Gå til innhold

Den store cocktail tråden


Anbefalte innlegg

Jeg søkte litt rundt her og klarte ikke finne en tråd dedikert til cocktails. Jeg tror det kunne blitt interresant å ha en tråd der alle samler sine favoritter. Kanskje prøve å unngå å nevne ting som alerede alle kjenner til, med mindre man gjør en vri?

 

Jeg kan begynne å komme med to av de jeg liker best.

 

Den første tror jeg ikke har noe spesielt navn, men hvis noen kjenner til den, er det bare å si ifra. Denne drinken passer perfekt til en varm dag og er veldig forfriskende og litt bitter med nok sitron i. Du begynner med å fylle ett longdrink glass med is. Så blander du sammen:

 

4cl Gin

7cl Sprite

1cl Schweppes Lemon

Noen få dråper sitronsaft.

Hvis du ønsker garnityr ser sitronskall veldig flott ut.

 

Ginen jeg liker best til denne er Bombay Sapphire, som mange sikkert kjenner til. Det er vanskelig og sette ord på hva jeg liker med denne ginen i forhold til andre, men god er den. Det er jo veldig vanlig og bruke sukkerfri sprite i drinker, men her liker jeg best å ha sukker i spriten.

 

Den neste jeg vil dele heter Madras. Denne er også veldig simpel og alt du trenger finnes på nærbutikken. Denne ser veldig flott ut i ett cocktail glass, men ett longdrink eller highball glass fungerer selvfølgelig like godt.Du begynner med å putte litt is i en shaker, så det du shaker i den blir kjølt godt ned. Så fyller du shakeren med:

 

4cl Vodka

6cl Tranbær juice

6cl Appelsin juice

 

Hell dette over i glasset med ett par isbiter, og skvis noen dråper lime over. Grenadine kan også være godt å tilsette hvis du vil ha en veldig "sunrise" look på den.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

Skulle nettopp til å starte en lignende tråd selv, men så fant jeg denne.

 

Dog ikke mye respons du har fått, så jeg prøver å få liv i denne tråden igjen.

 

Kom gjerne med tips og triks kjære hjemme-bartendere, og fortell hvilken cocktail du liker best.

 

Er selv litt ny i cocktail verden, da det for det meste har gått i "fylleblandinger" i all slags valører.

 

Denne tråden burde kunne være av interesse for de fleste som liker å nyte et glass alkohol i ny og ne. Tross alt ikke alle som er like glad i øl og hjemmebrent :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 år senere...

Hei dere.

 

Er det noen som vet oppskriften til drinken " Passionista"?

Finner ingen norsk oppskrift på nett men vet det er endel utesteder som serverer drinken.

Jeg vet det er med pasjonsfrukt og blank rom. håper noen kan hjelpe :)

 

 

 

post-433134-0-04665500-1488569674_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...