Gå til innhold

Corsair H80 - Ulyd


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hatt nå en Corsair H80 kjøler i rundt 4 månder nå. Nå i det siste har jeg lagt merke til en ulyd som kommer etter oppstart (varer rundt 30-50 sekunder), lyden hørest ut som en pumpe som går "tom", å det er da jeg bjundte å tenke at dette kanskje kan være H80 pumpen som bjunder å gå men ikke får tak i noe kjøleveske, og etter en stund har den arbeidet nok til å få noe veske i pumpen slik prosessen starte sikkelig, å lyden forsvinner.

 

Ulyden er på en måte en svak "tomgangs lyd av en bil", litt vanskelig å forklare lyden.

 

Hørest dette logisk ut eller ? Noen andre som har lignende problem med en stasjonær maskin med H80 eller andre Corsair kjølinger?

 

Takker for all respons.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er kjøleren montert? Ideelt sett, ihvertfall som jeg kan tenke meg, bør radiatoren monteres høyere enn pumpen, og med portene pekende nedover.

 

Hvis lyden går over kort tid etter oppstart kan det tyde på at det kommer luftlommer inn i pumpen, som du selv antar. Hvis det er tilfellet og at det går over etter kort tid, bør det ikke være skadelig for pumpen, men du kan uansett prøve å flytte litt på saker og ting for å se om det bedrer seg.

Lenke til kommentar

Hvordan er kjøleren montert? Ideelt sett, ihvertfall som jeg kan tenke meg, bør radiatoren monteres høyere enn pumpen, og med portene pekende nedover.

 

Hvis lyden går over kort tid etter oppstart kan det tyde på at det kommer luftlommer inn i pumpen, som du selv antar. Hvis det er tilfellet og at det går over etter kort tid, bør det ikke være skadelig for pumpen, men du kan uansett prøve å flytte litt på saker og ting for å se om det bedrer seg.

Ideelt ser jeg også for meg det, å det er faktisk sånn det er montert. Men jeg vil da tro det av visst det har kommet luftbobler inn i systemet på det, er det reklamasjon for det er en produkt feil. Produktet skal vell være ut luftet å være maks oppfylt med kjøleveske? Er vertfall det jeg vil tro.

Lenke til kommentar

Ideelt ser jeg også for meg det, å det er faktisk sånn det er montert. Men jeg vil da tro det av visst det har kommet luftbobler inn i systemet på det, er det reklamasjon for det er en produkt feil. Produktet skal vell være ut luftet å være maks oppfylt med kjøleveske? Er vertfall det jeg vil tro.

Ingen lukket vannkjøling kommer uten litt luft i seg. Dett er en av flere grunner til at slik kjøling ikke egentlig er så god som man skulle tro.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har også H80, min riktignok cirka 14 måneder, men jeg har også lagt merke til en ulyd i systemet. Den beste måten jeg kan forklare det på er et lite klikk, som i en boble som sprekker, cirka 75 i minuttet. Jeg har hatt denne ulyden en stund, jeg tror helt fra siden jeg monterte det for over et år siden, men siden den ikke plager meg spesielt, og kjølingen fungerer feilfritt, så har jeg latt den være.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...