Gå til innhold

Rar lyd i headset. Kun på en pc


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et problem. Jeg har et Turtle Beach P11 Headset. Men har et problem. Når jeg har den koblet til mora mi sin Mac, funker den fint. Samme på skolepcen og en bærbar pc jeg har. Men når jeg plugger den i gamer pcen min (selvbygd), skjer det noe rart.

 

Når jeg er på internett hører jeg en rar skurrelyd. Når jeg skifter side, blir skurrelyden litt høyere, før den går ned igjen. Men værre når jeg spiller.

 

Når jeg spiller f.eks CSS, og beveger på synsfeltet, blir skurringa høyere og lavere og lysere og mørkere. Samme på minecraft. ser jeg f.eks oppover mot himmelen, er lyden mørk, mens ser jeg nedover mot f.eks gress, blir den lys.

 

Noen forklaringer og/eller løsninger?

 

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aha, da er det ikke det interne lydkortet, da headsettet har eget lydkort. Det kan uansett fremdeles være elektrisk interferens. Er de andre headsettene også USB? - hvis ja, er ikke sikkert de er like følsomme for det.

 

Prøve en annen USB port på PCen? Det er ikke en fremme på kabinettet vel? disse er jo koblet til via ekstra kabel fra hovedkort... prøv i såfall på en av USB portene bak?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Det er garantert elektrisk interferens. Hadde samme problemet som deg. Da jeg brukte det samme headsettet på min skolepc, fikk jeg skurringen. Men det fikk jeg kun i fra en og samme stikkontakt. Med andre ord, da jeg dro ut ladderen fra PC'en, sluttet skurringen. Nå bruker jeg headsettet på en stasjonærpc på andre siden av rommet, og det er intet problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...