Gå til innhold

God bassamp?- Den skal for det meste brukes til øving med band, men kanskje også til små konserter.


AloBeger

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har bestemt meg for å anskaffe meg en bassforsterker.

 

Den skal for det meste brukes til øving med band, men kanskje også til små konserter.

 

Vet heller ikke om jeg ønsker meg en combo eller om jeg skal kjøpe en liten stack...

 

 

For det meste spiller jeg musikk i likhet med Blink-182, Sum 41, Green Day osv, og jeg eier en Fender P-bass med Seymour Duncan Quarter Pound pickuper i. :)

 

 

Har titta en del på Ampeg forsterkere, men de store er som regel veldig dyre, men klarte å finne en topp de kalte "B-1RE" som ikke var så dyr. Den har fått mye gode anmeldelser på nett, og det er grunnen til at den ligger øverst på lista akkurat nå.

 

 

Her kommer en liste over diverse forsterkere jeg har tittet på:

 

Ampeg B-1RE + 410 Ampeg kabinett.

Ampeg BA115HP

Fender Rumble 350

Fender Rumble 350 Head + 410 Fender kabinett

 

 

Hadde vært fint om noen kunne gitt meg noen tips! :)

Og det trenger ikke være noe fra lista mi, om noen vet om noe bedre, men der har dere i alle fall ca prisen jeg ønsker å ligge på. :D

 

 

 

 

Takker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HeyHey! :) jeg spiller den samme musikken og en veldig fin stack jeg vurdere å skaffe meg selv er Ashdown Mag 300H Topp+Ashdown 410 kabinett, ettersom den ikke koster for mye og skal ha veldig fin lyd :grin:http://www.sound1.co...Produkt_ID=6148

 

Titter en del på Ashdown nå, men det eneste jeg er redd for er at det skal låte for "grøtete" liksom. Har nemlig testa en Ashdown bassamp før, og den var veldig mørk og gromsete for min smak... Men i følge de videoene jeg så på Youtube, så virker jo dette som en god amp! Og jeg klarte jo til slutt å få stilt den mer eller mindre som jeg ville (mye treble, mids og lite bass) :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...