Gå til innhold

Anmeldelse: Baldur's Gate: Enhanced Edition (Android, iPad, Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De fleste gamere husker nok ett spesielt spill fra barndommen som gjorde at man ble hodestups forelsket i spillmediet. Jeg hadde spilt mye tidligere og var svært fascinert av spill generelt, men første gang jeg prøvde Baldur’s Gate fikk jeg bakoversveis. Det var som en hel verden av muligheter åpnet seg og jeg hadde aldri trodd at noe spill kunne åpne øynene mine på den måten. Baldur’s Gate er grunnen til at jeg har tilbakelagt tusenvis av timer i rollespill, og mitt inntrykk er at jeg deler denne opplevelsen med mange.

 

Ditt inntrykk medfører riktighet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg var også spent på om det klarte o lage denne remaken uten for mye klunder

 

dette blir ett kjøp for meg.

 

jeg har orginalen same icewind dale etc. men den uoffesiele hige res patchen gjør ting litt ustabilt, så en ny verson med høy høyere oppløsning tar jeg gjerne inn i varmen.

 

at detm har oppdatert regel sette til det samme som på toern er ikke noe dum ide venter bare på icewind dale 1/2 + exp med remake nå samt planetscape, er litt mer usikker på denne spirituelle oppfølgeren ble omtalt for litt seden

 

Blucoll

Lenke til kommentar

Ikke døm meg for hardt, men husker med glede da jeg kom inn i en krangel med Imoen pga jeg var så slem. Hun maste hele tiden om at jeg måtte bli snillere, men til slutt fikk hun nok og stakk av fra gruppen - til stor jubel fra Viconia. Frem til da hadde jeg ikke trodd det skulle være mulig, så man kan mildt sagt si jeg ble positivt overrasket. Jeg har mange bra minner fra Baldur's Gate, men akkurat den krangelen med Imoen er det som står aller høyest hos meg. Et sant mesterverk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en del teknisk kluss som de har innført, som ikke var der i utgangspunktet, det er trekk grunnlag for karakteren. På ipad fungerer det glimrende, auto pause funksjonen er som skapt for pad. Jeg syntes de lett kunne tatt ibruk en enklere multiplayer setup enn det de har gjort, det er også litt trekk. De har gjort om de gamle 3d videoene til noen som i min mening, ser enda verre ut..Og det syntes jeg faktisk er litt trekk der og, skal de bytte dem ut, gjør iallefall en bedre jobb..eller la dem være. Alt i alt ville jeg personlig gitt en 8,5 karakter på oppussingsjobben, som burde være det du gir karakter til sånn sett.

Lenke til kommentar

Så egentlig har dere bare anmeldt selve baldurs gate, og gitt litt beng i tilleggsfunmksjonene da baldurs gate er et såpass bra spill?

 

Jeg er jo enig i at baldurs gate lett forsvarer enn 10'er, men denne anmeldelsen blir litt tåpelig. Det virker som ekstra tillegget ikke kan være dårlig eller gi trekk, fordi hovedspillet er såpass bra.

 

Det er en hel HAU av problemer og skuffelser med EE i forhold til prisen. Jeg forstår ingenting.

Endret av Everket
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så egentlig har dere bare anmeldt selve baldurs gate, og gitt litt beng i tilleggsfunmksjonene da baldurs gate er et såpass bra spill?Jeg er jo enig i at baldurs gate lett forsvarer enn 10'er, men denne anmeldelsen blir litt tåpelig. Det virker som ekstra tillegget ikke kan være dårlig eller gi trekk, fordi hovedspillet er såpass bra.Det er en hel HAU av problemer og skuffelser med EE i forhold til prisen. Jeg forstår ingenting.

 

Hvilken skuffelser da?

Lenke til kommentar

Så egentlig har dere bare anmeldt selve baldurs gate, og gitt litt beng i tilleggsfunmksjonene da baldurs gate er et såpass bra spill?

 

Dette var den samme følelsen jeg satt med. Med en pris på 20 dollar og en perfekt karakter her på gamer.no vil jeg forvente mer enn ekstra innhold som "føles litt unødvendig" og høyere oppløsning.

 

Lenke til kommentar

Til dere som vurderer å bruke 20 dollars på dette; det finnes allerede community patches, tweaks, og widescreen mods til BG1, BG2, IWD, etc.

Disse er helt gratis.

 

Fixpack: http://sasha-altherin.webs.com/baldursgatefixpack.htm

Diverse: http://www.sorcerers.net/Games/BG/index_misc.php

Tweaks: http://forums.gibberlings3.net/index.php?app=downloads&showfile=693

Widescreen mod: http://forums.gibberlings3.net/index.php?app=downloads&showfile=896

BG2-motor for BG1: http://www.shsforums.net/files/file/54-baldurs-gate-trilogy-weidu-115/

Mer innhold: http://www.pocketplane.net/mambo/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=161&Itemid=114

Endret av Pejorative
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så Metal Gear HD collection (hvor de faktisk gjorde noe med spillet) får bare 9

Men dette får 10 av 10 for og vere det samme spillet med samme prisen som Metal Gear HD

 

Metal Gear HD er 5 spill i en pakke for 250 kr og 3 av spillene har kjempebra HD oppløsning.

 

Hvorfor anmeldte dere ikke FF 7 Pc lanseringen og , da hadde det og fått 10 av 10

Lenke til kommentar

Så Metal Gear HD collection (hvor de faktisk gjorde noe med spillet) får bare 9 Men dette får 10 av 10 for og vere det samme spillet med samme prisen som Metal Gear HDMetal Gear HD er 5 spill i en pakke for 250 kr og 3 av spillene har kjempebra HD oppløsning.Hvorfor anmeldte dere ikke FF 7 Pc lanseringen og , da hadde det og fått 10 av 10

 

"Hvorfor får ikke spill A karakter B, mens spill X får karakter Y?"

 

Trodde vi var ferdig med denne slags innlegg i 2007. Svaret er at de har andre meninger enn deg. Og hører du hva du sier i det hele tatt? Hvorfor får MGS Collection "bare" karakter 9? Er det virkelig noe å klage over?

 

Selv har jeg aldri skjønt hvorfor folk må ha andre nettsteder til å verifisere at spillet de liker er godt. Hvis MGS Collection er en tier for deg, så er jo det supert! Ser ingen grunn til å dra det inn i en samtale om Baldur's Gate.

 

Nå har du sikkert kjempelyst til å svare på dette, men for å holde diskusjonen der den bør være, fraråder jeg deg til å gjøre det. Ta det på PM i såfall.

 

On topic: Baldur's Gate er rett og slett et strålende spill. Spillet har selvfølgelig noen problemer. Noen har vært der før, og noen har kommet med den nye utgaven. Nå er jeg av den oppfatning at man ikke skal bryte ned spill og gi de karakterer stykkvis, som mange store sider gjør.

 

BG ville nok aldri fått toppkarakter på GT eller Gamespot, for det kunne jo aldri fått full pott på alle områder. Det handler om å ta spillet som helhet, og dømme det ut i fra opplevelsen du sitter igjen med. Alt annet bare svekker spillmediet rent kunstnerisk, mener nå jeg hvertfall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Så Metal Gear HD collection (hvor de faktisk gjorde noe med spillet) får bare 9 Men dette får 10 av 10 for og vere det samme spillet med samme prisen som Metal Gear HDMetal Gear HD er 5 spill i en pakke for 250 kr og 3 av spillene har kjempebra HD oppløsning.Hvorfor anmeldte dere ikke FF 7 Pc lanseringen og , da hadde det og fått 10 av 10
"Hvorfor får ikke spill A karakter B, mens spill X får karakter Y?"Trodde vi var ferdig med denne slags innlegg i 2007. Svaret er at de har andre meninger enn deg. Og hører du hva du sier i det hele tatt? Hvorfor får MGS Collection "bare" karakter 9? Er det virkelig noe å klage over?Selv har jeg aldri skjønt hvorfor folk må ha andre nettsteder til å verifisere at spillet de liker er godt. Hvis MGS Collection er en tier for deg, så er jo det supert! Ser ingen grunn til å dra det inn i en samtale om Baldur's Gate.Nå har du sikkert kjempelyst til å svare på dette, men for å holde diskusjonen der den bør være, fraråder jeg deg til å gjøre det. Ta det på PM i såfall.

Arrogant vi var i dag?

 

Visst du ikke ville at jeg skulle svare hvorfor svarer du til meg da?

 

Du har tatt kommentaren min helt feil. jeg snakker om pris og innhold, Baldurs Gate ny versjonen har nesten ingenting nytt og 200 er mye og kreve.

 

Mens Metal Gear HD har 3 spill i veldig bra Hd oppløsning og lagt til alle spesial utgavene av spillene som Substance Subsistance Etc, og alt for samme prisen som Baldurs gate.

 

Så han anmelder rett og slett det gamle spillet. og jeg er ikke den eneste som mener det.

Endret av Realzi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Arrogant vi var i dag?

 

Visst du ikke ville at jeg skulle svare hvorfor svarer du til meg da?

 

Du har tatt kommentaren min helt feil. jeg snakker om pris og innhold, Baldurs Gate ny versjonen har nesten ingenting nytt og 200 er mye og kreve.

 

Mens Metal Gear HD har 3 spill i veldig bra Hd oppløsning og lagt til alle spesial utgavene av spillene som Substance Subsistance Etc.

 

Så han anmelder rett og slett det gamle spillet. og jeg er ikke den eneste som mener det.

 

Riktig. Og det er relevant fordi?

Lenke til kommentar

Så Metal Gear HD collection (hvor de faktisk gjorde noe med spillet) får bare 9 Men dette får 10 av 10 for og vere det samme spillet med samme prisen som Metal Gear HDMetal Gear HD er 5 spill i en pakke for 250 kr og 3 av spillene har kjempebra HD oppløsning.Hvorfor anmeldte dere ikke FF 7 Pc lanseringen og , da hadde det og fått 10 av 10

 

Blås i karakterene, er bare noe mediene liker å bruke for å skape mer blest.. Mediene liker å oppføre seg som noen fjortisser fortsatt. Fakta og inntrykk er alt man trenger hvis man er usikker.

Endret av Mwotm
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...