Gå til innhold

Star Citizen satte folkefinansieringsrekord (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper dette er on topic. Jeg har aldrig spillt Wing Commander og må ærlig innrømme at jeg har litt vanskelig for å få tak på hva slags spill dette egentlig er. Er enig i at skjermbildene er imponerende, men hva er det man egentlig gjør i spillet? Flyr romskip?

 

Kort sagt, ja.

 

Ut fra beskrivelsene jeg har sett av spillet kan vi nok forvente at dette blir en større, mer ambisiøs og mer realistisk versjon av Freelancer, fyrens forrige romspill. Dette betyr at du starter med et lite og begrenset lite skip som du kan bruke til hva du vil. Du kan bestemme deg for å ta en "tour of duty" i militæret og utføre oppdrag for disse, som stort sett vil gå ut på romkamp. Du kan fly til nærmeste romstasjon, fylle opp skipet ditt med handelsvarer, fly til et annet system og selge de for profitt. Du kan legge deg i bakhold og angripe andre spillere eller datastyrte skip for å stjele handelsvarene deres. Du kan utforske nye systemer, uvitende om hva du kommer til å finne. Du kan drive gruvedrift av asteroider. Du kan lande på en romstasjon, prate med folk i nærmeste bar, og kanskje finne et rykte om et eller annet du kan utforske.

 

Med andre ord, du har et romskip som du kan bruke til hva du vil. Tjen penger, og du kan bruke de til å kjøpe nye, bedre romskip som er bedre egnet til det du ønsker å fokusere på (men kanskje mindre egnet til andre ting). Team opp med andre spillere og gå sammen om å kjøpe et hangarskip. Det er temmelig fritt.

Endret av TiLT42
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blir dette litt som EvE online? Det spillet var for meg altfor tungrodd. Hadde jeg hatt tid, tror jeg det ville vært supergøy, men det var rett og slett for tidkrevende og for komplisert til at jeg hadde fått noe utbytte av det. Blir dette noe liknende, bare lettere tilgjengelig for de som ikke har tid til å spille 24/7 ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kort sagt, ja.

 

Ut fra beskrivelsene jeg har sett av spillet kan vi nok forvente at dette blir en større, mer ambisiøs og mer realistisk versjon av Freelancer, fyrens forrige romspill. Dette betyr at du starter med et lite og begrenset lite skip som du kan bruke til hva du vil. Du kan bestemme deg for å ta en "tour of duty" i militæret og utføre oppdrag for disse, som stort sett vil gå ut på romkamp. Du kan fly til nærmeste romstasjon, fylle opp skipet ditt med handelsvarer, fly til et annet system og selge de for profitt. Du kan legge deg i bakhold og angripe andre spillere eller datastyrte skip for å stjele handelsvarene deres. Du kan utforske nye systemer, uvitende om hva du kommer til å finne. Du kan drive gruvedrift av asteroider. Du kan lande på en romstasjon, prate med folk i nærmeste bar, og kanskje finne et rykte om et eller annet du kan utforske.

 

Med andre ord, du har et romskip som du kan bruke til hva du vil. Tjen penger, og du kan bruke de til å kjøpe nye, bedre romskip som er bedre egnet til det du ønsker å fokusere på (men kanskje mindre egnet til andre ting). Team opp med andre spillere og gå sammen om å kjøpe et hangarskip. Det er temmelig fritt.

 

Takk for bra svar :) Det hørtes jo mildt sakt spennende ut! Kanje jeg må sjekke ut FL. Høres litt ut som Mount & Blade i verdensromet.

Lenke til kommentar

Håper dette er on topic. Jeg har aldrig spillt Wing Commander og må ærlig innrømme at jeg har litt vanskelig for å få tak på hva slags spill dette egentlig er. Er enig i at skjermbildene er imponerende, men hva er det man egentlig gjør i spillet? Flyr romskip?

 

Dette gjør meg litt trist, men samtidig litt glad. Når voksende gamere ser hva det har gått glipp av i det jordskredet som er nymotens fpser...så breder kanskje mainstream gaming markedet seg litt utover sine gråbrune grenser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blir dette litt som EvE online? Det spillet var for meg altfor tungrodd. Hadde jeg hatt tid, tror jeg det ville vært supergøy, men det var rett og slett for tidkrevende og for komplisert til at jeg hadde fått noe utbytte av det. Blir dette noe liknende, bare lettere tilgjengelig for de som ikke har tid til å spille 24/7 ?

 

Er i samme båt, Eve virker flott, men jeg kommer nok aldri til å sette meg inn i det. Settingen til dette spillet er jo lik, men mye stopper der. Såvidt jeg vet forholder star citizen seg til å styre romskipet samt oppgradere dette uten at du må håndtere skills med en haug av spreadsheets og en ekstremt lang treningstid. Siden flerspiller modellen ligner dark souls, så er det forhåpentlig også mulig å få mye morro ut av spillet uten å måtte være med i en allianse bestående av hundrevis av medlemmer ettersom du aldri får så mange samtidig i samme "instance".

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar

"Haken var at spillerne måtte betale for størstedelen av utviklingen selv, via folkefinansiering." - dette stemmer ikke. Ved 2 millioner innsamlet, hvilket var minimum, ville private investorer støtte prosjektet med ~10 millioner. Med snart 6,5 mill innsamlet har jeg hør snakk om rundt 25 mill i privat kapital i tillegg til innsamlede midler. Folkefinansieringen var ett krav fra disse investorene for å vise at det var interesse for ett slikt prosjekt.

 

Det er heller ikke korrekt at 90'000 individuelle mennesker har støttet spillet, da dette kun viser totalt antall kontoer på RSI or KS sine sider som har gitt penger. Svært mange av oss støttet prosjektet på begge sider. Reelt tall er nok en god del lavere, nøyaktig antall får vi først vite om ett par uker når alle Kickstarter-kontoene er overlevert til og integrert på RSI sine sider.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...