Gå til innhold

Guild Wars 2-utgiveren har sagt opp «flere» ansatte (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde Guild Wars 2, og var ikke direkte imponert. Jeg er så lei anmeldere som bare skal se det positive i nylanserte onlinespill, og gi dem en karakter langt over hva det fortjener. Om GW2 virkelig var et 9/10 spill ville det ikke hatt økonomiske problemer.

 

Det samme kan man si om SWToR, elendig spill som allikavel fikk gode reviews.

Endret av Kron
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er ikke GW2 som har hatt økonomiske problemer, men NCSoft. Og Som det står så kom rapporten om dette tapet ut i sommer, mens GW2 ble lansert nærmere høsten.

Nå må man jo gjerne lese hele reviewen og ikke bare karakteren anmeldern gir. Som for eks vil jeg si at SWTOR har en utrolig bra story mode, alt annet er så som så. Men et dårlig spill er det derimot ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@kron

Guild Wars 2 hadde veldig bra leveling både med det meste av storylinen (selv om det var noen bob bob øyeblikk her og der) og sonene, der det faller bak er når det kommer til endgame.

De hadde ikke et felles token system så du måtte se fram til hva 60+ dungeon runs av samme instance for et sett med gear som kun da gikk på utseeende, så er det bare ginding og grinding, anet topper det av med å sette et cap på grindingen sånn at grinden varer lengre (makes sence?).

 

Men on topic, det er jo ikke arenanet som kutter i staben sin men publisereren ncsoft så trenger vel ikke direkte å ha gw2 med i tittelen?

Regner med om at ncsoft får fikset en na/eu versjon av blade and soul snart så tjener de fort inn det underskuddet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg prøvde Guild Wars 2, og var ikke direkte imponert. Jeg er så lei anmeldere som bare skal se det positive i nylanserte onlinespill, og gi dem en karakter langt over hva det fortjener. Om GW2 virkelig var et 9/10 spill ville det ikke hatt økonomiske problemer.

 

Det samme kan man si om SWToR, elendig spill som allikavel fikk gode reviews.

 

Spillet har da solgt bra(2 millioner på 2 uker), men GW2 har jo ingen månedspris som gir selskapet mer langvarig inntekt, helt ærlig skjønner jeg ikke at de kan tjene mye på dette i lengden.

 

Mitt inntrykk er at jeg nesten er overrasket at folk gidder å lage MMO's i det hele tatt, det virker som en jævlig risky vei å gå med mindre man heter Blizzard..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Detta var et spill som var morsomt i starten, men det gikk fort over. Når man innser at alt som er "nytt" bare er samme pakka, skjult i annen forpakning, er det ingenting som holder spillere igjen, og heller ingen grunn til å legge mer energi og penger i spillet.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Spillet har da solgt bra(2 millioner på 2 uker), men GW2 har jo ingen månedspris som gir selskapet mer langvarig inntekt, helt ærlig skjønner jeg ikke at de kan tjene mye på dette i lengden.

Dette blir naturligvis kun spekulasjon, men siden ANet ikke er kjent for bra kundesupport når noe faktisk går galt så kan det feks tyde på at de sparer inn betydelige mengder penger på at de ikke har en hær med GMs slik feks WoW har. Selve driften av feks WoW tror jeg ikke koster stort.

 

Så har ANet også planer om expansions til GW2, så de drar vel inn penger på denne måten. For ikke å snakke om mikrotransaksjoner som blir mer og mer aktuelt nå som gullinflasjonen gjør det lite lukrativt å bytte in-game gull mot såkalte "gems".

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar

GW2 er et fantastisk spill og har en herlig spillmotor til forskjell ifra f.eks SWTOR som for alltid vil slite med den fordervede HERO Engine. Og F2P med blandingsmodell var riktig beslutning. Problemet med GW2 er mangel på ting å gjøre og gruppeinnhold. Folk er rett og slett ikke villige til å betale med ekte penger for innhold i spillet når det ikke er strengt tatt nødvendig, eller noen spesiell grunn til å gjøre det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...