

 

Mortal Kombat var helt klart en guilty pleasure på den tiden, det var så brutalt og gale for oss små poder. Nå var det PC-versjonen hos en kompis vi spillte mest. Når jeg tenker meg om nå, så var det svært så ofte vi utsatte oss selv for voldspill hos denne karen her :p

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra episode og et fantastisk spillår! Kanskje et av årene jeg husker spes. godt ettersom jeg kjøpte SNES og fikk meg egen PC (etter at C64'en døde for andre gang.)

 

Spilte ikke Fate samme året, men kjøpte det i 93 etter å ha spilt DOTT. Åpnet virkelig øynene for spill fra LucasArts og Sierra, og de kommende årene spilte jeg det meste fra disse utgiverne. CD-ROM var noe fremtid for meg, for slikt kostet skjorta, men så fort jeg ble konfirmant fikk jeg nok funds til å oppgradere til "multimedia-pc" som det het så fint på den tiden:)

 

Ellers husker jeg godt at MK landet i arkadehallene. Brukte mye penger på dette og Street Fighter :)

LOL ang. MK-filmene; så alle disse for bare et par måneder siden :)

 

Ikke sikker på om Super Probotector (Contra 3) ble lansert i Europa i 92, men dette er et av spillene jeg spilte mest...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra episode og et fantastisk spillår! Kanskje et av årene jeg husker spes. godt ettersom jeg kjøpte SNES og fikk meg egen PC (etter at C64'en døde for andre gang.)Spilte ikke Fate samme året, men kjøpte det i 93 etter å ha spilt DOTT. Åpnet virkelig øynene for spill fra LucasArts og Sierra, og de kommende årene spilte jeg det meste fra disse utgiverne. CD-ROM var noe fremtid for meg, for slikt kostet skjorta, men så fort jeg ble konfirmant fikk jeg nok funds til å oppgradere til "multimedia-pc" som det het så fint på den tiden:)Ellers husker jeg godt at MK landet i arkadehallene. Brukte mye penger på dette og Street Fighter :)LOL ang. MK-filmene; så alle disse for bare et par måneder siden :)Ikke sikker på om Super Probotector (Contra 3) ble lansert i Europa i 92, men dette er et av spillene jeg spilte mest...

 

Den første MK-filmen har vel sin sjarm, den andre...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Indiana Jones and the Fate of Atlantis... evig klassiker!

Tror nok jeg må si at det er et av mine all-time favoritter i adventure-sjangeren, og sannynligvis det jeg har spilt gjennom flest ganger.

En solid #2 rett etter Grim Fandango som til tross for sitt noe knotete kontrollsystem (men man blir fort vandt til det) nok må sies å være min absolutte favoritt pga fantastisk historie, atmosfære og en del rett og slett geniale puzzles som man ikke finner maken til i noen andre adventure-spill.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...