Gå til innhold

? Ubuntu er spion-programvare


Anbefalte innlegg

Det er en grunn til at Linux har ca 2 % markedandel i verden.

Tror jeg aldri har lest så mange bortforklaringer på hvorfor.

Et av de tåpeligste jeg har hørt er at de ikke kommer med maskiner der Linux er ferdig installert.

 

Hvis du ikke innser at Windows sin store markedsandel i stor grad er på grunn av det faktum at det kommer forhåndsinstallert på tilnærmet alle PC'er, da tør jeg påstå at du både er ignorant og kunnskapsløs.. De fleste brukere har liten formening om hvilket operativsystem som kjører, og de aller færreste bytter ut OS'et maskinen kommer med. Der har du "bortforklaringen" min.. Jeg påstår ikke at Windows er så dårlig, men jeg mener likevel at den høye markedandelen ikke skyldes at det er så fryktelig bra heller.

 

Historien har vist, og spesielt innenfor IKT, at det mest populære produktet ikke alltid er det beste..

Endret av Untouchab1e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

engang klarer å følge instrukser på nett, hvorfor kan de ikke bare bruke windows eller osx so er ment til å være bruker vennlige for personer med null datakompetanse.

Er vel strengt tatt det som er meningen med Linux Ubuntu? For folk som ikke har all verden av kunnskap, skal klare seg fint på egenhånd.

Lenke til kommentar

For en som ikke er inne i Linux-verden og vet nøyaktig hvor og hva han skal gjøre, så fortoner leting av relevant og nøyaktig info på nettet som om man ringer en stor statlig organisasjon der man hele tiden blir satt videre til en annen. Det er et slit uten like og de fleste svare med at det er bare å søke på nettet.

Bare hvis du er selvpinende og ikke vil be om hjelp. GNU/Linux delen av forumet her er en god plass å be om hjelp, og jeg har aldri sett deg der, så har du i det hele tatt forsøkt?

Det er en grunn til at Linux har ca 2 % markedandel i verden.

Tror jeg aldri har lest så mange bortforklaringer på hvorfor.

Et av de tåpeligste jeg har hørt er at de ikke kommer med maskiner der Linux er ferdig installert.

Dette er faktum. Nett pc'ene solgte i bøtter og spann med linux selv etter at XP ble relansert gratis på dem (Vista kunne ikke konkurrere). Det verserte tall som tydet på at omlag en tredjedel av kjøperne valgte linux over windows på samme maskin.
Lenke til kommentar

Ja, jag kan förstå att informationen kan missbrukas, men om det ger fördelar för dig som individ så kanske det inte är helt fel trots allt?

Jag håller med om att det borde vara opt-in, men om man exempelvis jämför med Googles tjänster (GMail, Google Drive/Apps, Youtube, Synkroniserade inställningar & bokmärken i Chrome, Google Print, etc.) så kan ju informationen faktiskt nyttjas till din fördel. D.v.s. fördelarna är fler än nackdelarna. Jag ser hellre att jag får förslag på Muppet Show och Pink Floyd automatiskt när jag kollar på Youtubes hemsida, än att jag blir presenterad med videor med Justin Bieber eller liknande.

 

Eller?

 

Jeg har ennå til gode å se en eneste reklame som gir meg som bruker en fordel. Reklame er til for ett eneste formål og det er å tjene penger for selskapet bak reklamen. Dette med at vi brukere skal få en bedre opplevelse av innhold er noe sprøyt servert a kapital kreftene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Joda, det kan du godt. Dersom du har gode alternativer er jeg sikker på at Canonical er interessert i å lytte.

 

Nå er vel det strengt tatt ikke min jobb å finne inntektskilder til det som vel er det mest populære open-source OS'et på markedet, men de kunne jo alltids tatt betalt.

 

Om de ikke klarer å levere ett produkt som kan konkurrere uten å bygge inn "spy-ware" så er vel det ett rimelig hardt skudd i baugen gratis open-source programmer er det ikke?

 

Ellers så kunne de vel alltids ha kopiert søkefunksjonene i Windows 8, hvor du faktisk kan velge hvor du vil søke på en rask og effektiv måte og latt Amazon være "pre-installed bloatware" der, og kanskje låse den "på topp".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...