Gå til innhold

Sniktitt: HBO Nordic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm. Synes desginet til HBO ser veldig mye bedre ut enn Netflix. En ting jeg ikke likte var at man må trykke seg inn på hver bokstav for å se hvilke filmer som er tilgjengelig, virker litt tungvint spør du meg.. Og selefølgelig dumt at film utvalget er så dårlig som dere beskriver, men blir spennende å følle med hvordan det utvikler seg etterhvert :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kommer helt seriøst til å slutte å lese nyheter der streaming blir erstattet av strømming, just saying!

 

Sincerely

A concerned citizen

Tror dessverre det toget er kjørt... Jeg ser det så ofte at jeg har sluttet å irritere meg.

Språk er i stadig utvikling, og det er bruken som definerer denne utviklingen. Mer bruk av ordet strømming og presto: det heter strømming. Stavekontroll klager ikke engang.

 

On topic:

HBO Nordic skal testes så snart jeg får mulighet. I første omgang tror jeg det blir en måned, med mindre prisen er latterlig i forhold til 12 mnd. Har fortsatt troen, selv om det optimale selvsagt hadde vært den utopiske alt-i-ett løsningen som selvsagt ikke lar seg gjøre pga rettigheter.

 

Om ikke annet er det utrolig positivt for oss forbrukere at det blir flere løsninger for streaming (jepp, streaming) inn i de mange stuer, som igjen tvinger frem bedre produkter fra konkurrerende parter. Også de eksisterende, som NRK, TV2 m.fler.

 

Hm. Synes desginet til HBO ser veldig mye bedre ut enn Netflix. En ting jeg ikke likte var at man må trykke seg inn på hver bokstav for å se hvilke filmer som er tilgjengelig, virker litt tungvint spør du meg.. Og selefølgelig dumt at film utvalget er så dårlig som dere beskriver, men blir spennende å følle med hvordan det utvikler seg etterhvert :)

Er det en ting jeg savner i Netflix så er det en enklere måte å navigere seg rundt på. Søk er fullstendig nytteløst når man ikke selv vet hva man skal ha... Og forslagene basert på hva jeg har satt på til ungene hjelper meg lite lørdags kveld. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg kommer helt seriøst til å slutte å lese nyheter der streaming blir erstattet av strømming, just saying!

 

Sincerely

A concerned citizen

 

Hehe, det er vel et bra tegn om dette er en bekymring som medfører boikott. Da har man det vel i bunn og grunn ganske fint i livet :wee:

 

Nå høres "strømming" ganske teit ut, men det samme syntes jeg om "streaming" - minner om folkene fra The Julekalender når det blir en slik norwenglish-sammensetning.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg kommer helt seriøst til å slutte å lese nyheter der streaming blir erstattet av strømming, just saying! Sincerely A concerned citizen

 

Det som er enda verre, synes jeg, er " skjermdump". Makan til retardert ord skal man lete lenge etter!

 

"Vi tok en skjermdump for å illustrere"- Made my day :p

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dere manglet div relevant info vs Netflix. F.eks..Husker den hvor du var hvis du lukker nettleseren? Har den en liste over hva du har sett på og eventuelle anbefalinger til andre ting som ligner? Har den en liste over nyheter som kommer / har kommet? ..Scaler den bildet NED om f.eks romkameraten din begynner å bruke linja dere deler for det den takler? Hvorfor vet dere ikke prisen på 1mnd abonnement, får ikke samsung folka tilgang på det med en gang? Burde jo stå et sted? Kan man lage egne spillelister for ting man vil se?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kommer helt seriøst til å slutte å lese nyheter der streaming blir erstattet av strømming, just saying!

 

Kan du forklare hvorfor du synes strømming er et mye dårligere ord enn streaming?

 

Altså: Hvis strømming er så dustete på norsk, hvorfor er ikke streaming dustete på engelsk? Eller mener du bare at ting som er dustete på engelsk blir kult på norsk, fordi vi forstår jo uansett ikke engelsk, og norsk er dustete i seg selv?

 

Det som er enda verre, synes jeg, er " skjermdump". Makan til retardert ord skal man lete lenge etter!

 

"Vi tok en skjermdump for å illustrere"- Made my day :p

 

Skjermskudd er litt kulere, ja.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er det en ting jeg savner i Netflix så er det en enklere måte å navigere seg rundt på. Søk er fullstendig nytteløst når man ikke selv vet hva man skal ha... Og forslagene basert på hva jeg har satt på til ungene hjelper meg lite lørdags kveld. :)

 

Er enig i at det ikke er det beste systemet å navigere seg rundt på, men det er langt bedre enn det er på HBO sånn som denne artikkelen beskriver det, føler jeg ihvertfall. Forslagene Netflix foreslår til meg utifra hva jeg har sett tidligere er jeg faktisk veldig fornøyd med, mulig systemet deres er dårligere når det kommer til barnefilmer :)

Lenke til kommentar

Jeg kommer helt seriøst til å slutte å lese nyheter der streaming blir erstattet av strømming, just saying! Sincerely A concerned citizen

 

Skru heller på AdBlock, jeg har det på helt til jeg finner en artikkel, da tar jeg det av helt til jeg irriterer meg over noe.. Generelt sett står den som oftest på hele tiden da...

Lenke til kommentar
Jeg kommer helt seriøst til å slutte å lese nyheter der streaming blir erstattet av strømming, just saying!
Kan du forklare hvorfor du synes strømming er et mye dårligere ord enn streaming?Altså: Hvis strømming er så dustete på norsk, hvorfor er ikke streaming dustete på engelsk? Eller mener du bare at ting som er dustete på engelsk blir kult på norsk, fordi vi forstår jo uansett ikke engelsk, og norsk er dustete i seg selv?
Det som er enda verre, synes jeg, er " skjermdump". Makan til retardert ord skal man lete lenge etter!"Vi tok en skjermdump for å illustrere"- Made my day :p
Skjermskudd er litt kulere, ja.

 

1: "Streaming" vet alle hva er, og det er i bruk nesten overalt... "Strømming", derimot, er en fisk. Rette sagt en type sild.

 

2. Streaming på engelsk ER streaming.. akkurat som bacon er bacon.

 

3. "SkjermBILDE" hadde da vel fungert helt fint.

 

 

Edit: Også var det litt OnTopic, da;

 

Holder meg fortsatt unna disse streamingtjenestene så lenge innholdet og kvaliteten er dårligere enn alternativet.

Endret av - Slaktarn -
  • Liker 3
Lenke til kommentar

1: "Streaming" vet alle hva er, og det er i bruk nesten overalt... "Strømming", derimot, er en fisk. Rette sagt en type sild.

 

homonymer er noe vi alltid må klare å leve med

 

2. Streaming på engelsk ER streaming.. akkurat som bacon er bacon.

 

streaming = to stream a stream

strømming = å strømme en strøm

 

Hvorfor det ene skal være veldig mye mer dustete enn det andre skjønner jeg ikke, og jeg tror fortsatt at det skyldes at utenlandske ord er kulere siden vi slipper å tenke så mye over hva de betyr, samt en solid dose jantelov over det norske språket.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Kommer nok til å prøve både HBO og netflix, men jeg må innrømme at jeg er skeptisk til HBO. Sperrer i hytt og pine, og stadige hindringer for betalende kunder. I tillegg kommer det tullet med Samsung-tver. En tjenste som fungerer på den måten kommer garantert med irriterende overraskelser på et senere tidspunkt, på et eller annet vis.

Netflix er derimot enkelt å forholde seg til, pluss at det virker som at de har en mer ydmyk holdning til kundene sine. HBO har definitvt tapt PR-krigen.

EDIT: Hvis ikke HBO hadde hatt så bra serier som dem har, så hadde det vært helt utenkelig å bli abonnent!

Endret av hardrock_ram
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...